Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miten painavilla painoilla treenaatte?

Vierailija
12.05.2026 |

Jaksan tällä hetkellä kolmen kuukauden pätkittäisen treenin jälkeen tehdä 3x15 sarjaa penkki-ja pystypunnertuksia sekä hauiskääntöä 6,5 kilon painoilla, soutua 11 kilon painolla, kyykkyjä 20 kilon lisäpainolla. Treenaan 2 kertaa viikossa ja muina päivinä peruskuntolenkkejä (kävellen, kun polvi ei kestä juoksua ), yksi hiit-treeni ja yksi lepopäivä.

Ongelma on, että olen melkein koko ajan nuhassa,  parin-kolmen viikon välein ja treeniin tulee ärsyttäviä taukoja. Teenkö siis kuntoon nähden liian kovaa treeniä, vai missä on vika? Mitä ehdottaisit, pienennänkö painoja vai lopetanko puntin kokonaan? En käy salilla, vaan treenaan kotona. D-vitamiinia syön joka päivä 100 mikrogrammaa, proteiinia kolmella aterialla 25 grammaa/ateria.

N52

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painot todella riippuu myös liikkeistä. Esimerkiksi kyykky, osuuko pylly lattiaan vai kyykkäätkö esimerkiksi hyvin ministi jolloin tottakai voi laittaa enemmän rautaa 😊 

Myös minkälaiset sarjat ovat ja toistojen määrät.

 

Toki myös ihmisen koolla ja massalla voi olla isojakin eroja.

Vierailija
62/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain oman kehonpainon treeniä.

(108kg)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain hometalossa, jos on jatkuvaa nuhaa? En nyt ihan tuon treenin piikkiin laittaisi. 

Vierailija
64/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin puoli vuotta sitten. En kyttää syömisiä, koska se on tylsää ja olen normaalipainoinen, jopa hoikka.

Salilla en tee mitään tiettyä ohjelmaa eikä minulla ole jalkapäiviä tms. Nostan puntteja tunnin verran kahdesti viikossa. Teen niin, että kokeilen aina, meniskö enemmän kuin viimeksi. Jollei mee, niin sitten teen pari-kolme sarjaa niillä painoilla mitkä juuri ja juuri menee. Jos saan puskettua isommilla painoilla vain muutaman, niin teen ne muutamat ja sitten sillä edellisellä painolla.

Eli aina yritän parantaa, mutta en väkisin yritän täyttä sarjaa. Nyt nyt pystyn tekemään vaikka 3 toistoa, niin kahden viikon päästä menee ehkä jo 8.

Kerran olen pitänyt sellaisen löysemmän jakson, ehkä parin viikon ajan. En yrittänyt parantaa vaan tein kevyttä sarjaa. Sitten taas jatkoin. Tämä on toiminut minulla ja näin aion jatkaa.

N45

Vierailija
65/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 64 jatkaa: En siis voi laittaa tähän mitään painomäärää, kun kuukausi sitten ne oli eri ja kesällä on jo ehkä enemmän. Puolessa vuodessa olen kuitenkin tuplannut painomäärät lähes kaikessa eli kehitystä tapahtuu.

Vierailija
66/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me treenataan vain kehon painolla ja mun hyväkuntoinen mies painaa 80 kg. Treenaan siis vain 80 kg riippakiven kanssa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan noin 60 kg. Teen noin 10 toiston sarjoja kyykyssä 50 kilolla, ja maastavedossa 60 kilolla. 

Vierailija
68/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin kiinnostaa, millaisilla painoilla muut tämän ikäiset naiset tekevät samat liikkeet. Vähän saa osviittaa, onko omat painot kevyet, ihan ok vaiko jopa melko isot. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaprässissä 125 kiloa, ylätaljassa 45 kiloa, hauiksia 7 kg punteilla, ojentajissa 23 kg. Vatsat kehon painolla, lantionnostossa  sama kuin jalkaprässissä.

N72 kg

Vierailija
70/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastaveto 125 kg

Takakyykky 80 kg

Penkkipunnerrus 60 kg

 

N56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja 64 jatkaa: En siis voi laittaa tähän mitään painomäärää, kun kuukausi sitten ne oli eri ja kesällä on jo ehkä enemmän. Puolessa vuodessa olen kuitenkin tuplannut painomäärät lähes kaikessa eli kehitystä tapahtuu.

Hieno juttu! Mutta ymmärräthän, että tuo liittyy harrastuksen aloittamiseen. Nousujohteinen treenaaminen ei ole mitenkään mahdollista ilman pidempiä taukoja ja  läpi elämän. Jos on ollut todella hyväkuntoinen nelikymppisenä, on pakko tyytyä siihen, että korkeintaan jaksaa vielä samoilla painoilla kuin ennenkin. Jossain kohtaa, ehkä piankin on edessä laskeva trendi. Ihan varmasti joudun käyttämään kuusikymppisenä jo pienempiä painoja kuin nyt viisikymppisenä.


Siksi olisi hyvä määrittää jokin taso, mikä on riittävä. Voisi olla ihan luvan kanssa tyytyväinen siihen, että jess nyt mä olen tavoitteessani ja olen hyväkuntoinen, ei tarvitse enää olla nousujohteista tästä eteenpäin, katellaan sitten kunnon jo aika vähän hellittääkin.


Minusta nousujohteista treeniä korostetaan ihan liikaa siihen nähden, että oikeasti se on mahdollista vain nuorille ihmisille tai sellaisille, joilla on lähtötilanteessa nousuvaraa. Jos haluaa, että kaikki treeni on aina nousujohteista, pitää välillä päästää itsensä repsahtamaan, jotta voi aloittaa taas alusta, tai ainakin matalammalta. Ei sekään voi olla tavoite, eihän.

Vierailija
72/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maastaveto 125 kg

Takakyykky 80 kg

Penkkipunnerrus 60 kg

 

N56

Eikö tuo mave ota jo kämmeniin kipeästi? Ja kestääkö nivelet tuota penkkiä? Minulla alkaa olkapäät kiukutella, joskus myös kyynärpäät, vaikka miten pidän lapoja yhdessä ja otteen mielestäni hyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata totuttaa kehoa isoihin proteiinimääriin, muuten lihas katoaa pois helpommin ja on pehmeää ja löllöisää koostumukseltaan. Kova ja tiukka lihas tulee minimaalisilla proteiineilla ja ei katoa esim laihdutuskuurilla niin helposti. 

Vierailija
74/74 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin  pyrit, ap?   Miltä lihakset  näyttää,  joko  pullistuu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan