Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetysongelma, apua kaivataan..

12.05.2007 |

Mulla on poikavauva 5,5kk ja imetän edelleen. Ongelma on nyt se, että aloitin kiinteät ruuat n.kuukausi sitten (koska poika oli koko ajan nälkäinen)ja nyt poitsu nukkuu ihanasti 6-8 tuntia yöunia putkeen mutta mulla tissit ovat kovat ja kipeät " limput" siinä vaiheessa, kun pikkumies vasta haluaa tulla imemään.

Ihanaa kun itsekin saa nukkua mutta pelkään, että rinnat halkee aamulla kun niitä ei yöllä ole tyhjennetty. Kai siinä on jo rintatulehdusriskikin? Lypsämään en mielelläni yöllä menisi.

Päivällä imetän n.3-4 tunnin välein. Illalla annan puoli purkkia maissivelliä ja sitten vielä imetän. Pitäiskö vellistä luopua ja pitkistä yöunista sen myötä...Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa neuvoa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä kuinka tulisi toimia, mutta imetystukilistan sivuilta löytyy tietoa ja siellä on myös keskustelupalsta " maitolaituri" . Googleta, en osaa laittaa linkkejä enkä muista tarkkaa osoitetta.

Vierailija
2/5 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit voivat tuntua jonkun aikaa kovilta, mutta sopeutuvat kyllä tilanteeseen ja maidontulo tasaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nyt 7kk1vko ja kiinteät aloitettiin 6kk iässä. Öisin neiti söi ennen kiinteiden aloitusta 1-2 kertaa, nyt joko kerran klo 7 tai ei ollenkaan. Päivisin syödään vaihtelevasti 3-5 kertaa. Minulla on melkein jatkuvasti rinnat ihan täynnä (varskinkin aamulla), välillä sorrun pumppailemaan ja lypsimään. Vaikka tuohan vain lisää maidon tuotantoa. En kylläkään pumppaa/lypsi yleensä kuin parikymmentä milliä jotta saan paukurat pois. Kun rintani ovat täynnä niin niihin tulee tosiaan herkästi paukuroita ja olkapäitä rupeaa särkemään. Ajanhan pitäisi auttaa eli rinnat tottuvat ajan kanssa vähempään imetykseen, mutta...

Neuvoja en siis osaa antaa, mutta et ole yksin tämän asian kanssa :)

Vierailija
4/5 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vältä pumppaamista ja odota kärsivällisesti että maidon tuotanto tasaantuu. Toisaalta juuri yöimetykset pitävät maidontuotantoa yllä, joten sen jäädessä maidontuotanto myös päivisin voi heikentyä.

Vierailija
5/5 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä ne rinnat tottuu siihen ja yöllä sitten ei tulekaan niin täyteen et tarvis pumpata..

ja eise ole just sanottua ole et yöimetys pitää maidon tuotantoa yllä, mä en ole koskaan imettänyt öisin, tyttö rupes nukkuu läpi yön unia jo 3 viikoisena eli yöllä en ole imettänyt ja nyt 6kk täyttää ja maitoa kyllä tulee ihan tarpeeks!! että ei nyt sen takia tarvi yöl imettää,kivempihan on et vauva nukkuu hyvin,samoin äiti ja isä..