Onko teatterikorkeakoulu arvostetumpi kuin lääkis/oikis?
Kommentit (38)
Ei tietenkään. Mutta jos haluaa salatieteillä ja harrastaa taikuutta ja alkurotuja niin eipähän ole hirveästi muita teitä teosofiaan ja vastaaviin heiman avoimempiin versioihin salamuurareista.
En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.
Lääkäreiden ÄO on tutkimusten mukaan keskimäärin 120, eli kyllä lääkisläiset on keskimääräistä älykkäämpiä.
Aloituspaikkoja on vähän ja halukkaita opiskelijoita on paljon.
Samasta syystä aikanaan joskus 80 luvulla amiksen kampaajalinjalle piti olla korkeampi keskiarvo kuin lukioon.
Vierailija kirjoitti:
En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.
Onko Martina Aitolehti siis Suomen arvostetuimpia ihmisiä, kun hänet osaa nimetä useimmat suomalaiset?
Työtön näyttelijä on yleinen ammatti
Vierailija kirjoitti:
Työtön näyttelijä on yleinen ammatti
Mutta menestyneimmät ihmiset ovat pääosin näyttelijöitä.
Teatterilaiset on vasemmistolaisia. Siksi niitä nyt nostetaan ja arvostetaan korkealle. mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.
Lääkäreiden ÄO on tutkimusten mukaan keskimäärin 120, eli kyllä lääkisläiset on keskimääräistä älykkäämpiä.
Niin minkä tutkimusten?
No ei todellakaan. Moni tienaa huomattavasti enemmän lääkiksen käytyään, kuin näyttelijät
Vierailija kirjoitti:
En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.
Sinun tietämättömyytesi ei ole mikään mittari tuossa
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Moni tienaa huomattavasti enemmän lääkiksen käytyään, kuin näyttelijät
Prostituoitu voi tienata enemmän kuin lääkäri, joten arvostatko siis häntä eniten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.
Sinun tietämättömyytesi ei ole mikään mittari tuossa
Kyllä se jotain kertoo
Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.
Salli mun nauraa. Annat ymmärtää, että teatterikorkeakouluun pääsee lahjakkaat ja lääkkikseen keskinkertaiset😀
Vierailija kirjoitti:
Tänään kirjoitus Hesarissa siitä, suositaanko näyttelijöiden lapsia Teakin haussa. Tutkijan mukaan ei suosita, mutta kumma kyllä siinä 1 prosentissa, joka hakijoista sisään pääsee, aina on joku tunnetun näyttelijäperheen vesa. Olenkin ehdottanut, että mitäpä jos valintakokeen tuomaristo koostuisi konsulteista. Näin saataisiin yhteen Suomen kalleimmista koulutuksista varmasti parhaimmat opiskelijat.
(Oma sukulaiseni pääsi sisään, joten mielipiteeni ei kumpua pettymyksestä. Ehkä enemmänkin sisäpiirin tiedosta.)
Taasko aiheesta kirjoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.
Salli mun nauraa. Annat ymmärtää, että teatterikorkeakouluun pääsee lahjakkaat ja lääkkikseen keskinkertaiset😀
Mutta näinhän se on. Teatterikorkeakouluun on selvästi tiukempi seula. Paikkoja on vain murto-osa, ja kokeessa tarvitaan todella monenlaista lahjakkuutta.
Todennäköisesti olisin itse päässyt lääkikseen, Teatterikorkeakouluun näyttelijälinjalle en ikimaailmassa. Valitsin sitten toisen alan.
Salli mun nauraa. Annat ymmärtää, että teatterikorkeakouluun pääsee lahjakkaat ja lääkkikseen keskinkertaiset😀
Äläs nyt naura. Lääkkikseen päässeillä on rutkasti matemaattista älyä. Matikasta saa sinne eniten pisteitäkin. Teatterikorkealaiset tarvii taas tunneälyä.
Teatterikoulu on pelleporukan ja muun joutoväen koulu koulu.