Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teatterikorkeakoulu arvostetumpi kuin lääkis/oikis?

Vierailija
12.05.2026 |

Sinne on kuitenkin vaikeampi päästä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterikoulu on pelleporukan  ja muun joutoväen koulu koulu.

Vierailija
22/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Mutta jos haluaa salatieteillä ja harrastaa taikuutta ja alkurotuja niin eipähän ole hirveästi muita teitä teosofiaan ja vastaaviin heiman avoimempiin versioihin salamuurareista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.

Vierailija
24/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.

Lääkäreiden ÄO on tutkimusten mukaan keskimäärin 120, eli kyllä lääkisläiset on keskimääräistä älykkäämpiä. 

Vierailija
25/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspaikkoja on vähän ja halukkaita opiskelijoita on paljon.

 

Samasta syystä aikanaan joskus 80 luvulla amiksen kampaajalinjalle piti olla korkeampi keskiarvo  kuin lukioon. 

Vierailija
26/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.

Onko Martina Aitolehti siis Suomen arvostetuimpia ihmisiä, kun hänet osaa nimetä useimmat suomalaiset? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön näyttelijä on yleinen ammatti

Vierailija
28/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön näyttelijä on yleinen ammatti

Mutta menestyneimmät ihmiset ovat pääosin näyttelijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterilaiset  on  vasemmistolaisia.  Siksi  niitä  nyt  nostetaan  ja  arvostetaan  korkealle. mediassa.    

Vierailija
30/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.

Lääkäreiden ÄO on tutkimusten mukaan keskimäärin 120, eli kyllä lääkisläiset on keskimääräistä älykkäämpiä. 

Niin minkä tutkimusten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Moni tienaa  huomattavasti enemmän lääkiksen  käytyään, kuin näyttelijät

Vierailija
32/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.

Sinun tietämättömyytesi ei ole mikään mittari tuossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Moni tienaa  huomattavasti enemmän lääkiksen  käytyään, kuin näyttelijät

Prostituoitu voi tienata enemmän kuin lääkäri, joten arvostatko siis häntä eniten?

Vierailija
34/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa nimetä ainuttakaan suomalaista lääkäriä tai lakimiestä nimeltä, näyttelijöitä useamman. Eiköhän se kerro kaiken minkä alan ihmiset ovat arvostetuimmat.

Sinun tietämättömyytesi ei ole mikään mittari tuossa

Kyllä se jotain kertoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.

Salli mun nauraa. Annat ymmärtää, että teatterikorkeakouluun pääsee lahjakkaat ja lääkkikseen keskinkertaiset😀

Vierailija
36/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kirjoitus Hesarissa siitä, suositaanko näyttelijöiden lapsia Teakin haussa. Tutkijan mukaan ei suosita, mutta kumma kyllä siinä 1 prosentissa, joka hakijoista sisään pääsee, aina on joku tunnetun näyttelijäperheen vesa. Olenkin ehdottanut, että mitäpä jos valintakokeen tuomaristo koostuisi konsulteista. Näin saataisiin yhteen Suomen kalleimmista koulutuksista varmasti parhaimmat opiskelijat.


(Oma sukulaiseni pääsi sisään, joten mielipiteeni ei kumpua pettymyksestä. Ehkä enemmänkin sisäpiirin tiedosta.) 

Taasko aiheesta kirjoitetaan?

Vierailija
37/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu tasan siitä, kenen arvostuksesta on kyse. Teatterikorkeakouluun täytyy olla hyvin monipuolisesti lahjakas, liikunnallinen, musikaalinen ja nopea reagoimaan, kun taas lääkikseen pääsee hyvillä istumalihaksilla ja normaslilla älykkyydellä. Mutta sitten taas lääkiksen käyneenä voi työskennellä missä tahansa ja auttaa ihmisiä hyvin konkreettisesti, kun taas teatterialalla joutuu usein tekemään hanttihommia saadakseen tehdä teatteria vapaa-aikanaan.

Salli mun nauraa. Annat ymmärtää, että teatterikorkeakouluun pääsee lahjakkaat ja lääkkikseen keskinkertaiset😀

Mutta näinhän se on. Teatterikorkeakouluun on selvästi tiukempi seula. Paikkoja on vain murto-osa, ja kokeessa tarvitaan todella monenlaista lahjakkuutta.

Todennäköisesti olisin itse päässyt lääkikseen, Teatterikorkeakouluun näyttelijälinjalle en ikimaailmassa. Valitsin sitten toisen alan.

Vierailija
38/38 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa. Annat ymmärtää, että teatterikorkeakouluun pääsee lahjakkaat ja lääkkikseen keskinkertaiset😀

Äläs nyt naura. Lääkkikseen päässeillä on rutkasti matemaattista älyä. Matikasta saa sinne eniten pisteitäkin. Teatterikorkealaiset tarvii taas tunneälyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän