Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret karttavat epämukavuusaluetta ja työntekoa kartetaan Oksasen mukaan aiempaa enemmän

Vierailija
12.05.2026 |

Vallalla on myös uudenlainen itsekkyys ja minäkeskeisyyttä joukkuehengen kustannuksella.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla nykyinen hallitus ja pättäjät rohkaisevat ja auttavat nuoria työllistymään? 

[minä vaan kysyn]

Vierailija
22/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naaman7muun vartalon osan näyttämisellä netissä tienaa, kuka hullu tekisi raskasta fyysistä työtä,heräisi aikaisin ja menisi töihin säällä kuin säällä kuuntelemaan työkavereiden ongelmia.

Työ käsitetään nykyisin esiintymisenä missä tahansa,kunhan saa naamansa esiin.

Mietin vaan ,että kuka hullu näistä maksaa😂

Sugardaddyjä löytyy joka paikasta. Varmaan myös ihan lähipiiristäsi, sinä et vain tiedä, koska se pidetään sinulta piilossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista työntekoa, mikä ei vie kohti omia tavoitteita, on ihan fiksua välttää ja tämä pätee sekä nuoreen että aikuiseen. Koulutus ja ura ovat sen verran tärkeitä, että omat tarpeet ja tavoitteet kannattaakin asettaa etusijalle. Epämukavuusalue on sitten eri asia: siinä kasvetaan ja opitaan uutta. Se ei tarkoita, että pitäisi tehdä jotain ikävää tai merkityksetöntä, vaan että tehdään asioita, jotka haastavat nykyisiä taitoja ja ajattelutapaa, mutta silti tukevat omia tavoitteita. Epämukavuusalueelle meno on yleensä välttämätöntä, jos haluaa saavuttaa tavoitteensa.

Vierailija
24/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin ennen ahkera joukkuepelaaja. Monta kertaa poistuin mukavuusalueeltani. Mutta minäkin elän ajassa mukana ja olen nyt alkanut laiskaksi ja itsekkääksi.

Vierailija
25/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäkää kaktus hanuriinne, jos haluatte epämukavuusalueelle. Minusta tuollainen itsensä kiduttaminen periaatteen vuoksi on kyllä typerää. 

Vierailija
26/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muutos johtuu siitä että maa täytetään veronimijöillä, joille menee meidän verorahat. 

Maailma ei tullut kylään. Maailma tuli jäädäkseen ja toi mukanaan tapansa ja rappionsa. 

Sitä saa mitä tilaa arvon naiset ja vihervasemmiston perseilijät. Uskallatteko siskot mennä taksilla kotiin baarista? Pitääkö ottaa naisten taksi? 

Uskallatteko siskot kulkea ulkona pimeällä? 

Hyvät siskot olette tuoneet sharialain maahan, missä naiset eivät voi liikkua ilman saattajaa. 

Jep Irakissakin taidettiin lailla sallia lapsiavioliitot vuosi sitten. Mikä johti siihen että jopa 6-vuotiata myytiin vanhoille ukoille VAIMOIKSI. Voittekoko kuvitella? Minä en edes voi..mutta totta se on. Ja suomessa joku mellunmäen imaami opasti aikuistuvia tyttöjä kaapuihin. Tätä haluatte tätä saaatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maan yhtenäisyys on tuhottu haukkumalla isänmaallisia ihmisiä rasistiksi ja isänmaallisuus on leimattu rasistiseksi. 

Vasemmiston ei tule antaa määritellä sanojen merkityksiä. Sille pitää tehdä loppu. 

Totta 

Vierailija
28/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että ovat tajunneet että elämässä pärjää parhaiten minä minä-asenteella. Mulla kesti liian pitkään oppia että mitään reilua joukkuepeliä ei ole olemassakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kommentoija tietää kuka on Oksanen ja mikä oli lausunnon konteksti? Veikkaan, ettei kovin moni.

Vierailija
30/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei, ääripäihin kuuluvia nuoria tuntuu olevan aiempaa enemmän, eli joko ihan superhyviä ja kunnollisia, tai sitten niitä mikään ei onnistu -tyyppejä sen ns. perustasoisen suorittajaporukan sijaan. 

Fyysinen kunto on sen sijaan keskimäärin laskenut, eli mentoroitavien kanssa joutuu kyllä nykyään suunnittelemaan huomattavasti kevyemmät työpäivät kun harjoitellaan maastotöissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ymmärretään, että hullussa raatamisessa siksi, että juuri ja juuri pystyy elämään, ei ole mitään järkeä. Tuollainen "työtä työn tekemisen iloksi" -sekoilu on jäänne menneisyydestä ja joutaa romukoppaan.

Pitää vain kasvattaa kuilua tukielämisen ja työntekemisen välillä, niin löytyy motivaatiota.

Samaa mieltä. Palkkoja tulee nostaa roimasti...

Vierailija
32/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tätä.

Mitään ei saa vaatia.

Lapset toteutetaan ajatukseen, että arvosana 8 on hyvä ja näin muodoin ei tarvitse pyrkiä parempaan.

Ammatti/opiskeluaika valitaan sen mukaan, mitä tykkäisi tehdä. Vaikka hakijoita on tuhansia ja hyväksytään 20, on ookoo pyrkiä vaikka 10 kertaa sen sijaan että harkitsisi varasuunnitelmia. 

Työnantaja ei saa vaatia mitään.

Ja sokerina pohjalla - jos et halua käydä töissä, ei voida pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tätä.

Mitään ei saa vaatia.

Lapset toteutetaan ajatukseen, että arvosana 8 on hyvä ja näin muodoin ei tarvitse pyrkiä parempaan.

Ammatti/opiskeluaika valitaan sen mukaan, mitä tykkäisi tehdä. Vaikka hakijoita on tuhansia ja hyväksytään 20, on ookoo pyrkiä vaikka 10 kertaa sen sijaan että harkitsisi varasuunnitelmia. 

Työnantaja ei saa vaatia mitään.

Ja sokerina pohjalla - jos et halua käydä töissä, ei voida pakottaa.

"Ammatti/opiskeluaika valitaan sen mukaan, mitä tykkäisi tehdä" 

 

No, varsin fiksuahan se on valita sellainen ala, mikä kiinnostaa, eikä sellainen, mikä ei kiinnosta lainkaan. Toki kannattaa sitten kunnolla panostaa siihen, että pääsee alalle ja että on siinä kärkikakskymppisessä.

Vierailija
34/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ymmärretään, että hullussa raatamisessa siksi, että juuri ja juuri pystyy elämään, ei ole mitään järkeä. Tuollainen "työtä työn tekemisen iloksi" -sekoilu on jäänne menneisyydestä ja joutaa romukoppaan.

Onneksi voi ainakin yrittää valita itselleen sopivan työn.

Kuulostaa varmaan oudolta, mutta siivoustyön koen oikeasti melko kevyeksi.

Riippuu 100% kuitenkin työpaikasta. Jos kelloa vastaan pitää taistella ja hirveä kiire, siinä vaiheessa se ei olisikaan niin kevyttä työtä.

Toki fyysinen työ kyseessä. Mutta kevyt siinä mielessä, että saa edetä omaan tahtiin, pitää taukoja. Flaksi kävi, että hyvä työpaikka löytyi, jossa kohteetkin mitoitettu sopivasti, että on oikeasti aikaa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/35 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ei, ääripäihin kuuluvia nuoria tuntuu olevan aiempaa enemmän, eli joko ihan superhyviä ja kunnollisia, tai sitten niitä mikään ei onnistu -tyyppejä sen ns. perustasoisen suorittajaporukan sijaan. 

Fyysinen kunto on sen sijaan keskimäärin laskenut, eli mentoroitavien kanssa joutuu kyllä nykyään suunnittelemaan huomattavasti kevyemmät työpäivät kun harjoitellaan maastotöissä. 

Joskus tulee huono omatunto siitä, että on joitain fyysisiä vaivoja nuorena. Varsinkin kun on yrittänyt parhaansa, on laihduttanut lihavuudesta normaalipainoon, syö terveellisesti ja paremmin kuin koskaan ennen.