Harkinnassa Mondial duot
Heippa!
Meillä on mietintämyssyn alla Emmaljungan Mondial duo- vaunut uudelle talvivauvallemme. Onko kellään ehtinyt olla vielä kokemusta näistä? Ajattelimme ostaa ne sellasella classic- rungolla, missä ei ole sitä heittoaisaa, jotta olisivat vähän kapeammat sitten. Plussia ja miinuksia kaipaisin näistä vaunuyhdistelmistä! Ne olisi vain niin söpöt! Ihan mitä vain mielipiteitä olisi tervetulleita! Katselimme myös niitä edge- vaunuja, mutta ehkä nämä olisivat vähän "ketterämmät" kun ovat kapeammat, vai onko harhaluulo?
Näihin kysymyksiin en myös ole löytänyt vastausta:
-Eli onko ne leatherette- värit keinonahkaa? Mitä materiaalia ne muut värit on; niitä voi kai pestä sitten koneessakin? Itse ajattelin navy dots tai pepita navya eniten tai sitten se creme leatherette (vaikea valita).
-Onko kuomu tarpeeksi hyvä rataskäytössäkin, että suojaa kyllin pitkälle lasta tuulelta?
-Onko nämä rattainakin hyvät? Kun aina näkee vain vaunuosan kuvia... Musta ne vaikuttaa olevan ominaisuuksiltaan samanlaiset kuin classic sport- malliset rattaat, ainakin kuvaston lopussa olevien niiden tilastotietojen mukaan. Vai onko ne ihan erilaiset sitten kun on rattaiksi muutettu?
-mitä eroa on classic chrome ja classic cryptonite- rungossa? (Itse haluaisin sen joka on tukevin ja kestävin). Onko niillä hintaeroa? Ainakin se sport- runko, joka nyt onkin ihan erilainen on ilmeisesti satasen kalliimpi?
-Pitääkö vaunukoppa irrottaa rungosta kun taittaa nämä vaunut autoon? Entä kun ne ilmoittaa esitteessä sen koon minkä kokoinen tää ratas on kasattuna, niin kuuluuko siihen kokoon istuinosa tai vaunukoppaosa, vai pelkkkä runko? Pitääkö olla siis jättiauto niinkuin edge- vaunuissa?
-Voiko nykyään laittaa vauvan kopassaan takapenkille ja sellasilla ihme systeemeillä sitten kiinnittää kopan autoon ja verkkokin taitaa olla jne? Vai onko se jo vanhanaikaista ja liian vaaralliseksi luokiteltua?
-Suosittelisitteko te sellaista istuinpehmusteen/lämpöpussin ostamista? Onko tällaset topatunkin tuntuiset rattaat talvella liian kylmät pepusta? Jaloillehan voisi nimittäin laittaa vain peittoakin tai taljaa? Entä likaantumista se istunpehmuste varmasti suojaisi, mutta onkohan kellään tietoa onko ne kalliita? Itseasiassa tuli mieleen, että kun vie lapsen hiekkaisissa kuravaatteissa rattailla kotiin, ehkä tosiaan sellainen likaantumisen este olisi jopa välttämätön??
-Ootteko nähneet mainoksia alennuksista tästä mondial duosta vielä missään? Mitä itse maksoitte näistä vaunuista?
Aika paljon kysymyksiä, kiitos jos joku osaisi auttaa! :)
Kommentit (7)
Heippa!
Kiitos viestistäsi! Ihanaa, että jollain on nää vaunut, kun tuntuu, että kaikilla on edge- versiot nettiä selatessa. Muistan mäkin, että aiemmin myytiin näitä tuolla classic duo- nimellä ja erilaista ei taida paljoa olla kuin hieman erilainen kuomu? Ja kuvan perusteella erinäköiset renkaat, mutta niitä runkovaihtoehtojahan voi valita siis. Sanoisitko minkä niminen se teidän runko on, jossa on se East- jousitus, jos muistat. Kanssa mitä mieltä olet ollut kuomusta että suojaako se tarpeeksi hyvin rattaissakin ja kaikenlaista... mitä sulla mieleen tulee että ootko tykännyt. Kuinka paljon teidän vaunut maksoi silloin? Nyt ne näyttäisi olevan 750:n tienoilla.
Ketteryys kuulostaa vahvalta plussalta, mun kaverilla on ne edget ja ne tuntuu niin isoilta vaikka liukkaasti nekin liikkuu, mutta mulla on aiemmin ollut classic sporin tyyppiset rattaat ja ne on olleet hyvät koon puolesta ja näissä classic/mondial duoissa olisi tuo sama leveys. Vaunukoppa kai on korkeammalla silloin kun sitä käytetään ja onko ratasosa sitten alemmalla? Kauanko sä olet tuota vaunukoppaa käyttänyt? Mä ajattelin et sillä voisi olla aika pitkäänkin käyttöä, jos siitä saa kerran pienen selkänoja ylös, voisi pitää ehkä jopa 8kk asti vai onko se turhaa haaveilua?
Entä vielä se kasaan laittaminen, jos kertoisit voiko niitä kasata vaunukopan kanssa ja tuleeko siitä silloin ihan tajuttoman korkea kuorma? Entä ratasistuimen kanssa kun kasaa, onko ne niinku nyt kuomurattaat yleensäkin, että ei tarvi irrottaa penkkiä ja luultavammin mahtuu kunhan auto nyt on suht iso perheauto?
Nyt menen laittamaan lounasta! :x
Eli ovat kevyemät työntää kuin Edget Sport rungolla (kaverilla edget). Työntökorkeus on helpompi säätää lyhyemmälle ihmiselle Classic rungossa. Itse olen kyllä melkein 180cm ja minulle löytyy myös hyvä säätö. Itse halusin tukevan metalli korin, sportissa kangaskori. Heitto aisaa olen muutaman kerran kaivannut ratasvaiheessa, mutta olen sitten lennossa (lapsi kyydissä) kääntänyt istuimen. Ihan hyvin se menee niinkin.
Meillä siis normaali kangas jota olen pessyt muutaman kerran koneessa käsipesu ohjelmalla.
Kuomu on tosi suojaava. Hyvin ollaan pärjätty tuulet ja tuiskut talvella ja nyt kesällä vesisaatessa. Ratas osaa varten kuomusta otetaan sieltä vetoketjun alta se muotolaskos, joka suojaa taka osan. Eli ratas osa on melkein identtinen Classic sportin kanssa. Kuomu on vaan vähän erinäköinen.
Autoon kasaaminen riippuu varmaan autosta. Kyllähän nämä vievät paljon tilaa kasattuna. Omaan autoon ei mahtunut vaununkopan kanssa yhtenä nippuna, mutta kummien farmariin meni. Nyt ratasosan kanssa menevät meidänkin autoon. Kopanhan saa litistettyä pienemmäksi jos aukaisee patjan alta ne tukiraudat. Itse ei kokeiltu mutta nii olisi varmaan mahtuneet meidänkin autoon. Meillä on koppa nyt säilössä litistettynä, niin ei vie niin paljon tilaa. Kaupassa antavat yleensä sovittaa rattaita autoon, ettei tule huonoja ostoksia. Meillä oli/on auton takakontissa eri kulkupelit kauppoja varten. Ei ole kovin montaa kertaa tarvinnut pakata vaunuja autoon.
En usko että toi koppa takapenkillä on kovin suositeltavaa. Siinähän vauva pääsee kolari tilanteessa sinkoutumaan kopan sisällä ihan miten sattuu. Kyllä kandee turvakaukalo hankkia.
Meillä on sellainen duo pussi käytössä. On ollut kyllä tosi hyvä. Suojaa vunuja on lämmin. Meillä on siinä duopussissa nukuttu kun koppa jäi pieneksi. Siitä saa sen pussiosan irti ja siitä tulee istuinpäällinen. Meillä on se ollut nyt syksyn suojana rattaissa. Nyt talveksi varmaan hankitaa lampaantalja pepun alle, vaikka kankaat ja pehmusteet ovat kyllä tosi paksuja.
Meillä on kyllä pysynyt vaunut tosi siisteinä vaikka onkin kaiksita vaalein väri. Olen tosiaan yhden kerran pessyt kankaat ja nyt kohta pesen tosen kerran. Kankaat saa tosi helposti irti ja laitan ne rataisiin paikoilleen kuivumaan. Eniten likaantuu kohta joka jää jalkojen alle, mutta siinä on toinen puoli mustaa tekonahkaa, joka saa pyyhkimällä puhtaaksi.
HInta oli reilu vuosi sitten varmaan jossain 700€ paikkeilla. Duo-pussi saatiin joululahjaksi, mutta sen hinta on joku n 70€
Kaikin puolin ollaan oltu tosi tyytyväisiä vaunu valintaan. Jos pitäisi valita valitsisin edelleen nämä.
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä ja kysy vaan lisää jos tulee jotain mieleen.
Kuomukin on kyllä melkein identtinen. Meillä on lisänä sellainen autinkolippa jota kyllä pidän sisäänpäin käännettynä, joten on ihan samanlainen. Meiltä puuttu vaan tuo tuuletusluukku.
Mä en oikeesti muista kumpa se meidän runko on nimeltää, mutta se on se kiiltävämpi ( Chrome?)
Vaununkoppa on korkeammalla kuin ratasosa. Koppa on just hyvällä hoitokorkeudella. Meillä oli vaununkoppa käytössä 9kk, mutta käytettiin välillä myös ratasosaa. Eli vuoroteltiin se loppuaika. Siksi juuri näihin vaunuihin päädyin koska koppa oli tilava ja vauva mahtui siellä pitkään suojaisessa pesässään nukkumaan.
Kiitos paljon, kun viitsit vastata kaiketi jokaiseen kysymykseen, mikä mua vielä askarrutti!!! Kivampi kuulla joltain muultakin mielipiteitä, kun tuntuu, että myyjät nyt myy asiakkaalle välillä mistä itse vain haluavat päästä eroon! :)
Kyllä mua vakuutti nää puheet ja itsestäkin nää tuntuu oikeilta, että pitää varmaan lähteä kaupasta ostamaan/tilaamaan, kun huomasin, että ilmeisesti ensi vuoden mallistossa ei tule olemaan niin kivoja värejä kuin tänä vuonna (siihen pepita navyyn ollaan päätymässä). Se on harmi, että Emmaljungalla on aina niissä malleissa, mistä mä tykkään, niin vähän värivaihtoehtoja, usein vain se t.sininen perus ollut!! Mutta mä tykkään just noista classic- versioista, niin.... eivät kai ole yhtä suosittuja. Entä kuvastossa kanssa luki, ettei se classic sport- ratas enää kuuluisi Suomen normaalituotevalikoimaan, vaikka siis vielä toki löytyy kaupasta, mutta ehkä ne lopettavat sen mallin tekemisen?? Se luki pikkuprintillä vain siinä kohtaa missä alkoi ladattavan nettikuvaston minikuvat eri värimalleista. Tää meni vähän asian vierestä. :)
Oli hyvä huomio tuo, että ehkä parempi olla käyttämättä vauvan koppaa turvaistuimena; ajattelin, että silleen sen kopan ei olisi tarvinnut mahtua takakonttiin ja kovin pitkään oliko se nyt yli kahden tunnin ajaksi ei suositeltu turvakaukalossa istuttamista, niin sen takia tuli tuo vaihtoehto mieleen, vaikkei nyt ole varmaan koskaan tullut pidettyä lapsia pikkuvauvoina niin kauan autossa putkeen. Miksiköhän muuten sitten myydään rattaisiin kiinnitettäviä turvaistuimia; luulisi silleen helposti moni, että sitä voi mennä rauhassa kauppakeskukseen pidemmäksikin aikaa ja ei tajua, että se olisikin haitaksi vauvan selälle? Riippuu varmasti mihin ikään asti se turvakaukalossa istumisen rajoitus on ikäänkuin voimassa...
Silloin niiden nimi oli Classic Duo, mutta aivan samat vaunut ominaisuuksiltaan. Meillä on tuo Cream väri, joka oli silloin sand. Meidän kangas on ihan tavallista konepestävää materaalia, ei keinonahkaa.
Meillä on tolla tavallisella rungolla jossa on EAST jousitus, siinä toisessa ei sitä ole (ainakaan silloin ollut) Se toinen runko on sama mikä on smart duossa.
On paljon kevyemmät työntää kuin sport rungon vaunut. Ja meidän käytössä on olleet hyvin ketterätkin. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.
Nyt pitää mennä, mutta kirjoitan vaikka illalla enemmän.
korjaisin tähän että sport rungolla on kevyempi työntää vaikka onkin painavampi.eli sport runko kevyempi työntää kun calssic runko.
johtuen siintä että sportissa on leveämmät renkaat.ihan testattu juttu on. ;)
[
korjaisin tähän että sport rungolla on kevyempi työntää vaikka onkin painavampi.eli sport runko kevyempi työntää kun calssic runko.
johtuen siintä että sportissa on leveämmät renkaat.ihan testattu juttu on. ;)
Olen myös itse molempia vaunuja molemmilla rungoilla työntänyt, ja olen sitä mieltä että toi Classic on kevyempi. Ja samaa mieltä oli kaverini jolla on sport runko.
Kyllähän se on ihan loogista että se runko jossa on vähemmän metallia on kevyempi. Sport rungossa on sitä metallia enemmän koska siinä on heittoasisa. Eikä noissa renkaissa ole kuin muutaman sentin leveys ero max. Kun me teimme oman kokeilun oli kyydissä molimmilla suht saman painoiset vauvat.
Mutta tämä on siis mun ja mun kaverin mielipide!!!
Silloin niiden nimi oli Classic Duo, mutta aivan samat vaunut ominaisuuksiltaan. Meillä on tuo Cream väri, joka oli silloin sand. Meidän kangas on ihan tavallista konepestävää materaalia, ei keinonahkaa.
Meillä on tolla tavallisella rungolla jossa on EAST jousitus, siinä toisessa ei sitä ole (ainakaan silloin ollut) Se toinen runko on sama mikä on smart duossa.
On paljon kevyemmät työntää kuin sport rungon vaunut. Ja meidän käytössä on olleet hyvin ketterätkin. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä.
Nyt pitää mennä, mutta kirjoitan vaikka illalla enemmän.