Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki onnistuneet, kertokaahan soluluokitukset,

02.11.2006 |

jotta saisi lisää tsemppiä tähän hurjaan piinailuun. Ja montako siirrettiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Iras,

Minulla on tähän mennessä tehty 2IVF ja ensimmäisestä IVF:stä 2 PASsia. Yksi raskaus.

Ekassa IVF:ssä siirrettiin hyvä 5-soluinen 2-luokkainen alkio, HCG pp14 alle 1.

Ekasta PASsista plussa 3-luokkaisella pakastettaessa 4-soluisella alkiolla, joka kuitenkin sulatuksen jälkeen oli pirtsakasti alkanut jakautua. Tämä raskaus ikävä kyllä päättyi traagisesti rv 36+, mutta sillä asialla ei ollut tekemistä alkion luokituksen kanssa.

Toisessa PASsissa siirrettiin jälleen 3-luokkainen alkio (ei etukäteen satsin parhaaksi arvioitu, mutta sulatuksen jälkeen se oli ainoa kelvollinen siirrettävä). Siirto tehtiin lauantaina, joten ei ehditty nähdä alkion jakautuvan sulatuksen jälkeen. HCG alle 1.

Viimeisin IVF: siirrettiin erittäin hyvä blastokysti, josta raskauden todennäköisyys piti olla 50%. HCG alle 1.

Tarkoitukseni siis on sanoa, että ei niillä alkioiden ulkonäköluokituksilla ole yksittäisen ihmisen kohdalla ratkaisevaa, mistä alkiosta raskaus alkaa. Meillä on kaksi kertaa käynyt niin, että vaikka kaikki on ollut tosi hienosti ja alkio erittäin hyvä ja lääkärit tosi toiveikkaita, niin ei ole ollut edes kiinnittymisen yritystä. PASsit on tehty luomukiertoon.

Toivottavasti teillä onnistaa tästä siirrosta! =)

Vierailija
2/12 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin vain toinen kiinnittyi ja raskaus siis alkoi. Tästä hoidosta minulla on 2-vuotias lapsi.

Tästä IVF:stä jäi pakastealkioita ja pari viikkoa sitten siirrettiin 9-soluinen, hyvä alkio. Alkio lähti jakaantumaankin hyvin vielä sulatuksen jälkeen. Minulla myös lääkäri oli toiveikas ja sanoi, että mahdollisuudet onnistumiseen ovat hyvät. Kuitenkaan alkio ei edes yrittänyt kiinnittyä, hcg-arvoni pp12 oli alle 1. Eli ei näistä alkioiden luokituksista aina voi mennä takuuseen.

Minulla on uusi siirto vielä tämän kuun lopulla.

Kerttuli2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vain tsempityksestä, nyt kyllä häntä viuhahti jo alaspäin näitä lukiessa. Toki tiedän ettei luokituksella välttämättä ole mitään taikaa, olisi vain ollut kiva lukea positiivisia tapauksia. No minun soluni kyllä jakautuvat tai ovat jakautumatta ihan luonnonlakien mukaan. Ei niihin paljon vaikuteta positiivisilla tai negatiivisilla ajatuksilla.

Onnea vain kaikille muillekin piinailijoille.

Vierailija
4/12 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille siirrettiin 8-soluinen 3-luokan rääpäle, kun muita ei jäljelle jäänyt koko monen viikon ivf-rumbasta. Siellä se nyt kasvaa ja toivottavasti ihan pian on rekistereissä ihan oikeana ihmisenä. Niillä luokituksilla ei siis ole hirveästi merkitystä, onnistuminen voi tulla niin ulkoisesti " hyvällä" kuin " huonollakin" alkiolla! Kyllä top-luokan alkioillakin on varmasti moni onnistunut.

-Osse rv 39+3

Vierailija
5/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. IVF siirrettiin 1 kpl 4-soluinen ykkösluokkainen -> nega

2. IVF siirrettiin 1 kpl 4-soluinen 1-luokkainen ja 1 kpl 4-soluinen 2-luokkainen -> plussa, josta poika. Kumpi lie sitten jaksoi kehittyä.

Baby, IVF-poika 1v 3kk ja luomuylläri rv 6-7

Vierailija
6/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.ivf tuoresiirto 1.lk top 10 soluinen. Vuoto pp7 eli nega

1.PAS (2 sulatettiin 8 soluinen ja 10 soluinen) 10 soluisesta vain 1 solu oli jäänyt eloon eli se meni roskiin ja tämä toinen 2.lk 8 soluinen siirrettiin. Ei ollut siinä vaiheessa hajuakaan jatkaako jakautumistaan kun oli juuri sulatettu. Nyt se 8 soluinen köllii tuossa vierellä puuhamatolla ja ikää sillä on 2½kk.

Tsemppiä! Niillä top alkioilla onnistuu ihan samalla tavalla kuin rupusillakin.

T:piippuli ja vekkuli-poika

Vierailija
7/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siirretyt alkiot

1. ivf/icsin tuoresiirrossa 4-soluinen top-alkio ---->nega

2.PAS 2kpl 4-soluisia, 1ja 2-luokkaiset ------------> nega

3.PAS -siirrossa 1kpl 8-soluinen top-alkio---------->plussa

Epäilin ennen tätä onnistunutta hoitoa top-alkioita lääkärin kuullen. Lääkäri sanoi, että kyllä sillä on merkitystä eikä top ole vain ulkonäköluokitus vaan myös minkä laatuinen solu on siihen mennessä ollut. Tietenkin voi olla klinikkakohtaisia eroja miten arvioidaan mikä on top ja mikä ei kun joskus oon kuullut että top tarkoittaisi vain ulkonäkökriteeriä.

En kuitenkaan menisi vannomaan ainoastaan top-alkioiden nimeen, sillä paljon onnistutaan myös huonommiksi katsotuilla alkioilla.

Tsemppiä!:)

Vierailija
8/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikö tuo minun tapaukseni kuulostanut positiiviselta??

Minulla on sentään hoidon tuloksena tällä hetkellä 2-vuotias poika. Luepa nyt uudelleen viestini hyvä ystävä!!!

Vierailija
9/12 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne !

Vierailija
10/12 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun stoori:

Tuoresiirto, yksi nelisoluinen top-alkio . Tulos tuulimunaraskaus ja kaavinta.

Eka pas, siirrettiin 2 kpl 2-3 luokkaisia alkioita, tulos nega.

Toka pas, siirrettiin 2 kpl alkioita, 2-luokkainen ja 3-luokkaine,. Tulos terveet tuplapojat.

Vierailija
11/12 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siirrettiin yksi ykkösluokkainen ja yksi kolmosluokkainen. Tänään tein plussatestin, mutta tarina ei tietysti vielä kerro, kumpi on kiinnittynyt vaiko molemmat. Soluisuuksista en tiedä, kun en älynnyt kysyä.

Vaikuttaa vähän siltä, että on aika arpapeliä millainen alkio kiinnittyy. Jos me nyt saadaan vauva, me voidaan aina vitsailla, että olikohan se se kolmosluokan vai ykkösluokan yksilö ;).

Vierailija
12/12 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ivf tuoresiirto:1kpl kahdeksansoluinen top-alkio (sen hoidon ainoa alkio): puhdas nega

2.ivf tuoresiirto: kaksi alkiota neljä- ja viisisoluinen luokka 1: vuoto pp11, hcg alle1 (koko hoidon saldo neljä alkiota)

2. ivf pas-yritys: kolme- ja neljäsoluinen kakkonen: kumpikin kuukahti sulatukseen

3.ivf tuoresiirto: kaksi alkiota neljäsoluiset luokka 2: nyt 1,5v lapsi (ja kaikenkaikkiaan viisi alkiota)

ja noin kahden viikon kuluttua 3.ivf:n pas, pakkasessa kaksi alkiota; ymmärtääkseni myös neljäsoluiset kakkoset

Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi