Matkustaminen on mielestäni tylsää, muita?
Reissua on kiva suunnitella ja fiilistellä.
Lentokentälle meno on aina stressaavaa ja riippuen lentoajasta, tosi väsyttävää. Lentokentällä on kauhea hälinä, lentokoneessa on tylsää, vaikka olisi ladannut kivoja äänikirjoja tai podcasteja. Lisäksi korviin koskee ja muutenkin turbulenssit jännittää.
Itse kohteessa kun pääsee majoitukseen, on todella väsyksissä ja ruuan jälkeen kaatuu nukkumaan. Seuraavana päivänä jaksetaan ihmetellä kohdetta ja on ehkäpä suunniteltu ennakkoon jo vähän, missä käydään tai mitä ylipäätään tehdään. Suunnistaminen käy työstä ja valppaana pitää olla. Haaveilee, että illalla sitten käy vaikka pubissa maistelemassa jotakin tai syömässä pitkän kaavan kautta jotakin tai ihmettelee pimenevää ja hiljenevää paikkaa. Niin pitkälle ei sitten jaksakaan valvoa, vaan nukkumaanmeno kutsuu.
Seuraavana päivänä väsyttää jo valmiiksi edeltävä päivä, ja oikeastaan ne loppuloman päivät jo etenevät samalla kaavalla, vaikka yrittäisi himmailla. Odottaa jo kotiinlähtöä ja majoituksen pedit ovat yleensä aina huonoja.
Eri maissa on samat asiat, mitä kaikkialla, mutta eri lailla.
Kotiin tullessa väsyttää kahta kauheammin ja menee pari päivää toipua matkasta. Sitten jo unohtaa olleensa matkalla.
Ainut hyvä asia, mitä reissusta saa, on se, että saa muuta ajateltavaa hetkeksi ja arki on sen jälkeen taas entistäkin parempaa.
Olen varmaan vähemmistöä ajatusteni kanssa. Mitä te ajattelette matkailusta ja nautitteko siitä?
Kommentit (65)
Onhan matkustaminen sika rasittavaa touhua, jonotukset, odotukset jne.
Eri puolilla luonto, historia ja arkkitehtuuri on hienoa mutta en jaksaisi yhtään ihmisiä. Maailmassa on liikaa populaa tällä hetkellä.
Paikasta tai maasta toiseen siirtyminen on rasittavaa, pääasiassa jonottamista ja odottamista. Paikan päällä on sit yleensä kivaa, tosin itse en viihdy viikkoja tai edes useita päiviä samoissa maisemissa. Yleensä matkoilla keksii kyllä jotain tekemistä, eikä tulee tylsää, päivät kuluvat hurjan nopeasti ja näkee paljon tai saa paljon aikaan. Väsymys riippuu aika paljon siitä, minne (ja miten ) matkustaa; Lontoon reissujen jäljiltä olen aina puolikuollut, Välimereltä palaa rentoutuneena ja virkeänä, jos ei ole viettänyt viikkoja purjehtien tai juhlinut liikaa.
Niin on ja sen takia en matkustele. En ole käynyt 13 vuoden aikana missään ulkomailla. Olen täällä suomes käynyt rukalla laskettelemassa muutamaan kerran. Nyt lähden kiertämään suomea sähköpolkupyörällä täsä kesäkuussa. Meen Utsjoelle ja sieltä poljen kohti hankoa. Kuukauden reissu. Meinaan etten kotona ainakaan olisi koko kesää kun olen nyt ollut muutaman kesän vaan kotona.
Jos joutuu Suomessa käymään niin joo. Ei kiinnostaisi mutta vanhentuvat vanhemmat haluaisivat nähdä vähintään kaksi kertaa vuodessa. Auttaa kun ei ole pakko matkustaa pahimpaan turistirysäaikaan.