Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan veljeni ymmärtämään että hänen alkoholinkäyttönsä ei ole normaalia?

Vierailija
10.05.2026 |

Ei pidä ryyppäämistä ongelmana, koska on ns. Funktionaalinen alkoholisti. Käy töissä ma-pe, pärjää hyvin elämässä. Ei juo edes viikoittain ja ostaa harvoi itse paria saunakaljaa enempää. Silti joka kerta, kun jossain on esim piikki auki, kuten  firman juhlissa niin lähtee täysin käsistä.

Viimeksi eilen hänen vaimonsa kertoi että oli perjantaina firman juhlien jälkeen kompuroinut kotiin aivan umpitunnelissa, sammunut olohuoneen lattialle ja myöhemmin sänkyyn kompuroidessa kaatuessaan rikkonut pöytälampun ja oksentanut. Seuraavana päivänä tietysti pahoillaan ja lupaa ettei toistu, kunnes taas toistuu.

Pelkään, että hän menettää perheensä, tiedän että erosta on keskusteltu useampaan otteeseen, mutta jotenkin tämä ei vaa mene perille. Uskooko vasta siinä vaiheessa, kun vaimo heittää pihalle? Olen yrittänyt useampaan kertaan sanoa hänelle että tilanteen on muututtava, mutta hänen mielestään mitään ongelmaa ei ole, täytyisi vaan vähentää juomista, mutta ei sitten kuitenkaan vähennä.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Katkaise yhteydet. Juoppo saattaa lopettaa kun mahdollistajat häipyvät.

Vierailija
2/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä että mitenkään väkivaltainen tai aggressiivinen ei ole tietojeni mukaan koskaan ollut. Mutta selkeästi tapaturmariski ja vaaraksi itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Itse olen sen polun kulkenut ja jollei siihen itse herää, ei sitä kukaan muu voi tehdä.

Vierailija
4/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin suurkulutus saa kasvot näyttämään ns. jännämiehen kasvoilta.

Se on vastakohta baby-facelle.

Vierailija
5/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutamalla. Jos mies ei usko nätisti sanomalla, sano, että on pakko huutaa, kun et muutoin näytä tajuavan. Ja sitten anna olla. Olet tehnyt, mitä voit. 

Vierailija
6/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Saattaa olla, että hoiminnan kuvaaminen auttaisi. Sen sijaan, että vaimo auttaisi kotiin, niin ryhtyy kuvaamaan miehen toljailuja.

Vierailija
7/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja vaimo ette ole oikeita henkilöitä asiaa arvioimaan. Läheisiltä puuttuu objektiivisuus.

Vierailija
8/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon tåytyy löytää ne omat rajat ja pitää niistä kiinni. Apua voi tarjota viemällä johonkin myllyhoidon avoluennolle. Jos mies ei tämänkään jälkeen tajua, vaimo ei voi sitä tajuamista edistää. Sitten pitää tehdä ratkaisu. Haluaako elää sellaista elämää.

Vierailija
9/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muut pysty vaikuttamaan, jos ei itse koe mitään ongelmaa. Varmaan jollain tasolla ymmärtää, että kaatokännit ja kaatuilut on huono juttu, mutta halu juoda on kova. 

Vierailija
10/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja vaimo ette ole oikeita henkilöitä asiaa arvioimaan. Läheisiltä puuttuu objektiivisuus.

Hah! Juopolta se objektiivisuus puuttuu.

T. Raitistuneen alkoholistin vaimo

Vierailija
11/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on harjoituksen puute. Kun itse ei osta ja viikko kuluu pelkällä maidolla ja vedellä, aivan normaalijuhlat aiheuttavat noviisille helposti tuollaisen reaktion. Kerro veljellesi, että tasainen tissuttelu jokaisena viikonpäivänä on toimiva ratkaisu ongelmaan.

Vierailija
12/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viininpunainen, turvonnut siannaama ei ole jännä. Mutta saat sinä sellaisen hankkia.

Vierailija
13/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipersu. Näyttää ja haisee sialta.

Vierailija
14/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on harjoituksen puute. Kun itse ei osta ja viikko kuluu pelkällä maidolla ja vedellä, aivan normaalijuhlat aiheuttavat noviisille helposti tuollaisen reaktion. Kerro veljellesi, että tasainen tissuttelu jokaisena viikonpäivänä on toimiva ratkaisu ongelmaan.

Juo ittes hautaan.

Vierailija
15/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole paha. Ei juo joka viikko eikä ole agressiivinen. Jos joskus ottaa liikaa, niin ei se ole ongelma vaan hänen oma häpeänsä. Turhaa kitinää taas.

Vierailija
16/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla alkoholisti, jos ei juo joka viikko.

Vierailija
17/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän paljon alkoholia ja olen yhä babyface. Valitettavasti.... T:M43v

Vierailija
18/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi auttaa veljeäsi mutta auta sen perhe ja itsesi pois tuosta paskasta. 

Juoppo pitää hylätä. Ei se muuten tilaansa tajua.

Vierailija
19/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä että mitenkään väkivaltainen tai aggressiivinen ei ole tietojeni mukaan koskaan ollut. Mutta selkeästi tapaturmariski ja vaaraksi itselleen.

Väkivaltaisuus tulee, jos juominen jatkuu. 

Vierailija
20/90 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo voi ottaa eri asunnon lasten kanssa? Se on ok. Veli voisi miettiä annoskoot valmiiksi ja ei mene firman juhliin jos se annostelu ei onnistu? Ehkei kuuntele?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän