♥ ♥ ♥ T-TERHOJEN äitienpäiväviikonlopun hoilotukset ♥ ♥ ♥
Ja tässä etellinen kasautuma
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10273257&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (21)
Johan osaa olla kylmä taas, surkeaa kun juuri tänään meillä on talkoot, kannetaan tytöille isänsä rakentama leikkimökki tallista pihalle, no ilmasta huolimatta aiotaan paistaa makkaraa pihalla.
Zatu: kun teidän kossi oli kipeänä minkälaisia ohjeita lääkäri antoi? meillä pikku-neiti yskii tosi kipeän oloisesti, ei ole onneksi kuumetta eikä muuten kiukkuinen, mutta yskiessä tekee selvästi kipeää. Suositteliko höyryhengitystä?
Markelmille peukut pystyssä!
SeksiG: Taidetaan ollakkin vähemmistöä tässä asiassa, meillä kun kammarin puolella tapahtuu enemmän kuin ennen raskautta!! eli jotkin hormoonit ne minullakin hyrrää vielä hyvin. Ja muutenkin hellyyden osoituksia tulee annettua aiempaa enemmän. Mistä tulikin mieleeni että pitäisi papa-kokeeseen aika varata, että saisi hormoonikierukan asetuttaa ja tuonkin asian päiväjärjestykseen.
Pinus kyseli nivelkivuista, täällä käsi ojossa! Varsinkin alaraajoissa on ilkeät kivut ja eivät lähde levolla pois, tarkoitus olisi mennä lääkäriin koska välillä nuo kivut vaivaavat ihan arkitoimia. Olen kans kuullut että voivat olla hormanaalisia kipuja, mutta minun tapauksessa on jo jatkunut aika kauan, siis raskauksienkin välillä.
Kesässä lämpö on ehdottomasti parasta ja ne hyttyset kaikkein pahimpia!
mamm@mia ja pikku-neiti reilut 3kk
Lapset vielä nukkuvat päikkäreitä eli yritän vähän kirjoitella..
Olen kyllä nyt ihan pihalla teidän jutuista kuj en ole ehtinyt edes lukemaan pinoja tällä viikolla:(
Tervetuloa miun puolesta Pioni78(?) terhoihin:)
Meidän jäpikästä on tullut ihan mahdoton tuon liikumisen suhteen. On ihan intona kääntymiseen ja jatkuvasti on mahallaan. Hirveä vimma olisi päästä liikkumaan siitä, mutta kun ei ihan vielä taidot riitä. Kauhea ähinä ja komennus käy ja pikkumatkoja saa " ryömittyä" eteenpäin. Vaikuttaa todella määrätietoiselta tapaukselta;) Kehitys on kyllä hurjaa, ja nopeampaa kuin esikolla vaikka hänkin motorisesti kehittyi aika nopsaan. Hauskaa on kun tulee uusia taitoja, mutta välillä sitten äiti saa miettiä miten pojan saa viihtymään lattialla kun ne hermot pieneltä aina välillä menee kun ei taidot riitä kaikkeen mitä teksisi mieli tehdä. Ja isosisko on ihan mahdottoman mielenkiintoinen, sitä poika seuraisi vaikka kuinka kauan.
Mutta vähän " pelkään" , että poika lähtee aikaisin liikkumaan ja mahdollisesti sitten myös kävelemään ja se sitten on varmaan aika päätöntä menoa!!!
Ihanaa, enää n. 1 1/2kk ja päästään muuttamaan omaan kotiin:) Voi että olisi ihanaa sisustaa koko asunto kunnolla ja HETI , muttei taida rahat sellaiseen riittää mitenkään. Kaikki kun maksaa niin älyttömästi ja pitää kuitenkin remppaakin tehdä. Mutta miun luonteelle sellainen pikkuhiljaa hyvää tulee ajattelu ei oikein sovi;)
Kävin kaupungilla asioilla yksi päivä ja sovittiin, että mies kokeilee Tupperin nokkamukista juottaa maitoa pojalle. OLi sujunut oikein hyvin juominen nokkamukista:) Toi Tupperwaren nokkamuki on kyllä mielettömän hyvä, siinä kun on pehmeä silikoninen nokkaosa. Esikkokin oppi heti siitä aikoinaan 4kk iässä juomaan ja poikakin on vasta viikkoa vajaa 4kk. Nyt on sitten helppo miehenkin hoitaa syötöt, jos äiti lähtee asioille.
Kävin ostamassa itselleni salille kortin. On pakko alkaa jotain muutakin tehdä kuin kävelemään;) Menenkin nyt sekasalille, aiemmin olen käynyt naisten salilla. Voi aluksi olla vähän outoa pyöriä siellä " kaappien" keskellä" !! Siksi salin vaihto kun toi sekasali on hiukan lähempänä kotia.
Nyt luen vähän teidän juttuja ja palaan, jos mahdollista
tikru
Pikaisesti käyn minäkin pyörähtämässä ennenku pikkumies herää iltatorkuiltaan!
Tais olla van maidontilausta meillä nuo kolme yötä kun poitsu söi ja heräili tiheään, viimeyönä taas nukkui klo:22-03.20 ja heräs taas sitten 5-6- maissa, noustiin ja takas sänkyyn 7-8 välillä aamutorkuille!
KAUNIS KIITOS teille jotka vastailitte vellikysymykseeni, maissivelliä on nyt kaapissa mutta taidan pari päivää kuitenkin katella jos unet olis palautuneet!
Tänään on päivälläkin nukkunut tosi sikeästi ulkona, just tietenkin silloin kun olin kaupoilla ja mies vahtimassa poitsun unta...;)
Huomenna mun perhe tulee meille päivällisille, eli taitaa olla kädet sanantarkkaan sopassa koko päivän.....
Teen huomenna " keväisen vihreän menun" eli vihreästä parsasta keittoa parmankinkkulastujen kera, focaccialeipää ja parmesan-leipätikkuja, pääruuaksi katkarapu-kuharullia kuorrutettuina hollandaisekastikkeella ja lisäksi vihreistä kasviksista wokkia (pinaattia, kesäkurpitsaa, parsakaalia ym.) ja jälkkäriksi marja-marenkikakun.
Ihanaa taas päästä kunnolla kokkailemaan pitkästä aikaa, en muista koska viimeksi olisin järkännyt kunnon ruokapileet!
Eli toivotan jo nyt
OIKEIN IHANAA JA RENTOUTTAVAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE TERHOMAMMOILLE!
Toivottavasti kaikki saavat aamiaisen kukkien kera sänkyyn ja sais nukkua myöhempään! Se olis ainakin täällä toivomuslistalla...;)
Kiva kun ootte kaikki olemassa!
Mukavaa illanjatkoa!
Pupina & poitsu s.15.1
Tänää on ollut taas tosi työläs päivä,olen pessyt tyttöjen petivaatteet ja tytötkin kylvetin myös:)ja Jaqsminkin on oppinut kääntymään ympäri ja aina kun käännytään nii hän kiljuu lujasti,se on kyllä ihanan näköstä kun toinen oppii jotai uutta..ja sitte hän myös osaa nauraakin ääneen:)
Me soitettii yx päivä ja tiedusteltii että sopisko vielä niinku mukaan ähtärin reissuun joka ois ollu tänää ja ne sano että he ilmottaa sitte jos on bussissa vielä meille tilaa ni meijät hyväksytään matkalle mukaan,ja tänään ne sitte vasta soittaa meille että miksi ette tulleetkaan,no mitä muuta siihe voi sanoa kuin että te ette ollu ilmottanu meille että me päästään mukaan siihen retkelle,ja siellä ne oli kuulemma 1h odottanu meitä,kyllä vähän pistää harmittamaan tommonen toiminta:(
Ja sitte mua myös ärsyttää se kun tuntuu että mun vanhemmat ei pysty soittaa mulle ikinä selvinpäin,no äiti sentää joskus mut isä soittaa aina kännissä ja ne jutut on kyllä ihan tyhmiä mitä se aina höpöttää..kerranki äitini sano mulle että mä oon maailman huonoin äiti,ois tehny mieli sanoa että muisteles vähä millane ite olit kun mä olin pieni?se ei ollu meinaa mitää herkkua asua sen kanssa saman katon alla:(
SeksiG:meillä harrastetaan seksiä joka toinen päivä ja välillä useamminkin:)
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE TERHOMAMMOILLE!!
mansemamma ja Jasmin 10.01.07
vielä miekin toivottamassa
IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE:):):)
tikru
[color=darkviolet]Aamulla kutsu kävi, niinku se usein nykyään käy. Rokotuksen jälkeen tuntuu, ett Kossi on ollu äksympi ja herkemmin ilmasee äkäsen vastalauseen.
Sitten lähettiin kyläileen. Kotio päästiin niin tuli kaveri käymään. Akka maalaili sydämiä ja kukkia tyynynpäällisiin mummuille. Joten kaikenlaista touhua ja tohinaa on ollu.
Huomenna en tiiä kerkeekö juuri ite rentoutuun mökillä, ku molempien äitejä pitää käyä moikkaamassa.
[b]Pioni[/b] teretulemast joukkoomme sekavaan ;)
[b]Mamm@mia[/b] saitteko te a-kuurin? Kossihan sen sai varulta, ku korvissa oli ehkä tulehus. Tuntu että lääkettä saatuaan oli parempana. Ei sinällään antanu hoito-ohjeita, mut ku akalla oli joskus pienenä lentsu niin niitten ohjeitten mukaan menin. Eli kuumalle laiton suihkun loosaan " nurkkaan" ja masullaan pidin jalkojen päällä ja hieroskelin selästä Kossia.
Ja öisin oli ilmankostutin makkarissa. Plus usein imin röörejä limasta.
Jahas nyt en ehi tän enempää.
[size=3]Oikeen ihanaa Äitienpäivää kaikille :)
Minul heitti sydän tänään kuperkeikkaa kun menin tytön luo meidän huoneeseen. Heräs päiväunilta ja huuteli. Avasin meidän makkarin oven niin tyttö oli ihan meidän sängyn päädyssä poikittain. Nukutin meidän sänkyyn ku ei oo oikein tänää nukahtanu omaan sänkyyn, nuha vissiin vaivaa sen verran. Laitoin tytön nukkumaan sängyn keskelle, tyynyt joka puolelle. Oli puottanut tyynyn ja kiepahtanut sängyn päätyyn. On sen verran rakoa et olis just päässy putoamaan. Huutelin miehen kattomaan ja tais tuo säikähtää myös. Tiesin että osaa pyöriä mut en uskonut et saa puotettua tyynyt. No, nytpähän tiedän. Saa tyttö nukkua tästä lähin omassa sängyssä, yöllä sekä päivällä.
birgit ja Jenna s.24.1
Mies tuossa lueskeli selän takana äsken viestejä. Ihmetteli kun puhuit " akasta" . Häntä kiinnostais miksi teillä päin sanotaan äitejä. Eli onko teillä äiti äiti vai joku muu???
Birgit
Meillä on molemmat korvat tulehtuneet, joten antibiootti kuuri päällä... Ja lääkäri epäili, että käynnissä saattaa olla rs-virus lievemmässä muodossa, kun hengitys kuunnellessa rahisi. Nuhaa meillä on ollut viikon jonkin verran ja yöt viikon ajan täynnä syömistä ja heräilyä. Huonosti nukutun yön jälkeen päätin, että käydään varoiksi tarkistuttamassa korvat. Muuten poika oli päivällä aurinkoinen, joten en olisi uskonut, että molemmat korvat tulehtuneet. Eli tästäkin voi johtua yhtäkkiä huonontuneet yöt. Taitaa olla äidiltä ikävä kyllä periytynyt alttius korvatulehdukseen, kun mulla pienenä oli tulehduskierre.
Mulla alkoi menkat muutama päivä sitten. Pojan ollessa 3,5kk. Ei sitten täysi-imetys pitänyt tämän kauempaa niitä pois. Harmi! Mitenkäs teillä muilla on menkkojen kanssa?
Vauvauinti infossa käytiin, mutta päästään uinti aloittamaan vasta kolmen viikon päästä, kunhan jälkitarkastus korviin on tehty.
Nyt kaikille mukavaa äitienpäivää, viisuiltaa ja jääkiekko-ottelua. Kylläpä on tapahtumaa...
[color=darkviolet]Akka ei tosiaankaan oo haukkumanimi täällä ja sitä on saanu usein " suomentaa" . Hämeessä ku asuttiin niin usein törmäsi hämmästeleviin ilmeisiin, monia murresanoja oli mitä ei tajuttu ja sitten näitä akka - ukko juttuja.
Nyt muuten meiän akka on alkanu sanomaan " en oo akka vaan neiti" . Niin mutta siis siihen kysymyksees niin, ite sanon äitiäni ihan äitiksi. Ukkoni sanoo äitiään äiteeksi. *Hmm* puhelimessaan taitaa jopa lukee Äittee. Mutta eiköhän tuo useimmiten äiti oo äiti. Toinen veljeni taitaa puhua useimmiten muorista ja toinen systerini mudesta. Mutta mun mielestä nää on meiän perheen sellasia lempinimiä äitistämme :)
Kuten jotku sanoo äiskä tai äippä.
Tehääs tästä [b]Galluppi meidän päivän kunniaksi eli miten kutsut äitiäsi tai miten sinua kutsutaan??[/b] Minä vastaan äiti ja äiti :)
Onneksi menit juuri oikeaan aikaan makkariin! Ite vähän aikaa sitten yllätin ukkoni, ku oli jättämässä Kossin meiän sängylle. Aiko jättää vaan siihen keskelle sänkyä ja vähän peittoa veti esteeksi tuumaten " oota siinä käyn vessassa" . Juu ei, tulin siihen niin laitto isot tyynyt molemmin puolin. Ukko meni vessaan ja mä jäin seisoon sängyn jalkopäähän.
[b]Menkoista[/b] niin ei oo alkanu ja toivottavasti eivät kiusais pitkään aikaan. En muista miten viimeks kävi, mut ei ikuisuuksia olleet poissa kuvioista. Muutaman kerran ykskaks tullu enempi valkovuotoo :/ ja väritys ollu jotenki äklön kellertävää (sori kuvailut). Mitään kutkaa ei oo ollu, joten en usko minkää hiivan vaivaavan. Mutta oon jääny miettimään mistä kyse. .
Kettu, ku kurkkuun sattuu. On tullu viuhaheltua takki auki ja takitta :/ Sen siittä saa.
Mutta nyt alkaa kohta keskittyyn viisuihin.
Illan jatkoja :)
Meillä ä-päivän kunniaks vauva heräs jo neljän maissa ja kun sen sain nukkumaan, niin sit heräs poika vähän ennen seiskaa, kun normaalisti nukkuu puol ysiin...
Viisuja ja jääkiekkoa ei oo tullut seurattua, ihan vaan sen verran, et tulokset kuulin.
Tässä on aamukahvit juotu ja kakkua syöty. Vielä jäi kakun puolikas päiväkahvillekin ;)
Perjantaina sain ukolta ruusuja illalla, eilen pitsalahjakortin ja tänään pojalta kortin ja kakkukahvit =) Että juhlittu ollaan koko viikonloppu ;)
MenkatG: Mulla alkoi, kun vauva oli 6,5-viikkonen =/ Pojan syntymän jälkeenkin liian aikaisin, eli kun oli poju 3-kuinen. Ja täysimetyksellä mennyt molempien kanssa. On se niin väärin...
ÄitinimitysG: Mie sanon milloin milläkin nimellä omaa äitiä; mutsi yleensä tai äippä. Poika ainakin vielä kutsuu minua äidiksi. Tiedä mitä nimihirvityksiä se viel joskus keksii...
Mut nyt kone kiinni ja viettämään aikaa noiden omien murujen kanssa =)
-tau- & tenavat 01/07 ja 07/04
Oli ihana herätä ku aurinko paistaa täydeltä terältä. Poju heräs eka kerran 4.30 tissille ja sitte 6.30 taas tissille minkä jälkeen noustiinki sitte jo ylös. Kakkua en oo vielä saanu ku se on vielä työn alla isännällä ja kahvitki keitin ite. Että näin meillä!
Äitinimitys- Kutsun omaani äitiksi ja muaki kutsutaan äitiksi.
Menkat- Ei oo vielä alkaneet. Toivottavasti kuitenki joskus alkaa ku on ollu aikasemmin vähän ongelmaa sillä saralla.
Nyt meen hakemaan toisen kupin kahvia ja kattoon joko sitä kakkua kohta sais.
Äitienpäiväjatkoa!
Pioni
Kaunis päivä osui täälläkin äitienpäiväksi. Sain tänään nukkua tai ainakin köllötellä kymmeneen asti. Ihan kiva, kun ei päästy sänkyyn kuin vasta viisujen jälkeen joskus kahden maissa. Hieno show oli, itäblokki jyräs aika vahvasti. Ei taida oikein tämmöset pienet maat kuten Suomi ja Ruotsi menestyä tulevaisuudessa, mutta kiitos Lordin, niin saatiinpahan nähdä loistavaa viihdettä Suomessa. :)
Meillä oli muutenkin erikoiken yö kun esikoinen nukkui ensimmäisen yönsä omassa huoneessa. Siirto meni tosi hyvin, tyttö oli innoissaan mukana muuttamassa ja rupatteli että menee nukkumaan omaan huoneeseen omaan sänkyyn. Sinne sit nukahti kahdeksan maissa ja nukkui aamu kahdeksaan. :) Lillukalle laitettiin pinnis sivuvaunuksi kun tähän asti on nukkunut vieressä. Se on alkanut häiriintymään kun mie menen iltaisin viereen nukkumaan; havahtuu ja alkaa heti tissiä etsimään, niin laitettiin jo nyt tuo pinnis. Ehkä sillä oli vähän levoton yö kun oli uus sänky, mutta melko hyvin nukkui kuitenkin.
Menkat: ei ole vielä alkanut, toivottavasti ei alakaan pitkään aikaan. Viimeksi alkoivat vasta, kun esikoinen oli 1v3kk.
ÄitiG: miulle äiti on mamma ja mie oon tytöillekin mamma.
Eilen saatiin viimein kaivettua uus kukkapenkki tohon takapihalle ja tänään ois tarkoitus laittaa esikasvatetut mukulat maahan. Toivottavasti lähtevät kasvamaan maassakin. Ainakin ruukuissa näkyy jo kasvua.
Miulla on uunissa paistumassa muffinsseja, kun mies ei uskaltanut tehä tai ostaa mitään kakkua, kun miulla on se muna ja maito pannassa. Laitoin sit ite tulemaan suklaamuffinsseja, niin saahaan ainakin jotain hyvää teen kanssa.
Oikein ihanaa Äitienpäivää kaikille terhomammoille! :)
T: Monttu ja Lillukka 4,5 kk
Siis aivan mahtava ilma tänään, auringossa tarkenee pelkällä paidalla.Ollaankin grillailtu jo ja juotu ä-päivä kaffeet kakun kera terassilla. Kakku oli aika erkoisen näköinen kun pojat olivat sen itse koristelleet, olisivat kuulemma haluneet laitta siihen myös muumeja (ovat kovia muumi faneja).
Euroviisuista sen verran että katselin/kuuntelin kappaleet ja sen jälkeen menin sänkyyn. Nukuttua en juurikaan saanut, koska tytöllä maha takkuili ja halus olla rinnalla koko ajan. Tätä on jatkunut liian kauan nyt, enää en tiedä mitä tehdä. Auttaiskohan jos jättäisin maidon ja munan pois? Mä kun en syö lihaa niin mulla pää asiallisin proteeininlähde on maitotuotteet, palkokasveista kun en tykkää ja tofukaan ei oikeen maistu. Ei kait vähä proteiininen ruokavalio parin viikon ajan voi kovinkaan vaarallista olla? Kuinka kauan sitä pitäis olla dietillä ennen kuin se tuo helpotusta, jos tuo?
Äiti G: mä sanon mamma ja mä oon mamma, mutta kun kavereille (suomenkielisille) puhun omasta äidistä niin sanon mutsi, tää on jäänteitä hamasta menneisyydestä kun olin vielä nuori ja ah niin trendikäs stadilainen.
Kohta mennään mun mutsille kahville sinne tulee myös mun mummo joka on jo 90v.
-MM-ja flickan 18.1
[color=8B008B]
Ajattelin käydä pikaseen toivottamassa teille kaikille äiteille
[b]
&hearts AURINKOISTA ÄITIENPÄIVÄÄ !!!!
[/b]
Äsken syötiin tuossa äitienpäivälounas ja nyt kaikki vetelee hirsiä olkkarissa *hih* nyt saisi semmoisen valokuvan, jota kaikki varmasti inhoavat perhealbumissa *heh hee*
Jopa meidän Rixu nukkuu lattialla suu auki !! Ei sentään kuorsaa, kuten muut!!
Ihania ääniä jotenkin, rauhallista. Ajattelin käyttää rauhan hyväksi ja livahvin tänne. Ihan kohta tulee lisää miehen porukoita ja juodaan äitienpäiväkaffeet <3
Mutta nyt kaffia valmisteleen!!
mary & rixu
Kahdessa viikossa pitäisi näkyä tulosta, jos on allergiasta kyse, koska siinä ajassa allergeeni häviää elimistöstä. Jos alat tuolle munattomalle/maidottomalle linjalle, niin kannattaa käydä ravitsemusterapeutilla katsomassa ruokavalio kuntoon noiden proteiinien suhteen.
[color=Crimson]♥[b]HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE![/b]♥
Täällä ollaan myös hieman nuutuneita tänään eilisiltaisten viisuvalvojaisten jälkeen. Voittaja oli ihan ok, mutta ne muut kärkipään biisit oli ihan kamalia! Ja Hanna pärjäsi odotetusti :)
[b]Pioni78:[/b] Tervetuloa! Mukava, että uusia löytää mukaan vieläkin!
[b]SeksiG:[/b] Meilläkään ei ole tilanne palautunut ihan ennalleen. Ei oikein tee mieli kummallakaan... Tilanteen normalisoitumista odottelen... :)
[b]ÄitiG:[/b] Minä kutsun äitiäni äitiksi tai mutsiksi. Minä toivon, että poju minua tulee kutsumaan äidiksi.
[b]MenkatG:[/b] Minulla tuli ensimmäiset jo muistaakseni 8,5 viikkoa synnytyksestä ja nyt niitä on ollut jo useammat :(
Tänään on kyllä jännä ilta, kun tulee lätkän MM-finaali. Täällä on ainakin peukut ja varpaat pystyssä Suomen leijonille!!!
Mut nyt viettämään äitienpäivän iltaa miehen ja pojun seuraan...
-Sulina + poju 4,5kk-
Onpas ollu ihana ja rento päivä! Aamulla vötkistelimme porukalla pitkään sängyssä ja sitten nautimme aamupalaa pidemmän kaavan mukaan D:n nukkuessa päivän ensimmäisiä päikkäreitä. Eilisilta hieman tuntuu tämänkin mamman silmissä ja tuntui että " turhaan" valvoi kun Hanna ei pärjännytkään :( mutta hienosti oli show toteutettu!
Tänään olimme ekaa kertaa vauvauinnissa ja voi että tuota onnellista lasta kun sai vedessä polskia sydämensä kyllyydestä ja samalla katsella toisia vauvoja =) tuo meidän poika tuntuu olevan aikamoinen vesipeto! Oli myös ihanaa kun mies hoiti pojan koko reissun ajan ja itse sain nautiskella saunomisesta ja pukeutua rauhassa. Uinnin jälkeen ajelimme sitten tunnin verran katselemassa omakotitaloalueita jotta D sai nukkua keskeytyksettä, hän kun herää aina kun istuin irroitetaan. Josta siirrynkin sujuvasti AUTOG:hen: meillä autossa olo on hyvin vaihtelevaa, suurimmaksi osaksi nukahtaa melko pian, mutta usein hermo menee liikennevaloissa tai jos tutti tippuu tai aurinko paistaa silmään... välillä siis ilman ongelmia ja välillä taas huutokuoron saattelemana.
SEKSIG: mulla on aurinko saanut ne hormoonit hyrrämään ja mieli tekee taas. Aivan ihanaa!
ÄITIG: Äitini on äiti ja itse olen äiti tai mummy (kotikielemme on englanti)
MENKKAG: eivätpä ole vielä alkaneet, enkä oleta kovin pian alkavankaan. Normaalioloissakaan ei niitä turhan usein näy...
Mutta nyt alkaa kiekkoilta, toivottavasti Leijonat hoitaa homman kotiin!
-Rainy-
Taas on ollut olevinaan niin kiire, ettei ehdi kuin jutut lukeen pikaseen. Nyt jos kerkeis muutaman sanan kirjoittaan, kun toi pikkujäbäkin on jo nukkumassa, ei välttämättä viä yöunilla.
Tänään olikin tosi lenheetä kun sai nukkua kymmeneen asti, sitten isompi poika ja mies toi kääretorttukakun ja mehut sänkyyn. Miksei äitienpäivää vietetä useammin? :-) Poika oli askarrellut kortin tarhassa ja istuttanut joitain yrttejä ruukkuun. Hellyyttäviä noi pienten tekemät jutut. Päivällä käytiin mun äidillä mummolassa, miehen äiti on kuollut, joten hän kävi sitten viemässä ruusun haudalle. Ja sen verran tuli herkuteltua tänään, että huonon omantunnon riivaamana lähdin vaunukävelylle, kun pikkunen nukahti ja kävelin ristiin rastiin lähes pari tuntia, arvatkaas kellä on jalat kipeenä? No, paremman mielen sain, vaikkei kaikki mässäillyt kalorit palaneetkaan. Huomenna ois taas totuuden hetki punnituksen kans. Tällä viikolla ei oo tainnu tippua mitään.
Sitten galluppivastauksia...mitähän niitä on ollutkaan.
SEKSIG: Mitä se on? Ihan ollaan unohdettu koko juttu...ei kiinnosta ei, yöunet on tärkeemmät.
MENKATG: Ei ole viä alkanut, enkä yhtään muista kuinka oli ekan synnytyksen jälkeen. Välillä mahaa jomottelee kuin ois alkamassa, mutta ei alakaan. Ja parempi kun pysyis mahdollisimman kauan pois.
LIIKKUMISG: Meillä poika on kääntyillyt mahalleen jo pari kolme viikkoa, ei kauaa selällään viihdy, sitten rähisee kun niskat väsyy mahalla ollessa. Jaksaa kyllä hyvin kannatella päätäkin. Vaipan vaihto on tosi hankalaa kun vääntää koko ajan.
Oli kai paljon muitakin galluppeja, mutta en nyt muista...
MOOMIN MAMMA...lueskelin tota sun juttua kasvisruokavaliosta, käytätkö ruuanlaitossa soijarouheita, paloja, suikaleita ym. Kun kirjotit ettet tykkää palkokasveista, niin tuli vaan mieleen että noitahan pystyy maustaa oman mielensä mukaan. Kyllähän noi soijajutut muuten on tosi mauttomia ja oudon makuisia, mutta paljon mausteita vaan kehiin, niin saa tosi hyvän makuista. Me ollaan kans kasvissyöjiä ja noi soijatuotteet on niin hyvä proteiinin lähde, että niitä käytetään korvaan se liha ruuassa.
PUPINA...Kantoreppuasiaa jälleen. Mulle tuli se Ergon reppu alkuviikosta ja oon nyt muutaman kerran sitä kokeillut ja täytyy kyllä sanoa, että vaikuttaa ainakin vielä tosi hyvältä ostokselta. Se on tosi helppo ja nopea laittaa päälle ja poika on ihan tykännyt olla siinä. Esim kaupassakäynti on paljon helpompaa ton kanssa. Nopeemmin sen saa laitettua päälle ja vauvan siihen, kuin että esim. kasais matkarattaat auton perältä. Ja sitten jää kädet vapaaksi työntään ostoskärryjä. Että voin suositella ainakin tän lyhyen kokemukseni perusteella, että ihan hyvältä vaikuttaa.
Mistähän sitä löytäis tolle pienemmälle kivoja kesävaatteita? Kävin lauantaina vähän shoppaileen ja HM.ssä en voinu kuin ihmetellä, että poikien vaatteissa rupee jo koossa 68 oleen niin ison pojan tyyliä, ihania ja mukavia vaatteita näytti olevan kokon 62 asti, mutta siitä isommat tosiaan sitä meininkiä, että t-paidat ja sortsit erikseen. Ja tylsiä tummiakin värejä paljon. No, löysin mä pari sellaista uniasubodyjuttua, jota voi helteillä musta käyttää ihan päivälläkin, mutta siinäpä se saldo olikin. Ihmettelen vaan, että miksei vauvojen anneta olla ihan vauvoja ja tehdä niitä hempeitä vauvamaisia vaatteita isommissakin koossa. Ja samaan ongelmaan oon törmännyt isomman pojan vaatteissakin.
No joo , pikkujäbä heräs niin kuin arvelinkin ettei yöunilla ole, tuolla se nyt juttelee lampulle. Tarvii mennä seuraksi. Hyviä öitä kaikille?
Mahtuuko mukaan vielä yksi Tammenterho?
Olen paljon taustalla lueskellut teidän juttuja ja vihdoin uskaltauduin itsekin rekisteröitymään. Tää terhojen kuulumisten lueskelu on aikaslailla rentouttavaa ajanvietettä ja mukavaa vastapainoa arjen touhuille, ajoittuen yleensä poitsun uniaikoihin :).
Niin, meille syntyi esikoispoika 11.1 ja alunperin hänestä piti tuleman helmikuinen, mutta päättikin sitten tulla minun ja mieheni seuraksi jo 5 viikkoa etuaikaisena. Olihan se aikamoinen yllätys, kun lapsivedet meni kotosalla ja siitä sitten vaan soittelemaan synnärille ja sanovatkin että voidaan kaikessa rauhassa alkaa tulemaan vastaanotolle. Voin kuitenkin sanoa, että siitä oli rauha kaukana ja matkaan lähdettiin nopeeseen tahtiin. No siitä seuraavana päivänä rv 35 poju synty, 2750g, 47cm ja pipo 34cm. Synnytys sujui mielestäni ihan mukavasti sen jälkeen ku epiduraalin sain. Tylsintä kaikessa oli se ku vauva vietiin lastenosastolle antibioottihoitoon.
4kk neuvolassa oli painoo kertyny 5350g, pituutta 58,5cm ja pipoo 40cm, että ihan kivasti ollaan kuitenkin omilla käyrillä kasvettu. Nyt viikon verran ollaan maisteltu perunaporkkanaa ja hyvin tuntuu pikkumiehelle kelpaavan.