Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopivaa antaa miespuoliselle psykoterapeutille punaisia ruusuja ja halata kiitokseksi?

Vierailija
10.05.2026 |

Minulle tulee viimeinen tapaaminen ja haluaisin osoittaa kiitokset hyvästä hoidosta. Onko kyseinen toiminta sopivaa?
t. naisasiakas

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ne ruusut ja osta vaikka suklaarasia. Muuten teko on kiva, mutta sanoita tekosi ensin ettei tule hämmentävää tilannetta:"Olen saanut sinulta niin hyvää hoitoa ja voin paljon paremmin, että saanko kiitokseksi halata sinua?"

Sanoittaminen on hyvä idea. Sitä en tajua, että mikä vika on kukissa. Niinkö ahtaita olette, että kukat vain naisille?

No lähinnä ajattelen, että ruusut on voimakas symboli, että hän fiksuna miehenä(?) voi tulkita sen romanttisena eleenä.

Mutta ehkäpä ylianalysoin liikaa:)

Vierailija
22/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei petä. Kysy mitä vaan, saat asiattomuuksia naamaasi, kiitos vain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olit ihastunut terapeuttiisi. Mitä seuraavaksi?

Transferenssia se vain oli. Psyk.sh.

Vierailija
24/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeutti kysyi minulta, että saako halata, ja ahdistuin. :(

Vierailija
25/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla. Voi antaa kukkia, mutta viinipullo ja suklaakin ovat hyviä, jos jotain haluat antaa. Itse ainakin halaan useimpia potilaitani hoidon päätteeksi tai joskus jossain muussakin tilanteessa olen halannut. Koriste-esineet ovat sellaisia, ettei niitä mieluummin tarvitse antaa, sillä vuosien varrella niitä kertyy meille alan ihmisille vähän liikaa. Työhuoneeseen niitä mahtuu rajallinen määrä. Kaikkein kivoimmat jutut ovat olleet piirustuksia, se on persoonallista, mutta sellaisia olen saanut enimmäkseen lapsilta. 

Vierailija
26/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ne ruusut ja osta vaikka suklaarasia. Muuten teko on kiva, mutta sanoita tekosi ensin ettei tule hämmentävää tilannetta:"Olen saanut sinulta niin hyvää hoitoa ja voin paljon paremmin, että saanko kiitokseksi halata sinua?"

Sanoittaminen on hyvä idea. Sitä en tajua, että mikä vika on kukissa. Niinkö ahtaita olette, että kukat vain naisille?

No lähinnä ajattelen, että ruusut on voimakas symboli, että hän fiksuna miehenä(?) voi tulkita sen romanttisena eleenä.

Ei tulkitse romanttisena eleenä, vaan ennemminkin patologisena käytöksenä. Psyk.sh.

Vierailija
27/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alalla. Voi antaa kukkia, mutta viinipullo ja suklaakin ovat hyviä, jos jotain haluat antaa. Itse ainakin halaan useimpia potilaitani hoidon päätteeksi tai joskus jossain muussakin tilanteessa olen halannut. Koriste-esineet ovat sellaisia, ettei niitä mieluummin tarvitse antaa, sillä vuosien varrella niitä kertyy meille alan ihmisille vähän liikaa. Työhuoneeseen niitä mahtuu rajallinen määrä. Kaikkein kivoimmat jutut ovat olleet piirustuksia, se on persoonallista, mutta sellaisia olen saanut enimmäkseen lapsilta. 

Juu ei, et ole alalla. En nyt jaksa enempää pilata hauskuuttanne, lähden kritisoimaan hallitusta. Psyk.sh.

Vierailija
28/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olit ihastunut terapeuttiisi. Mitä seuraavaksi?

Eikös ap pyytänyt terapeuttia juhliin joskus?

Vierailija
29/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut kukat kuin ruusut ja ilman halausta sekä kaunis kiitos sanallisesti sopivat tilanteeseen paremmin.

Vierailija
30/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, et ole alalla. En nyt jaksa enempää pilata hauskuuttanne, lähden kritisoimaan hallitusta. Psyk.sh.

Vuodesta 1999 alalla. 

Vierailija
31/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein paras on kiitoskortti jossa huomioidaan lääkäriaseman muutkin työntekijät ja kaikille tulee hyvä mieli. Lisäksi voi antaa kukka-asetelman jossa kukat valmiiksi maljakossa. Ei punaisia ruusuja missään tapauksessa.

Vierailija
32/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein paras on kiitoskortti jossa huomioidaan lääkäriaseman muutkin työntekijät ja kaikille tulee hyvä mieli. Lisäksi voi antaa kukka-asetelman jossa kukat valmiiksi maljakossa. Ei punaisia ruusuja missään tapauksessa.

Mikä ihmeen lääkäriasema? :D

Vierailija
33/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niiden nyt vältämättä olla juuri punaisia ruusuja? Miten olisi kirja? Suklalevy?

Vierailija
34/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla oleva vastaa vielä sen, että ruusujen väreillähän symboloidaan eri asioita. Sampanjan/persikanväriset ruusut olivat siltä kannalta hyvä valinta, sillä ne symboloivat arvostusta ja kiitollisuutta. Keltaiset ruusut symboloivat ystävyyttä ja ihailua.

Mutta nuoret ihmiset eivät ehkä muista tai tiedä näitä merkityksiä enkä jaksa uskoa, että terapeuttisi tulkitsee punaisten ruusujen antamisen överisti. Itse kyllä mielelläni ottaisin vastaan sampanjanvärisiä ruusuja, sellaisia en olekaan koskaan saanut. 

Vierailija
35/35 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niiden nyt vältämättä olla juuri punaisia ruusuja? Miten olisi kirja? Suklalevy?

Ap voi antaa Kamasutran. 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi