Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella psykoosisairautta sairastavan kanssa?

Vierailija
10.05.2026 |

Itsellä skitsoaffektiivinen häiriö ja tuntuu että arvo parisuhdemarkkinoilla on pyöreä nolla. Olisinpa edes hyvännäköinen niin sitten ehkä annettaisiin anteeksi viiraukset. Tinderissä olen ja lähinnä on tullut vastaan seksin ruinaajia ja huijareita, jonkun diplomi-insinöörimiehen kanssa olen käynyt treffeillä mutten ole uskaltanut kertoa minun taustasta. Kaverini, joka on eläkkeellä kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia, onnistui saamaan normaalin miehen. Itsestä tuntuu että oma jaksaminen on sitä luokkaa etten tiedä olisiko minulla mitään annettavaa parisuhteelle ja mietin Tinderistä poistumista. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos elää normaalisti eli opiskelee tai käy töissä.

Vierailija
22/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsensä pitää hoitaa ensin kuntoon eikä sysätä kaikkea puolison harteille. Ei kukaan sellaista jaksa pitemmän päälle.

Skitso-affektiivinen häiriö taitaa olla sellainen, ettei siitä parane ikinä. Varmaan pitkiäkin oireettomia ja psykoosittomia kausia on, mutta täysin kuntoon ei tule koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mt-sairaus se on? Vähän kuin skitsofrenia? Pysyyko aisoissa lääkityksellä?

Mulla on huonoja kokemuksia skitsofreenikoista. Bipo ja lievä masennus vielä menettelevät, jos hoitotasapaino on ok, b-klusterin persoonallisuushäiriöt ja lääkitsemätön skitsofrenia ehdoton ei.

Vierailija
24/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset yritä deittailla ihmisiä, joilla on sama sairaus? Eikö ne kelpaa sinulle?

Nämä ihmiset ei monesti halua samanlaista puolisoa. En tiedä mistä johtuu, kun luulisi että sellaisella parilla olisi paljon yhteistä ja ymmärtäisivät toistensa ongelmia?

Kyllä mulle kävisi samanlainen puoliso. Pelkään tosin vähän sitä että kävisi liian raskaaksi... Ymmärrän siis niitä jotka ei minun kanssa seurustelisi. 

Ap

Vierailija
25/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, tuo olisi ihan hirveää. Koskaan tietäisi milloin toinen kilahtaa ja mistä. 

Sinulla on ennakkoluuloja.

Vierailija
26/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei. Olen työssäni ollut tekemisissä psykoosisairaiden ihmisten kanssa, se menisi liikaa työn puolelle. 

Vierailija
27/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mt-sairaus se on? Vähän kuin skitsofrenia? Pysyyko aisoissa lääkityksellä?

Mulla on huonoja kokemuksia skitsofreenikoista. Bipo ja lievä masennus vielä menettelevät, jos hoitotasapaino on ok, b-klusterin persoonallisuushäiriöt ja lääkitsemätön skitsofrenia ehdoton ei.

Monikaan ei taida tietää skitsoaffektiivisesta häiriöstä mitään. Se on siis skitsofrenian ja kaksisuuntaisen välimuoto, molempien näiden sairauksien oireita on. Pysyy kurissa lääkityksellä kuten neurolepteillä ja masennuslääkkeillä. 

Ap

Vierailija
29/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsensä pitää hoitaa ensin kuntoon eikä sysätä kaikkea puolison harteille. Ei kukaan sellaista jaksa pitemmän päälle.

Skitso-affektiivinen häiriö taitaa olla sellainen, ettei siitä parane ikinä. Varmaan pitkiäkin oireettomia ja psykoosittomia kausia on, mutta täysin kuntoon ei tule koskaan. 

Pieni osa käsittääkseni paranee. 

Ap

Vierailija
30/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, itselläni on liuta mt-ongelmia myös joten molemmat varmaan vaan kuormitettaisiin toisiamme.

Vierailija
31/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikaan ei taida tietää skitsoaffektiivisesta häiriöstä mitään. Se on siis skitsofrenian ja kaksisuuntaisen välimuoto, molempien näiden sairauksien oireita on. Pysyy kurissa lääkityksellä kuten neurolepteillä ja masennuslääkkeillä. 

Ap

Ex oli jotakin tällaista, ehkä skotsoidi. Muutakin löytyi. 

Ei enää, kiitos. 

Vierailija
32/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ihminen pitää jättää heti. Mieluiten jo eilen. Koska vapaus, sanoinko jo vapaus?

Vierailija
33/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytät/ oletko aggressiivinen? Käytätkö vaikka viikon kaksi kannabista, sitten taas alkoholin vuoro? Ehkä yritätä löytää saman diagnoosin omaavan kumppanin.

Vierailija
34/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin psykoosiin pari vuotta sitten ja oli meillä sen jälkeen erittäin vaikeaa parisuhteessa, kun oikeasti oireilin pahasti. Olen vasta pikku hiljaa alkanut olemaan oma itseni, mutta minulla on tuon takia tullut toinen mielenterveysongelma myös, josta en ehkä pääse koskaan eroon. Olen onnekas, kun minulla on ollut kumppani, joka on aidosti rakastanut minua ja jäänyt tämän kamalan sairastumisenkin jälkeen. En todellakaan saisi yhtä hyvää miestä rinnalleni, jos nyt pitäisi alkaa etsimään uutta kumppania.  Varmaan sinun tilanne riippuu siitä, että kuinka pahasti sairastuminen näkyy arjessa ja tietenkin miten persoonasi näkyy tai käyttäydyt.

Vierailija
35/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En (enää)

Vierailija
36/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset yritä deittailla ihmisiä, joilla on sama sairaus? Eikö ne kelpaa sinulle?

Nämä ihmiset ei monesti halua samanlaista puolisoa. En tiedä mistä johtuu, kun luulisi että sellaisella parilla olisi paljon yhteistä ja ymmärtäisivät toistensa ongelmia?

No ei kai ne ongelmat ole siinä toisessa se, mikä vetää puoleensa, päinvastoin. Ihan kuten muillakin ihmisillä. 

Vierailija
37/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ex oli jotakin tällaista, ehkä skotsoidi. Muutakin löytyi. 

Ei enää, kiitos. 

* skitsoidi. 

Vierailija
38/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas ihminen pitää jättää heti. Mieluiten jo eilen. Koska vapaus, sanoinko jo vapaus?

Palstan päivystävä narsisti ilmaantui ketjuun. 

Ihmisen muotoinen jolle toiset ihmiset ovat esineitä. Kuin vaihdettavia huonekaluja. 

Kuin Ikean pöytiä.

Vierailija
39/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytät/ oletko aggressiivinen? Käytätkö vaikka viikon kaksi kannabista, sitten taas alkoholin vuoro? Ehkä yritätä löytää saman diagnoosin omaavan kumppanin.

En käytä mitään. Alkoholia otan kolme siideriä ehkä kerran kuussa. Nikotiinipurkkaa menee kun lopetin tuossa tupakoinnin. En ole koskaan ollut aggressiivinen, en tekisi pahaa kärpäsellekään. 

Ap

Vierailija
40/54 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti psykoosisairas ihminen, ja peto päässäni pyörittelee aina silloin tällöin pirullisia ajatuksia. En ole saanut petoa kuriin lääkityksellä ja sähköhoitokaan ei siihen auta. Pikkuperkeleet päässäsi eivät jätä minua öisinkään rauhaan, joten nukkuminen on erittäin haastava operaatio. En ole kuitenkaan lainkaan vaarallinen ihminen, vaikka olenkin ollut muutaman kerran pakkopaidassa ja lepositeissä, kun olotila oli hieman rauhaton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän