Edessä muutto Hesan Kalasatamaan. Kertokaapa vähän alueesta ulkopaikkakuntalaiselle!
Eikös se ole uutta ja hienoa aluetta. Pilvenpiirtäjiäkin on!
Mutta millaiset ovat alueen koulut ja päiväkodit, liikuntamahollisuudet, palvelut, luonto jne.
Merellisyys kanssa vaikutti päätôkseen valita Kalasatama muutamasta vaihtoehdosta, jotka oli tarjolla. Onko alueella venepaikkoja ja uimarantaa. Asutaan nytten lounaisrannikolla joten oma paatti löytyy : )
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Jatka haaveilua. Sossulla ei ole yhtään kämppää siellä.
Niin! Sulle ei ole!
Olen käsittänyt , että tuo huumeongelma ilmiöineen keskittyy tuolla muutamaan taloon ja lienevät siinä lähellä Kurvia
Vierailija kirjoitti:
Sompasaaressa hyviä ravintoloita, ja iki-ihana Mustikkamaa.
kannattaa katsoa tarkkaan asunnon sijainti, ettei tulevat kurvaavat ratikat sitten häiritse. En nyt tiedä kuinka ihana se mustikkamaa nykyään on, täynnä ulkoilijoita, koska alueen ainoa paikka ulkoilla.
siltaremontti kannattaa huomioida, se on tosin väliaikaista…
jos työn perässä muuttaa, niin kannattaa katsoa asuinpaikka tarkkaan ja liikenneyhteydet. yllättävän kauan voi mennä ihan 5km matkallakin…
olin muutama vuosi sitten ostamassa asuntoa tornitaloista, onneksi jäi hankkimatta.. nyt vuosien päästä torneista kuuluu vain huonoa eikä tilannetta parantanut vuokratornit vieressä. redissä ei viihdy kuin metron läpikulkumatkan verran. alue on betonista, ei vihreää. ulkoilupaikkana mustikkamaa, joka täynnä muitakin ulkoilijoita. lemmikin kanssa pelkkää betoniviidakkoa. talot kiinni toisissaan. voisi olla edes puita kaduilla.. kesällä festareita ja tapahtumia, mutta alueelle muuttava varmasti tiedostaa ne. sörnäisten rantatien liikenne ja kulosaaren sillan liikenne.
liikkumisen kannalta sijainti hyvä: metro ja sörnäisten bussiyhteydet muualle. jos etsii urbaania asumista, niin varmaan hyvä paikka. jos etsii rauhallisuutta ja luontoa kaupungista, niin jättäisin väliin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elävää ihanaa kaupunkikulttuuria tarjolla metroasemalla ja lähikaduilla. Kivenheiton päässä on kuuluisa Kurvin alue, joka ei koskaan nuku <3
Kyllä. Kurvista saa rahalla pildeä ja peukkua vuorokauden ympäri. Ihanaa kulttuuria.
Ihan siinä Kurvin ydinpaikoilla on asuntoja myytävänä, eikä edes mitenkään halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elävää ihanaa kaupunkikulttuuria tarjolla metroasemalla ja lähikaduilla. Kivenheiton päässä on kuuluisa Kurvin alue, joka ei koskaan nuku <3
Kyllä. Kurvista saa rahalla pildeä ja peukkua vuorokauden ympäri. Ihanaa kulttuuria.
Ihan siinä Kurvin ydinpaikoilla on asuntoja myytävänä, eikä edes mitenkään halpoja.
Helsingissä ei ole halpoja asuntoja, mutta Kurvin ja sen ympäristön asuntojen hinnat ovat menneet alaspäin
On kivaa aluetta, ja lähellä Mustikkamaalla on luontoa, sinne saa veneenkin. Uusien Kruunuvuornesiltojen valmistuttua sinne pääsee helposti.
Mikä ihmeen tarve joillakin on mollata Kalasatamaa? Uusi siisti asuinalue, merta, uudet sillat ja kävelyreitit, loistava ravintolatarjonta, kauppakeskus ja niin edelleen. Kertaakaan en ole näiden vuosien aikana kokenut alueella mitään häiriöitä, vaikka olen liikkunut myös öiseen aikaan. Makee paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole halpoja asuntoja, mutta Kurvin ja sen ympäristön asuntojen hinnat ovat menneet alaspäin
Niin on asuntojen hinnat kaikkialla muuallakin Helsingissä, ja koko Suomessa. Ei se mikään muuttotappioalue ole 😂
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve joillakin on mollata Kalasatamaa? Uusi siisti asuinalue, merta, uudet sillat ja kävelyreitit, loistava ravintolatarjonta, kauppakeskus ja niin edelleen. Kertaakaan en ole näiden vuosien aikana kokenut alueella mitään häiriöitä, vaikka olen liikkunut myös öiseen aikaan. Makee paikka.
Ihmettelen samaa, mistä tuo kumpuaa. Asunut täällä tyytyväisenä jo 12 vuotta.
Appivanhemmat asuneet vuosikymmenen, ja viihtyvät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa, mistä tuo kumpuaa. Asunut täällä tyytyväisenä jo 12 vuotta.
Minä olen asunut 8 vuotta, lenkkeilen kolme kertaa päivässä, en ole ikinä kokenut mitään häiriökäyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt , että tuo huumeongelma ilmiöineen keskittyy tuolla muutamaan taloon ja lienevät siinä lähellä Kurvia
Jos huumeingelma olisi noin paikallinen, ei ongelmaa oikeasti edes olisi.
Vierailija kirjoitti:
Moi S. Uusihuora kierroksessa?
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat asuneet vuosikymmenen, ja viihtyvät hyvin.
Sokeita ja kuuroja? 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis muutat sinne mutta et ole muka koskaan käynyt siellä? Vähän parempia provoja pliis.
Niin? Ihan normaalia, itsekin muutin Helsinkiin ilman että olin koskaan käynyt siellä.
Miten on mahdollista että muutetaan alueelle tai asuntoon ilman että on käyty sitä katsomassa? Kyllä aika oudolta kuulostaa.
Nykyään on videoesittelyt, harva menee paikan päälle asuntoa katsomaan vuonna 2026.
Sittenhän sinä kyselet täällä turhaan. Katso siitä videosta niin olet tyytyväinen.
Uuh.
Hesalaisena tuut meet.
Onk sul rahaa?
Mis sä asut?
Jos on vain vuokralaisena tai ostaa videon perusteella niin ei tarvitse välittää mutta jos aikoo osakkaaksi ja haluaa tehdä riskinarvion niin kannattaa selvittää yhtiöiden haasteet kyseisellä alueella.
Ei kai kukaan muutenkaan laita lapsiaan lähikouluun asuinalueesta riippumatta? Ensisijaisesti Sykkiin tai vähintäänkin painotusopetukseen.