Nanson mitoitus aivan valtava, XS rinnanympärys 114cm
Katsoin Nanson verkkokauppaa niin useissa jopa XS kokoisissa takeissa ja paidoissa rinnanympärys jopa 114cm! Joissain oli 106cm, pienin löytämäni XS rinnanympärys oli 96cm.
Siis nuo koot on aivan älyttömiä! Käytän normaalisti vaatekokoa M ja Nanson XS kokoisetkin on suurimmaksi osaksi aivan liian suuria, jos haluaa minkäänlaista istuvuutta.
Kommentit (61)
Suunniteltu ja tarkoitettu keskivartalolihaville.
Miten voi samalla merkillä mitat heittää noin paljon? Että jos molemmat on merkitty XS ja toisessa ry 96cm ja toisessa 114cm?
Oversize on ollut muotia jo monta vuotta
Yli 50% suomalaisista aikuisista on lihavia
Ettek kehopositiivisille tule paha mieli! Hekin uskovat olevansa xs kokoa!
Vierailija kirjoitti:
Oversize on ollut muotia jo monta vuotta
Sitä se teettää kun kaikesta pitää olla S-5XL -koot. Isommissa malleissa ei saa olla liikaa istuvuutta, koska jokaisella rasva kerääntyy eri paikkoihin, joten vatteista tehdään telttoja jotta ne sopii mahdollisimman monelle. Tästä kärsii pienempien kokojen käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi samalla merkillä mitat heittää noin paljon? Että jos molemmat on merkitty XS ja toisessa ry 96cm ja toisessa 114cm?
Eihän ne kaikki vaatteet ole saman mallisia.
L koossa monilla merkeillä ry 90+ cm
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on vaikka eri mallisia... Lepakkohihainen liehukaapu vs. rennosti istuva A-linjainen tunika, esimerkiksi.
Yleisen universaalin mittataulukon mukaan tuollainen rinnanympärys on XXL koko. Toki jokainen merkki saa itse määrittää mittansa.
Joskus tällä keskustelupalstalla mainitsin jonkun suomalaisen suunnittelijan järkyttävistä mitoituksista ja sain vastauksen, että en ymmärrä mitoituksesta mitään. Pohdin kirjoituksessani sitä, että olen esimerkiksi D&G brändillä kokoa 42, Hermés koko L, Hugo Boss kokoa M ja mittani ovat 96-65-100 cm. Tällä suomalaisella suunnittelijalla olisin ollut kokoa XS tai sitten ei olisi sopivia vaatteita ollenkaan.
En valitettavasti löytänyt ketjua uudestaan, mutta jäin ihmettelemään, että millä tavalla se 1 cm on eri suomalaisessa mitoituksessa tai esimerkiksi italialaisessa mitoituksessa? Kaikki nuo kuitenkin perustuu cm, ei siihen lappuun. Miten en ymmärrä suomalaisen mitoituksen eroa muihin Eurooppalaisiin brändeihin?
nanso on aina tehnyt väljänmallisia vaatteita. HIenoa mielestäni.
Minulla on Nansolta puuvillapopliinia oleva mekko, jonka koko on 34 ja se on minulle väljä. Muilla vaatemerkeillä kokoni on yleensä 38. Nanson vaatteet ovat tosiaan suuria.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tällä keskustelupalstalla mainitsin jonkun suomalaisen suunnittelijan järkyttävistä mitoituksista ja sain vastauksen, että en ymmärrä mitoituksesta mitään. Pohdin kirjoituksessani sitä, että olen esimerkiksi D&G brändillä kokoa 42, Hermés koko L, Hugo Boss kokoa M ja mittani ovat 96-65-100 cm. Tällä suomalaisella suunnittelijalla olisin ollut kokoa XS tai sitten ei olisi sopivia vaatteita ollenkaan.
En valitettavasti löytänyt ketjua uudestaan, mutta jäin ihmettelemään, että millä tavalla se 1 cm on eri suomalaisessa mitoituksessa tai esimerkiksi italialaisessa mitoituksessa? Kaikki nuo kuitenkin perustuu cm, ei siihen lappuun. Miten en ymmärrä suomalaisen mitoituksen eroa muihin Eurooppalaisiin brändeihin?
katsos kun kaikki valmistajat käyttävät omia mittataulukoitaan, eikä standardoituja
Vierailija kirjoitti:
Ettek kehopositiivisille tule paha mieli! Hekin uskovat olevansa xs kokoa!
Miksi pitäisi olla xs kokoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään standardisoituja senttimittoja koolle S, M, L jne, vaan valmistaja päättää mitoituksen. Tuumakoot esim. farkuissa ovat todellakin tuumissa, mutta 36 tai S ei ole mittayksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten ruumiinrakenne on tanakka tasapötköinen lättäjalka. Ei sellaiselle voi suunnitella mitään ampiaisvyötäröistä vaatetta, mikä taas on etelän maissa ihan yleinen.
Mut rintaliivit aasiasta. Koot vaihtelee . Paljonkin. Merkki näyttää toista . Nanso on myyty turkkiin jo kauan sitten kuin Finlayson joten osta vapaasti muuta. Ne ei ole suomalaisia yhtään enää . Kuviot rumia värit rumia .
Nanso ilmoittaa vaatteiden mitat 😃 siis ei kehon mittoja kuten yleensä.
Nanson vaatteet on muumikaapuja ollut niin kauan kuin olen ollut olemassa.