Astianpesukone tabletti ei sulanut kunnolla
Astianpesukonetabletti löytyi pesukoneen pohjalta vain osittain sulaneena. Oli 65 asteen muutaman tunnin ohjelma. Mistä voisi johtua?
Kommentit (54)
Kuulun niihin uuvatteihin jotka laittavat pesuainetabletin koneen pohjalle. Ei ne niin nopeasti sula ettei varsinaiseen pesuun ainetta jäisi. Näin olen tehnyt aina tai siis sen jälkeen kun tablettilokerossa oli aina jäämiä. Ihan puhtaita astioista tulee, jopa lyhytohjelmalla. Vinkki tuli muuten alan liikkeestä.
Minulla oli sama ongelma, enkä löytänyt siihen ratkaisua. Joten siirryin käyttämään nestemäistä pesuainetta eikä sen jälkeen ole vastaavaa ongelmaa ollut
Vierailija kirjoitti:
Kuulun niihin uuvatteihin jotka laittavat pesuainetabletin koneen pohjalle. Ei ne niin nopeasti sula ettei varsinaiseen pesuun ainetta jäisi. Näin olen tehnyt aina tai siis sen jälkeen kun tablettilokerossa oli aina jäämiä. Ihan puhtaita astioista tulee, jopa lyhytohjelmalla. Vinkki tuli muuten alan liikkeestä.
Kyllä halpis tabletitkin liukenee kahdessa tunnissa, mutta noiden Fairy tablettien kanssa on ollut ongelmia. Laitoin joskus sellaisen termospulloon ja kiehuvaa vettä päälle, ei sulanut vaikka vesi oli kiehuvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tablettia ei kulu jättää lokeroon vaan koneen pohjalle, koska se ei välttämättä putoa luukusta oikeaan aikaan ja ehdi sulaa.
Niin olen aina tehnyt myös jauheen kanssa. Muovin irroitin tabletista aina, mutta siirryin jauheeseen kun välillä oli tabletin jäänteet pohjalla.
Eikö jo mene jakeluun? Ne tabletin jäänteet olivat siellä pohjalla, koska se on yrittänyt liueta väärässä kohdassa pesuohjelmaa. Jos olisit laittanut sen lokeroon, mitään ongelmaa ei olisi tullutkaan. Mistä ihmeestä teitä koneiden käyttöohjeita lukemattomia paukapäitä oikein sikiää?
Jos se pesuainelokero on märkä, kun sinne laittaa sen pesuainetabletin, se tabletti saattaa juuttua kiinni siihen lokeroon. Tällöin se ei putoa oikeaan aikaan sieltä lokerosta, vaan vasta joskus liian myöhäisessä vaiheessa pesua eikä ehdi sitten sulaa kokonaan.
Mulla on joskus löytynyt puoliksi sulanut pesuainetabletti sieltä lokerosta lokeron seinään kiinni tarttuneena.
Parempi että tabu alkaa liuota jo esihuuhtelussa kuin että siitä jäisi jäämiä. Myrkkyä se kuitenkin on. Pääasia että puhdasta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun niihin uuvatteihin jotka laittavat pesuainetabletin koneen pohjalle. Ei ne niin nopeasti sula ettei varsinaiseen pesuun ainetta jäisi. Näin olen tehnyt aina tai siis sen jälkeen kun tablettilokerossa oli aina jäämiä. Ihan puhtaita astioista tulee, jopa lyhytohjelmalla. Vinkki tuli muuten alan liikkeestä.
Kyllä halpis tabletitkin liukenee kahdessa tunnissa, mutta noiden Fairy tablettien kanssa on ollut ongelmia. Laitoin joskus sellaisen termospulloon ja kiehuvaa vettä päälle, ei sulanut vaikka vesi oli kiehuvaa
Erikoista, ei ole ollut mitään ongelmia Fairyn tablettien kanssa.
Ite käytän vaan 1/4 ja puhdasta tulee!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko juuttunut jotenkin lokeroon ja pudonnut pohjalle veteen vasta pesun loppuvaiheessa?
Tätä veikkaan minäkin, erittäin viisas kommentti on tullut joltakin. Mullakin on saman kerran tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyillä ohjelmilla tabletti koneen pohjalle, ei lokeroon. (Neuvotaan pussissa) Kokeile sitä, vaikka ohjelma olisi pidempikin.
Kuinka lyhyt se lyhyt ohjelma on? Meillä pestää yleensä ohjelmalla joka kestää n.1h20min. Lämpötila on 45...65 C, säätyy automaattisesti riippuen astioiden likaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia siirryin jauheeseen.
Minäkin käytön jauhetta, koska pesuainetta ei tarvita niin paljon kuin siinä kapselissa sitä on. Yksi huoltomies sanoi, että jauhe on paras ratkaisu, ihan koneenkin ja vesistöjen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun niihin uuvatteihin jotka laittavat pesuainetabletin koneen pohjalle. Ei ne niin nopeasti sula ettei varsinaiseen pesuun ainetta jäisi. Näin olen tehnyt aina tai siis sen jälkeen kun tablettilokerossa oli aina jäämiä. Ihan puhtaita astioista tulee, jopa lyhytohjelmalla. Vinkki tuli muuten alan liikkeestä.
Kyllä halpis tabletitkin liukenee kahdessa tunnissa, mutta noiden Fairy tablettien kanssa on ollut ongelmia. Laitoin joskus sellaisen termospulloon ja kiehuvaa vettä päälle, ei sulanut vaikka vesi oli kiehuvaa
Ostettiin uusi kone ja sain noita Fairy-tabletteja kaupanpäälliseksi. Ihan hirveä hajuveden haju tuli astioihin. Heitin roskiin ja siirryin hajuttomaan jauheeseen. Finish.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama ongelma, enkä löytänyt siihen ratkaisua. Joten siirryin käyttämään nestemäistä pesuainetta eikä sen jälkeen ole vastaavaa ongelmaa ollut
Kallista vettä kannat kotiin, kun jauhe ja se hanavesi ajaa saman asian😅
Vierailija kirjoitti:
Meillä niin kävi, jos aterinkipossa oli joku niin, että se esti luukun avautumisen kunnolla. Siirsin sen luukun edestä sivulle, ja sen jälkeen ei ole ollut sulamattomuusongelmia.
Meidän koneessa se suihku pesuainetabletille tulee toisen lokeron alla olevasta suuttimesta. Pari kertaa on käynyt niin, että olen laittanut siihen reunalle pakasterasian kannen, joka on pudonnut liian alas ja peittänyt sen suihkun kohdan ja lokero on jäänyt kokonaan aukeamatta
Nykyään olen vähän tarkempi
Poistan sen kääreen vaikka sen kuuluisi sulaa. Ei sulanut. Sitten toimi. Mutta käytän vain Sun merkkistä jossa ei tota ongelmaa