ÄITIYS on suurinta ja hienointa mitä nainen voi elämässä kokea
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kysy sun lapsilta ootko niin hieno kuin luulet.
Sehän on kaksi ihan eri asiaa, se että äitiys on itselle hienoa ja että on lasten näkökulmasta hieno äiti.
Lasten mielipide vaihtelee, ja sen kuuluukin vaihdella, kun napanuoraa venytellään. Mun kolme poikaani ovat vaihtelevasti, iän ja mielialan mukaan joko halunneet isona naimisiin kanssani tai pitäneet minua karmeana kääkkänä. Mutta minulle he ovat lasten isän ohella kalleinta maailmassa, täysin riippumatta siitä, mikä on heidän mielipiteensä minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää tolkuttaa tuota?
T. Äiti-ihminen
Eri, mutta asenneilmapiiri Suomessa on lapsi- ja äitiysvastainen vaikka se on elämän jatkumisen ehto ja tärkein yksittäinen asia naisen normaalissa elämässä. Nykyinen kulttuuri on sairas ja se pitää korjata yksi asia kerrallaan.
Miksi elämän pitäisi jatkua? Entäs, jos en kannata elämän jatkumista?
Onko saatanallisempaa katkeruutta, kuin vihata elämää?
En vihaan elämää, en vain halua, että se jatkuu.
Varsinkaan kun lähes kaikki ihmiset ovat ihan hirveitä. Tämäkin keskustelu sen osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porsiminen ei ole mikään saavutus, koska siihen pystyy kuka tahansa.
Sinunkin äitisi, se emakko, on porsinut sinut. Ja mitä se tekee sinusta? Sian.
Ajattelitko, että tuo jotenkin loukkaa? Eri
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, keksisin kyllä monta paljon hienompaakin asiaa. Aikuiset lapseni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia ja itse olen tyytyväinen heidän valintoihinsa, minusta ei ainakaan mitään pullantuoksuista mummoa saisi. Olen vielä kiinni työelämässä ja nyt kun lapset ovat aikuisia, on oma elämä vasta alkanut kunnolla ja olen päässyt toteuttamaan omia pitkäaikaisia unelmiani. Toinen lapsista aiheutti myös harmaita hiuksia nuoruuden sekoilullaan ja silloin mietin monesti, että olisi ehkä pitänyt jättää tekemättä. Nyt onneksi ihan tavallinen työssäkäyvä aikuinen mies hänkin.
Ei mikään ihme, että lapsista tuli vapaaehtoisesti lapsettomia. Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että äiti ajattelee elämänsä menneen jos ei nyt pilalle niin ainakin pikkuisen päin pyllyä lasten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se lapsiperhe-elämä näytä sitten oikeassa elämässä noin auvoiselta? Näkee kiireisiä ja uupuneita vanhempia, täälläkin moni puhuu asioista joita ei ääneen kehtaisi edes myöntää, osa jopa katuu lasten hankintaa.
Tämä onkin hyvä kysymys. Miksi lapsiperhe-elämästä puhutaan niin negatiivisesti?
Mulle se on ollut elämäni parasta aikaa, vaikka esimerkiksi rahaa ei ole ollut varmastikaan niin paljon kuin joidenkin mielestä olisi pitänyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hauskinta on että jotkut naiset eivät pääse ikinä tuota kokemaan :D
Mitä hauskaa siinä on? -tahattomasti lapseton
Odotan vastaustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Äiti-ihminen
Eri, mutta asenneilmapiiri Suomessa on lapsi- ja äitiysvastainen vaikka se on elämän jatkumisen ehto ja tärkein yksittäinen asia naisen normaalissa elämässä. Nykyinen kulttuuri on sairas ja se pitää korjata yksi asia kerrallaan.
Miksi elämän pitäisi jatkua? Entäs, jos en kannata elämän jatkumista?
Onko saatanallisempaa katkeruutta, kuin vihata elämää?
En vihaan elämää, en vain halua, että se jatkuu.
Varsinkaan kun lähes kaikki ihmiset ovat ihan hirveitä. Tämäkin keskustelu sen osoittaa.
Intersektionaalinen nihilismi tappaa sisällä ja ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, keksisin kyllä monta paljon hienompaakin asiaa. Aikuiset lapseni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia ja itse olen tyytyväinen heidän valintoihinsa, minusta ei ainakaan mitään pullantuoksuista mummoa saisi. Olen vielä kiinni työelämässä ja nyt kun lapset ovat aikuisia, on oma elämä vasta alkanut kunnolla ja olen päässyt toteuttamaan omia pitkäaikaisia unelmiani. Toinen lapsista aiheutti myös harmaita hiuksia nuoruuden sekoilullaan ja silloin mietin monesti, että olisi ehkä pitänyt jättää tekemättä. Nyt onneksi ihan tavallinen työssäkäyvä aikuinen mies hänkin.
Ei mikään ihme, että lapsista tuli vapaaehtoisesti lapsettomia. Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että äiti ajattelee elämänsä menneen jos ei nyt pilalle niin ainakin pikkuisen päin pyllyä lasten vuoksi.
Ihmisillä on liian suuret kuvitelmat mahdollisuuksistaan. Tuonkin äidin "pilalle" menneen elämän mahdollisuudet ovat olleet todellisuudessa näennäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on liian suuret kuvitelmat mahdollisuuksistaan. Tuonkin äidin "pilalle" menneen elämän mahdollisuudet ovat olleet todellisuudessa näennäisiä.
Tämä on niin totta. Nuorille on hoettu vuosikausia, että juuri susta voi tulla ihan mitä vaan, kun riittävästi haluat. Sen sijaan että oltaisiin kerrottu, että sä olet arvokas, vaikka tekisit ihan tavallista suorittavaa työtä ja harrastaisit koiran kanssa lenkkeilyä.
Sitten kun vielä on suojeltu nuoria tavallisen elämän tavallisilta epäonnistumisilta, on saatu aikaan itsetunnoltaan hauraita ihmisiä.
On kyllä aika hienoa sekin, josta äitiys lähtee alkuun.
Ahaa. Senkö takia lastensuojelussa on valtavat jonot huostaanotettaville lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porsiminen ei ole mikään saavutus, koska siihen pystyy kuka tahansa.
Porsaita äidin oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki.
Sinää ja minää, sinää ja minää...
Kiitos kaikille niille äideille, jotka halveksitte lapsettomia. Syitä voi olla monia lapsettomuuteen, joihin ei ole voinut vaikuttaa itse
No jaa. Lapset ovat minulle rakkaimmat ihmiset tässä maailmassa, mutta olisin myös ollut tyytyväinen elämään ilmankin. Ja elämässä on paljon muutakin sisältöä. En olisi tehnyt lapsia muille kun omalle puolisolle, jonka kanssa oli jo 10 vuotta parisuhdetta takana ja tiesin voivani luottaa hänen olevan hyvä isä. Monet naiset ovat niin epätoisia tullakseen äidiksi, että kelpuuttavat lapsen isäksi ihan kenet tahansa.
Onhan se hienoa siihen asti kun lapsi sortuu huumeisiin.
Varastelut kotoa. Sinne hävisi lahjaksi saamani kultakorut, myös äidiltäni perityt. Mieheni vanhat rahat. Myös selkääni saadut kipulääkkeet. Yms. Ja se, mitä muuta?
Valvotut yöt kun piti aamulla lähteä töihin. Tulipa kerran porukkaa kylään vaatimaan meiltä maksua veloista. Olihan se pelottavaa.
Rehellisesti sanottuna, olen joskus toivonut lapseni kuolemaa. Loppuisi tämä helvetti.
Vierailija kirjoitti:
T. Äiti-ihminen
Hiukan tyhmempi narsistimies, joka yrittää jankkaamalla manipuloida ihmisiä.