ÄITIYS on suurinta ja hienointa mitä nainen voi elämässä kokea
Kommentit (59)
On se hienoa. Olen kiitollinen, että olen saanut sen kokea. (Eikä tämän tietämiseen tarvita sivistystä, vaan sydäntä.)
Miksi sinun pitää tolkuttaa tuota?
T. Äiti-ihminen
Ja hauskinta on että jotkut naiset eivät pääse ikinä tuota kokemaan :D
Äitini mielestä olisi ollut parempi jos en olisi syntynyt
Arkisinta ja luonnollisinta se on.
näin se olisi jos eläisimme sellaisessa lalalala maailmassa mutta realistisesti se ei ole. siksi täällä on näitä rikkinäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää tolkuttaa tuota?
T. Äiti-ihminen
Eri, mutta asenneilmapiiri Suomessa on lapsi- ja äitiysvastainen vaikka se on elämän jatkumisen ehto ja tärkein yksittäinen asia naisen normaalissa elämässä. Nykyinen kulttuuri on sairas ja se pitää korjata yksi asia kerrallaan.
Ei ole ainoa suuri asia elämässä. On monia muita suuria hyviä asioita mitä voi kokea.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainoa suuri asia elämässä. On monia muita suuria hyviä asioita mitä voi kokea.
Mitä sitten?
Onhan se luonnollista mutta täysin yliromantisoituakin. Keksin aika montakin merkittävämpää ja mielekkäämpää kiinnekohtaa elämälle, kuten hyvä ura ja koulutus, parisuhde, itsensä kehittäminen...
Mulle se on ollut suurinta ja hienointa. Mutta varmasti jollekin muulle ei, ja sekin on ok niin kauan kuin hoitaa hommansa äitinä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Etkö ole kokenut mitään suurta elämässä? Tynnyrissäkö olet elänyt?
Epäilen vahvasti, lajin jatkumisen kannalta lisääntyminen ja lapsista huolehtiminen on välttämätöntä, mutta aika surkeaa, jos se elämänsisältö löytyy ja täyttyy lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Äitini mielestä olisi ollut parempi jos en olisi syntynyt
Mutta nyt kun olet syntynyt, aiot olla parempi kuin äitisi? Vai hänen talutusnuorassaan?
Tottakai. Synnytyskoneena toimiminen on parasta mitä nainen voi kokea.
Kelle on, kelle ei. Omalta kohdaltani pidän siunauksena, etten ole onnistunut sikiämään, koska mulla diagnosoitiin myöhemmällä iällä perinnöllinen sairaus, joka tulee vielä tuottamaan suurta kärsimystä ja lopulta aiheuttaa ennenaikaisen kuolemani.
Meillä harmitellaan vain sitä että lapset jäi työ ym kiireiden takia kahteen. Vaikka oli raskasta ajoittain niin pakko sanoa että elin tuolloin onnellisinta aikaa elämässäni. Kaikki ne lomareissut lasten, perheen kanssa. Aijai, ne on muistoissa. Hienoa aikaa. Ja toki edelleen olla läheisiä vaikka ovatkin aikuisia.
Tv. Mies itäsuomi.
Vai niin. Yleensä äidit on teidän mielestä vaan lompakkoloisia.