Kokoomus haluaa omalääkärimallin julkiselle sektorille
Asiakas saisi puhelimen päähän heti joko lääkärin itsensä tai tämän työparihoitajan. Välistä jäisi nykyinen hoidon tarpeen arvioinnin rumba, joka torjuu potilaita ajanvarauksesta. Tämähän kuullostaa hienolle. Miten vasemmisto tätä voi vastustaa?
Kommentit (30)
En minä halua soittaa puhelimella lääkärille. Haluan että lääkärillä on vastaanotto johon voi mennä. Maisa eli viestisysteemi on kyllä ihan hyvä jos pitää hoitaa jotain juttuja.
Kuka sitten hoitaa meidät, joiden kohdalla lääkärien katse vaan lasittuu, kun tajuavat, että ongelmien taustalla on vuosi(kymment)en vyyhti, johon eivät halua koskea pitkällä tikullakaan, koska kellään ei ole aikaa sellaiseen?
Eikös tuo ole nykyäänkin noin. Mulla on aina sama lääkäri ja terveydenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Olihan näitä jo 2000 vuden alkupuolella Omalääkäri ja hoitaja. Ei toiminut henkilöstöpulan vuoksi. kun soitti aamulla terveysasemalle, kysyttiin kuka on sun oma lääkäri ja kun kerroin omalääkärini nimen sanottiin, joo ei se ole enää täällä, eikä sen tilalla ole ketään. Muilla lääkäreillä ei ole nyt aikoja.
Suomen "maailman paras terveydenhoito" toimii noin. Kun mikään ei maksa itselle mitään niin sitten soitellaan lääkäriä joka pikku särkyyn ja mahavaivaan ja ihan vaan ajankuluksi. Pianhan ammattilainen palaa loppuun tuollaisessa menossa.
Vierailija kirjoitti:
Olihan näitä jo 2000 vuden alkupuolella Omalääkäri ja hoitaja. Ei toiminut henkilöstöpulan vuoksi. kun soitti aamulla terveysasemalle, kysyttiin kuka on sun oma lääkäri ja kun kerroin omalääkärini nimen sanottiin, joo ei se ole enää täällä, eikä sen tilalla ole ketään. Muilla lääkäreillä ei ole nyt aikoja.
Kyllä meillä oli vielä muutama vuosi sitten oma hoitaja ja lääkäri, toimi hyvin.
Jos lopetettaisiin Kela korvaukset yksityiselle niin lääkärit tulisi nöyränä terveyskeskuksiin töihin.
Lääkäripiirissä mihin kuulun USAssa voi itse varata ajan netissä. Tai jos omalääkärillä ei ole vapaita aikoja niin kiireellinen voi kävellä ilman varausta Urgent Careen samassa rakennuksessa. Siellä on aina sairaalalääkäri ja hoitaja.
Typerä idea. Kun kokoomus lakkauttaisi hyvinvointialueita ja karsisi palveluverkkoa, olisi se omalääkräi vain puhelimen päässä. Vastaanotolle joutuisi matkustamaan 400 kilometriä. Halvemmaksi tulisi huolehtia lähipalveluista, mutta se ei kokoomukselle käy.
Entä , jos saan omalääkäriksi harpun, joka sekoittaa minut toisen potilaan kanssa. Ja toisessa tapauksessa olen muinoin saanut kotiini täysin vieraan ihmisen reseptin postissa
Ei meillä täällä ole varaa kokoomuksen pörriäisseikkailuihin.