Onko 15 op kauppatieteiden perusopinnoista paljon yhdeksi kesäksi kun hoitaa samalla kaksosia?
Käyn kesällä eri verkkokursseja avoimessa yliopistossa. Ihan perusopintoja en saa kokoon mutta osan ainakin.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Jännää ettei POIKKISELTA voi kysyä.
Poikkis opiskelee juridiikkaa. Ei hän kauppiksesta välitä.
Ja taas riensi joku katkera alapauekuttamaan kun jollain on halu kehittää itseään. Ei tuoerityisen paljon ole mutta ei ollenkaan huono tavoite kesäksi jos on muutakin puuhaa ja velvotetta. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ja taas riensi joku katkera alapauekuttamaan kun jollain on halu kehittää itseään. Ei tuoerityisen paljon ole mutta ei ollenkaan huono tavoite kesäksi jos on muutakin puuhaa ja velvotetta. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Sinkkumies
Mistä sinä näet ne syyt joilla palstalla ihmiset peukuttaa alas tai ylös?
Vierailija kirjoitti:
Saitko sinä lukion läpi?
Olen 16v ja lukio on vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Muuta puuhaa = kaksosvauvojen hoitaminen.
Itselle 5 op psykologian kurssia en taitanut jaksaa edes parissa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko sinä lukion läpi?
Mikset sitten keskity lukioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko sinä lukion läpi?
Koska kesälukio on tuntematon käsite. Joutuisin pyörittämään peukaloita kesän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mistä sinä näet ne syyt joilla palstalla ihmiset peukuttaa alas tai ylös?
Ohsi. En yhtään mistään. Sen sijaan luulottelen ja usojttelevani tietäväni kolme asiaa, jotka ovat "peukkua" voi saada usein täysin mielivaltaisesti joko ylä tai alapeukkua. Vaikka tietää, ettei ylä tai alapeukun saaminen ei suoraa korreloi kirjoituksen sisällön kanssa niin niillä uskomaton suuri merkitys. Kolmanneksk tiedäm että tältä palstalta voi saada riippumatta peukuista uskomatonta vertaistukea ja kannustusta mutta toki myös paljon sontaa niskaansa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko sinä lukion läpi?
Koska kesälukio on tuntematon käsite. Joutuisin pyörittämään peukaloita kesän yli.
Kaksosten hoitaminen on peukaloiden pyörittelyä?
No riippuu kaksosista, minun kaksosten ollessa vauvoja toinen söi kahden ja toinen kolmen tunnin välein, eli ei olisi ollut mitään mahdollisuutta toki oli kaksi vanhempaa alle kouluikäistä myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko sinä lukion läpi?
Ainakin Googlesta tuli monta vastausta hakusanalla kesälukio.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu kaksosista, minun kaksosten ollessa vauvoja toinen söi kahden ja toinen kolmen tunnin välein, eli ei olisi ollut mitään mahdollisuutta toki oli kaksi vanhempaa alle kouluikäistä myös
Minä olen tarjonnut näille tissiä tunnin välein.
15 op vastaa kolmea keskimääräistä kurssia. Selvittäisin, voiko kursseja tehdä verkossa omaan tahtiin, vai sisältyykö niihin esimerkiksi ryhmätöitä, deadlineja tai muuta, mikä lisää suoritusten vaikeutta. Ryhmätyöt vaativat aikatauluihin sitoutumista ja muiden ihmisten sekoilun sietämistä, aina vaikeampaa kuin tehdä yksin.
Jos tilanteesi on siinä määrin vakaa, että voit opiskella säännöllisesti keskeytyksettä, onnistuu kyllä. Itse sovin aikoinaan taaperon hoidon osalta mieheni kanssa tietyn viikonpäivän, jolloin tiettyyn aikaan menin kirjastolle opiskelemaan. Toimi oikein hyvin. Kotona taaperon kanssa ei olisi onnistunut. Suoritin kokonaisen tutkinnon noin.
Vierailija kirjoitti:
15 op vastaa kolmea keskimääräistä kurssia. Selvittäisin, voiko kursseja tehdä verkossa omaan tahtiin, vai sisältyykö niihin esimerkiksi ryhmätöitä, deadlineja tai muuta, mikä lisää suoritusten vaikeutta. Ryhmätyöt vaativat aikatauluihin sitoutumista ja muiden ihmisten sekoilun sietämistä, aina vaikeampaa kuin tehdä yksin.
Jos tilanteesi on siinä määrin vakaa, että voit opiskella säännöllisesti keskeytyksettä, onnistuu kyllä. Itse sovin aikoinaan taaperon hoidon osalta mieheni kanssa tietyn viikonpäivän, jolloin tiettyyn aikaan menin kirjastolle opiskelemaan. Toimi oikein hyvin. Kotona taaperon kanssa ei olisi onnistunut. Suoritin kokonaisen tutkinnon noin.
Nettilukiossa olen ollut etäoppitunneilla ja hoitanut lapsia niiden välillä. Hyvin se on toiminut. Tilanne olisi aivan toinen jos olisi koliikki mutta kaksoset on sillä tavalla helppohoitoisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen Pekka Poikkinen, kysy mitä vain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettilukiossa olen ollut etäoppitunneilla ja hoitanut lapsia niiden välillä. Hyvin se on toiminut. Tilanne olisi aivan toinen jos olisi koliikki mutta kaksoset on sillä tavalla helppohoitoisia.
Eikös sinun lapset jo liiku konttaamalla? Kohtahan ne käveleekin.