Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisten (?) naisten hiljaiset, haikeat vlogit

Vierailija
09.05.2026 |

Hei. Minun pitää puhua tästä, se tekee minut surumieliseksi. Ja kyseessä ovat yksinäisten - yksin asuvien - naisten tekemät videot, joissa he kuvaavat elämäänsä, rutiinejaan. Ilman kasvojen näyttämistä. Haikean kaunis pianomusiikki taustana. Joskus koira tai kissa seuraamassa pää kallellaan emäntäänsä. Ilmiö on ylikansallinen, heitä on joka maassa, lukuisia. He valmistavat itselleen herkullisia tai vaatimattomia ja hellyttävän yksinkertaisia aterioita, nauttivat ne useimmiten kynttilän koristaessa ruokapöytäänsä, näet pehmeät kädet, jotka tarttuvat aterimiin ja pehmeän rinnan kohoilevan - pienen pullean vatsakummun. 

He kastelevat kasvejaan, näet vartalon, joka liikkuu asunnossa - mutta et tiedä mille henkilön kasvot näyttävät. Vartalo käpertyy flanellipyjamassa nojatuoliin, käsi pitelee kirjaa, toisessa teekuppi - suloista, mutta haikeaa, koska videoissa ei puhuta mitään! Ainoastaan voit lukea tekstitystä. 

Muita, joiden sydän pakahtuu katsellessaan videoita, joiden tekijöille toivoo sydämestään kaikkea hyvää ja ennenkaikkea: kumppania, joka voisi ihastella huolellisesti tehtyä salaattia kukkasineen. 💌

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on taloudellisiakin seikkoja, että tekevät videoita. Sekin lisää haikeutta niissä. Puutettakin näkyy. 

Vierailija
22/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista on, että työttömien pitää kuvata elämäänsä, että saisivat rahaa! 

Suomessa tällainen on kyllä kielletty työttömiltä.  Kehakeskus kyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tee näitä rahan takia niin kuin muutkin vloggaajat, jos tällaisia on olemassa. 

Vierailija
24/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valehtelee ja projisoi  A I N A 

Vierailija
25/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tee näitä rahan takia niin kuin muutkin vloggaajat, jos tällaisia on olemassa. 

Ja nähtävästi joku katsoo, eli markkinarako. 

Vierailija
27/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet

Se nainen älähtää, johon totuus kalahtaa.

Joka ikinen kerta.

Vierailija
28/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten maailmassa on kuulemma miesten yksinäisyysepidemia, mutta yksikään mies ei tee tällaisia videoita tai ulise auton ratissa, miten kukaan ei pyydä treffeille enää.

Hyi, ei saa kertoa ikäviä totuuksia, naisten keskinäinen voimaantuminen häiriintyy!

Vierailija
29/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä videoiden "surullisuus" ja naisten "yksinäisyys" ihan ap:n omaa ylitulkintaa? Kuvailun video kuulostaa ihan joltain tyypilliseltä esteettiseltä kotoiluvideolta.

Vierailija
30/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle algoritmit näyttävät noita, vaikka keski-ikäisenä onnellisesti naimisissa olevana naisena en nyt varsinaisesti koe olevani kohderyhmää.

Mun mielestä nuo videot eivät ole haikeita tai surullisia, vaan naiset vaikuttavat niissä tyytyväisiltä.

En tietenkään halua eroon perheestäni, mutta videot saavat yksinolon näyttämään siinä määrin mukavalta, että mahdollinen ja jossain vaiheessa varmaan ihan todennäköinenkin yksin elämisen vaihe ei tunnu niin kurjalta ajatukselta.

Vierailija
31/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä videoiden "surullisuus" ja naisten "yksinäisyys" ihan ap:n omaa ylitulkintaa? Kuvailun video kuulostaa ihan joltain tyypilliseltä esteettiseltä kotoiluvideolta.

Niinkö?

Vierailija
32/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee instassa usein tällaisia videoita kiinalaiselta mieheltä

Vierailija
33/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

Minä en puhunut tuollaisista videoista. Totta kai yksinäisiä, parittomuuttaan valittavia naisia on olemassa, ei vain kuulosta siltä, että ap:n kuvailemat videot olisivat niitä.

Minä en katsele vlogeja kenenkään elämästä, mutta esimerkiksi monet seuraamani kirjatubettajat näyttävät tuontyylisiä pätkiä elämästään videoiden mukana. Ja se rauhallinen, kotoisa elämänmeno kissoineen ja pianomusiikkeineen on osa esteettisenä ja tavoiteltavana esitettyä pakettia.

Mieluummin kyllä kuulisin ihan vain ajatuksia kirjoista kuin katselisin ketään nojatuolissa lukemassa höyryävän teekupin kanssa, samalla kun ikkunasta näkyy sadepäivä. Se on niin laskelmoidun "esteettistä".

Vierailija
34/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga (kissojen kanssa Ruotsin maaseudulla)

Vierailija
35/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
36/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan valokuvausta. Maisemavalokuvausta. Ottamiani kuvia ei ole esillä missään.

-mies

Vierailija
37/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten maailmassa on kuulemma miesten yksinäisyysepidemia, mutta yksikään mies ei tee tällaisia videoita tai ulise auton ratissa, miten kukaan ei pyydä treffeille enää.

Kumma, etsin netistä videoita yksinäisistä miehistä ja niitä on paljon. Et tainnut itse tarkistaa ennen kuin kirjoittaa retostit tänne.

Vierailija
38/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo mies joka valehtelee ja projisoi aina ongelmansa naisiin. MOT.

Vierailija
39/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo mies joka valehtelee ja projisoi aina ongelmansa naisiin. MOT.

Itsehän juuri todistit väitteen paikkaansapitäväksi. Jälleen.

Naiset ei ikinä opi.

Vierailija
40/40 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa lanasololife. Oli alkuun pelkkää musiikkia ja tekstiä taustalla. Nyt on alkanut myös puhumaan ja kertonut syitä itse valitulle yksinäiselle elämälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä