Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: kokoomuksen kannattajista naisia on enää 34 prosenttia

Vierailija
09.05.2026 |

Kokoomuksella on naisongelma. Ei sitä käy kieltäminen, myöntää kokoomuksen puoluesihteeri Maggie Keskinen.

"Esimerkiksi minä itse olen maahanmuu ttajataustainen ja neurokirjolla. Tulen suhteellisen vaatimattomasta taustasta"

Heehee, no ehkä vähän eroa onko toinen vanhemmista Yhdysvalloista (ja toinen Suomesta) kuin että molemmat vaikka soma leja. 

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011950368.html

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se Simpsonien Maggie? 

Vierailija
2/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden kannattajista 99,99 % taitaa olla naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma kuin persuilla. Liian kovat arvot ja muutenkin ärsyttää tuollaiset menneisyyteen jumittuneet herrakerhot.

Vierailija
4/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden kannattajista 99,99 % taitaa olla naisia.

Vielä suurempi vinouma persuilla

Vierailija
5/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on persuuntunut, siksi naiset kaikkoaa. 

Vrt. "vielä vuonna 2019 luku oli 12 prosenttiyksikköä korkeampi" 

Vierailija
6/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se Simpsonien Maggie? 

Margella ollut syrjähyppy suomalaisen miehen kanssa? 

Vierailija
7/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset ovat nykyään vain vähän herraskaisempia persuja. Trump ja MAGA ovat ylipäänsä niin huonoa mainosta oikeistolaisuudelle että se vie kokoomuksenkin kannatusta, vaikka nämä eivät ole ihan vielä MAGA-tasolle vajonneet. 

Vierailija
8/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla asuinalueella, joka keskiluokkainen ja aiemmin ehkä kokoomuslainen, olen huomannut erityisesti naisten siirtyneen vihreisiin. Siis alueella muutama vihreä nainen kunta ja hv politiikassa ja somen perusteella paljon heitä tuetaan. 

Tavallaan ovat sellaisia keskiluokkaisia kuluttajia, mutta toki kodeissa sitten tiettyjä energiaratkaisuja ja sähköautoja. 

Vierailija
9/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai tuo ihme ole, sekoomuksen kravattipersusiipi tuppaa karkoittamaan aivolla varustettuja puolueesta.

Kokoomus oli joskus sivistyspuolue, mutta ne ajat ovat kaukana takana. 

Vierailija
10/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma kuin persuilla. Liian kovat arvot ja muutenkin ärsyttää tuollaiset menneisyyteen jumittuneet herrakerhot.

Joo perustakaa nyt yksi pörssiyrityskin ja ottakaa vaikka tekoälykehitys haltuun äläkä vaan suolla miesvihaasi. Olen pitkään sanonut, että kokoomuksessa on se ns miesvaltainen perusiipi ja naisvaltainen ja naiivi suvakkisiipi. Se näkyy niiden saarasofioiden ja kirsipihojen jutuissa. Naiset ei vaan tajua että sivilisaatio on ns. male coded ja Raamattu oli itse asiassa ihan oikeassa kun teistä varoittaa. 

Vierailija
11/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on persuuntunut, siksi naiset kaikkoaa. 

Vrt. "vielä vuonna 2019 luku oli 12 prosenttiyksikköä korkeampi" 

Samanlaisia juntteja ne ovat, toisilla vaan enemmän rahaa kuin toisilla. 

Vierailija
12/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo perustakaa nyt yksi pörssiyrityskin ja ottakaa vaikka tekoälykehitys haltuun äläkä vaan suolla miesvihaasi. Olen pitkään sanonut, että kokoomuksessa on se ns miesvaltainen perusiipi ja naisvaltainen ja naiivi suvakkisiipi. Se näkyy niiden saarasofioiden ja kirsipihojen jutuissa. Naiset ei vaan tajua että sivilisaatio on ns. male coded ja Raamattu oli itse asiassa ihan oikeassa kun teistä varoittaa. 

Sovitaanko että me perustamme pörssiyrityksen heti kun mies kantaa raskauden ja imettää vauvan.

Vierailija
13/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on suunnilleen siellä luokan 6-tason suorittajan tasolla tällä hetkellä, joten en ymmärrä miksi ottaisin sen haltuun, kun suoritan itse tasolla 10. En kilpaile tekoälyveljien kanssa samoista resursseista. Tekoäly syö minun tuotoksiani ja opettaa niitä tekoälyveljille 50 vuoden viiveellä.

Vierailija
14/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreissä 80% kannattajista naisia. 

Vierailija
15/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli Benin talli! Nuoria kauniita naisia saatiin kokoomukseen. Missejä, malleja, tv-juontajia 👍

Vierailija
16/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly kertoo puolueiden jäsenmääristä.

Jäsenmäärät puolueittain

Keskusta: Noin 65 000 – 70 000. Edelleen Suomen suurin jäsenpuolue, vaikka määrä on laskenut takavuosien yli 100 000 jäsenestä.

SDP: Noin 30 000. Puolue on raportoinut merkittävästä kasvusta vuosina 2024–2025, ja uusia jäseniä on liittynyt tuhansia.

Kokoomus: Noin 25 000. Jäsenmäärä on pysynyt suhteellisen vakaana muihin perinteisiin puolueisiin verrattuna.

Vasemmistoliitto: Noin 15 000. Puolueen jäsenmäärä on kasvanut yli 50 % vuodesta 2022, ja se on nyt suurempi kuin Perussuomalaiset.

Perussuomalaiset: Noin 13 000. Jäsenmäärä on selvästi pienempi kuin puolueen äänestäjämäärä tai kannatusgallupit antaisivat olettaa.

Vihreät: Noin 8 000 – 9 000.

Kristillisdemokraatit: Noin 9 000.

RKP: Noin 10 000 – 11 000.

Vierailija
17/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli Benin talli! Nuoria kauniita naisia saatiin kokoomukseen. Missejä, malleja, tv-juontajia 👍

Ben oli kova poika houkuttelemaan nuoria naisia puolueeseen. Sitä en tiedä, oliko taustalla muutakin kuin puolueen intressit.

Vierailija
18/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset ovat nykyään vain vähän herraskaisempia persuja. Trump ja MAGA ovat ylipäänsä niin huonoa mainosta oikeistolaisuudelle että se vie kokoomuksenkin kannatusta, vaikka nämä eivät ole ihan vielä MAGA-tasolle vajonneet. 

Juuri näin, kuka kohta enää kehtaa ääneen sanoa että on kokoomuslainen? Niin outoa sakkia asenteineen alkavat olla, persujen tapaan.

Vierailija
19/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreissä 80% kannattajista naisia. 

Siksi vihreät! Parhaat arvot. Luonto ja tasa-arvo.

Vierailija
20/32 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomushan on miesten puolue. Siellä, missä minä asun , valitaan Kokoomuksen ja Persujen listoilta aina mies eduskuntaan. Persu-Kokkareet miehet äänestää miehiä, ja miesten asioita.n

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän