Onko täällä ketään mainonnan ammattilaista paikalla? Kysymys!
Lisääkö se myyntiä jos vaatemalleina käytetään nee ukkeleita tai nee akkeleita? Eikö esim Zalando tajuu et nee miehillä on erilainen ruumiinrakenne kuin meillä valkoisilla? Jos nyt pari tummempaa mallia niin ois ok mut näyttää olevan noin 80% tummaa ukkoa
Kommentit (15)
Lisää myyntiä, koska
- Mainokset on kansainvälisiä. Suomeen ei tehdä omia kuvia. Euroopassa on merkittävä määrä tummia ihmisiä. Etenkin nuorissa tummempien määrä on suurempi.
- Suomessa muut kuin kantasuomalaiset ostaa suhteessa enemmän vaatteita. Ei olla opittu "rumat ne vaatteila koreilee", vaan että on tärkeä näyttää vaatteilla omaa asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisää myyntiä, koska
- Mainokset on kansainvälisiä. Suomeen ei tehdä omia kuvia. Euroopassa on merkittävä määrä tummia ihmisiä. Etenkin nuorissa tummempien määrä on suurempi.
- Suomessa muut kuin kantasuomalaiset ostaa suhteessa enemmän vaatteita. Ei olla opittu "rumat ne vaatteila koreilee", vaan että on tärkeä näyttää vaatteilla omaa asemaa.
Suurin osa muodin ostajista ei muutenkaan osta vaatteita sen mallin ihon värin perusteella vaan sen itse vaatteen perusteella. Eihän suurin osa muodin kuluttajista ole niiden mallien kokoisiakaan.
No ei se mallien ruumiinrakenne muutenkaan ole sellainen, kuin valtaosalla väestöstä. Väriin katsomatta.
Luulen, että sinulla on hienoista vahvistusharhaa tuossa, eli oikeasti Zalandon malleista 80% ei ole mustia, vaan ehkä korkeintaan 20%?
Kuka jaksaa välittää jostain mallin ihon väristä? Mulle on ainakin ihan yksi ja sama minkä värisen ihmisen päällä se vaate on. Jos tykkään vaatteesta niin ostan sen ja siihen ei vaikuta mallin ihon väri puoleen eikä toiseen.
Aika hyvin tuntuu Zalandolla pyyhkivän, taitaapi olla edelleen Euroopan johtava nettivaatekauppa.
Ehkä Aplle oikeampi paikka ostaa pukimia olisi vaikka lähimarketti.
Halpaa! Minua ällöttää kun niillä on kaksi leipäläpeä, toinen otsassa🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Ap kuvittelee, että Suomeen tehdään monikansallisten firmojen mainokset erikseen, haha.
Suurin osa mainosvirrasta on tehty eurooppalaisille tai globaaleille markkinoille ja enintään dubattu tai tekstitetty suomeksi.
Lisäksi ap on sivistymätön maalaisjuntti, joka ahdistuu erivärisistä ihmisistä, jotka on ihan arkipäivää kaikkialla ihmisten ilmoilla. Esim. minä en edes huomaa ihonväriä kun olen tottunut täällä Helsingin lähistöllä katsomaan ihmisiä silmiin ja kuuntelemaan, mitä he sanovat.
Se, miten paljon kelläkin on pigmenttiä, ei liity yhtään mihinkään. Ap todennäköisesti hinkuu sitä lisää kesäisin.
Se erilainen ruumiinrakenne johtuu enemmänkin siitä, että nämä tummat ihmiset ovat malleja. Tottakai mallin ruumiinrakenne on eri kuin keskivertopulliaisen.
Mallit on pitkiä ja hoikkia. Mutta niissä makkaramainoksissahan on lihavia ja lyhyitä setiä, jotka puhuu vinkuvalla äänellä.
Kuka, millainen ihminen, ruikuttaa joka ikinen päitä mainoksista? Mä en edes katso niitä. Stoppaan toiston ja käyn vessassa/tekemässä voikkarin ja palattua pikakelaan mainosten ohi.
Ap:n tv-ohjelmatarjonta on aika vähäistä kun simmu kestää katsoa vain valkoisia ihmisiä. Jää esim. useimmat jännitys- ja viihdesarjat ja leffat näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin tuntuu Zalandolla pyyhkivän, taitaapi olla edelleen Euroopan johtava nettivaatekauppa.
Ehkä Aplle oikeampi paikka ostaa pukimia olisi vaikka lähimarketti.
Tokmannilla näyttää olevan valkoisia malleja, tosiaan varmaan parempi shoppailupaikka AP:lle.
https://www.tokmanni.fi/vaatteet/naisten-vaatteet-ja-asusteet
https://www.tokmanni.fi/vaatteet/miesten-vaatteet-ja-asusteet
Zalandon kaltaiset suuryritykset tekevät erittäin tarkkaa markkinatutkimusta. Jos he valitsevat tietyn mallin, he ovat todennäköisesti havainneet sen sopivan hyvin kohdeyleisölleen ja vaikuttavan myönteisesti myyntiin. Jos taas et itse pidä kyseisestä mallista, se voi yksinkertaisesti tarkoittaa, ettet kuulu heidän ensisijaiseen kohderyhmäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Se erilainen ruumiinrakenne johtuu enemmänkin siitä, että nämä tummat ihmiset ovat malleja. Tottakai mallin ruumiinrakenne on eri kuin keskivertopulliaisen.
Jep. Meidän lähimarkettiin tehtiin äskettäin kylmäkaappien huoltoa, ja siellä oli iltaisin työmiehiä keltaisissa työvaatteissaan niiden kimpussa. Näistä työmiehistä arviolta 70% oli mustia, eikä niiden ruumiinrakenne eronnut juurikaan valkoisista. Näin siitä huolimatta, että mustillla on keskimäärin parempi fysiikka esim. urheilussa.
Jos mallit eivät ole samaa tyyppiä kuin minä niin mainostettu tuote ei ole tarkoitettu minulle. Helppoa.
Ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita muodista eivät pääsääntöisesti ole rasisteja, sillä muoti itsessään on monimuotoista ja luovaa ja se kannustaa arvostamaan erilaisia tyylejä, kulttuureja ja näkökulmia.