Miksi ihmisiä jotka eivät koskaan käy Helsingissä...
Ainakaan autolla kiinnostaa niin hirveästi Helsingin päätös sulkea kaivokatu yksityisautoilta? Somessa moni Pertti Siikalatvalta tai Paltamosta ihmettelee miten nyt päästään kulkemaan? Unohtuu vaan kertoa, että eivät he kyseistä katua ole koskaan aiemminkaan kulkeneet mutta nyt yhtäkkiä alkoi kiinnostaa. Miksi?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vihervasemmiston hellsinki ei ole ystävällismielinen paikka valkoiselle suomalaiselle.
Jos lupaat pysytellä poissa kotinurkiltani niin lupaan, etten tule minäkään sinne päin edes keikkatöihin sote-ammattilaisena. Peräseinäjoen keikoista maksetaan isoja summia, koska kukaan täyspäinen ja koulutettu ihminen ei sinne muutoin tule. Oon kuullut huhuja, että pula on aika kova. Potilasaines oli sellaista, etten yhtään ihmettele että keikka jää vain keikaksi.
kaltaisesi potilaita vihaavat hoitajat ja lääkärit ovat tyypillisiä sote ammattilaisia.
ilmankos lusmuhoitajat ovat aina lakossa, saikulla tai äitiyslomalla ja ylipalkatut lääkärit eivät viitsi tehdä muuta kuin kirjoittaa buranareseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos haluan nähdä n e e k e r e i t ä niin menen afrikkaan mieluumminn kuin hellsinkiin
No sitten vain pysyt poissa...
Ja iso kiitos että pysyykin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käynyt siinä parkkiksella viimeksi pari kuukautta sitten. Kyllä se mua koskee, kun taksitkin on Heseissä mitä on.
Lataa bolt! Toimii ku munuainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vihervasemmiston hellsinki ei ole ystävällismielinen paikka valkoiselle suomalaiselle.
Jos lupaat pysytellä poissa kotinurkiltani niin lupaan, etten tule minäkään sinne päin edes keikkatöihin sote-ammattilaisena. Peräseinäjoen keikoista maksetaan isoja summia, koska kukaan täyspäinen ja koulutettu ihminen ei sinne muutoin tule. Oon kuullut huhuja, että pula on aika kova. Potilasaines oli sellaista, etten yhtään ihmettele että keikka jää vain keikaksi.
kaltaisesi potilaita vihaavat hoitajat ja lääkärit ovat tyypillisiä sote ammattilaisia.
ilmankos lusmuhoitajat ovat aina lakossa, saikulla tai äitiyslomalla ja ylipalkatut lääkärit eivät viitsi tehdä muuta kuin kirjoittaa buranareseptejä.
En vihaa potilaita lainkaan, inhoan lähinnä alkoholisteja ja heitä jotka ovat pilanneet terveyden syömällä roskaa, ja vaativat sitten vaikeuta hoitoja. Tämä valitettavasti ylikorostuu maaseudulla. Ja samaan hengenvetoon syytetään ulkomaalaisia siitä, että oma terveys on pilattu. Mun puolesta koettaisivat selvitä keskenään siellä.
Nyt kun taksilla ei voi kulkea eikä omalla autolla niin jäljelle jää junat ja bussit. Kuitenkaan kukaan normi itsesuojeluvaistoinen ihminen ei halua enää käyttää näitä kulkuneuvoja iltaisin tai yöaikaan. Aika pieneksi jää se ikkuna milloin on mielekästä käydä helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitään Helsingin keikkatöitä ja ei niissä mitään pulaa ole keikkalaisista!
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun taksilla ei voi kulkea eikä omalla autolla niin jäljelle jää junat ja bussit. Kuitenkaan kukaan normi itsesuojeluvaistoinen ihminen ei halua enää käyttää näitä kulkuneuvoja iltaisin tai yöaikaan. Aika pieneksi jää se ikkuna milloin on mielekästä käydä helsingissä.
Ihme hermoheikko. Mun alaikäiset lapsetkin kulkevat julkisilla pk-seudulla sujuvasti. Mitä ihmettä kuvittelet tapahtuvan? Ehkä parempi vain, ettei Helsinkiin tule tietyt ihmiset lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla maailmalla juuri liikkunut?
dystopia etenee vähän kerrallaan hivuttamalla, se on kuin se sammakko joka on padassa ja lämpötilaa nostetaan vähitellen, kunnes huomaa että vesi on kiehuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Normi ihminen? Tsiisus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pysy siellä Kiihtelysvaarassa vaan.
No syö sä vaan niitä pähkinänkuoria siellä snadissa.
Veikkaan että aika monen ruoka tulee muista maista. Itse ainakin suosin vain uusimaalaista tai varsinaissuomalaista ruokaa, muu tulee rajojen ulkopuolelta. Tää on kyllä kummallista, miten paljon öyhöttäjiä on jossain satojen kilometrien päässä.
Stadissa ei oikeasti tuoteta juuri mitään tarpeellista joka kelpaisi vaihdannan välineeksi. Pullasorsia, tai oikeastaan iilimatoja olette, täynnä omaa erinomaisuuttanne.
Joten miksi sinun hanuria kutittaa, jos Helsingissä suljetaan katu autoilijoilta? Tee palvelus meille kaikille ja jää tumputtamaan kotikylääsi. Olethan sangen tuottava kansalainen varmasti jossain muuttotappiokunnassa, jossa työpaikkoja on joka iikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että aika monen ruoka tulee muista maista. Itse ainakin suosin vain uusimaalaista tai varsinaissuomalaista ruokaa, muu tulee rajojen ulkopuolelta. Tää on kyllä kummallista, miten paljon öyhöttäjiä on jossain satojen kilometrien päässä.
Stadissa ei oikeasti tuoteta juuri mitään tarpeellista joka kelpaisi vaihdannan välineeksi. Pullasorsia, tai oikeastaan iilimatoja olette, täynnä omaa erinomaisuuttanne.
Et ole IT-alasta kuullut? Tai tuotekehityksestä? Rahoitusala? Jne.
Vierailija kirjoitti:
ei hellsingissä ole parkkipaikkoja
On mutta kun mikään ei sinulle saa maksaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten miksi sinun hanuria kutittaa, jos Helsingissä suljetaan katu autoilijoilta? Tee palvelus meille kaikille ja jää tumputtamaan kotikylääsi. Olethan sangen tuottava kansalainen varmasti jossain muuttotappiokunnassa, jossa työpaikkoja on joka iikalle.
Miksi sinä pelkäät kritiikkiä? Ihan aiheesta kritisoidaan päätöstä rakentaa lähinnä narkkareille ja notkujille leveät hengailualueet kaupungin keskeisimmälle paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä pääkonttoreita mutta jos Helsinki olisi saari ja muu Suomi pelkkää merta niin eipä niitä paljoa olisi. Muutakuin kalastajia ja rihkaman kaupittelijoita.
-eri
Vierailija kirjoitti:
jos haluan nähdä n e e k e r e i t ä niin menen afrikkaan mieluumminn kuin hellsinkiin
Joo, älä tule HELLSINKIIN vaan matkusta Afrikkaan! Hyvää matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peanuts
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen maaseudulta kotoisin, enkä ole yllättynyt reaktiosta. Jonkinlainen ajattelun kyvyttömyys tiivistyy näissä perähikiöissä, ja siksi muutin pois heti kun pystyin. Tosin, en muuttanut Helsinkiin, mutta ymmärrän oikein hyvin ettei autoilu istu kaupungin ytimeen. Euroopassa on paljon kaupunkeja, joihin ei saa ajaa autolla ollenkaan keskustaan.
Helsinkiläisen ihmettelen, että miksi asiaa edes kysytään muilta kuin helsinkiläisiltä. Kun itse asuu keskustassa, niin ymmärtää millaista on elää keskustassa. On typerää kuvitella, että keskustassa ei tarvitsisi ajaa.
Vaikka asun pääkaupunkiseudulla, niin Kaivokatua pitkin olen ajanut yhden kerran. Tästäkin on todella pitkä aika. Itselläni ei ole mitään tarvetta menne autolla keskustaan, kun helpommin sinne pääsen junalla.