Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattiko haukkua Kreikkaa ja pyytää takuutuksia?

Vierailija
09.05.2026 |

Pilkka osuu omaan nilkkaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös SDP-Urpilainen ole pärjännyt hyvin tuon Kreikka-homman jälkeenkin?

Henkilökohtaisesti kyllä, Suomi ei. 

Vierailija
22/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannalla taisi käydä vastaavasti, eli Suomi ei pärjännyt vaan velkaantui rajusti, mutta poliitikko itse pääsi käyttämään asemaansa kriisissä sitten ponnahduslautana omaan henkilökohtaiseen menestykseensä.

Vierailija
24/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin nämä veronimijät saavat takuueläkkeen muutaman vuoden maassaolon jälkeen eikä työhistoriaa edes tarvitse.

Vierailija
25/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannalla taisi käydä vastaavasti, eli Suomi ei pärjännyt vaan velkaantui rajusti, mutta poliitikko itse pääsi käyttämään asemaansa kriisissä sitten ponnahduslautana omaan henkilökohtaiseen menestykseensä.

Ex-pm:llä vaikuttaa menevän lujaa, suhaa ympäri maailmaa, kauniita kuvia somessa.

Vierailija
26/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluisin nyt kuulla mitä tämä elintason lasku tarkoittaa ihan käytännössä? Ja eri tuloluokissa ja ammateissa ja siinä onko töissä julkisella vai yksityisellä ( tosin tässä hyvä erottaa verorahayksityiset vientiyrityksestä). 

Miten se konkreettisesti näkyy? Mistä luovutaan?  Ainakin teiden asfaltoinnin lopettaminen ja vanhusten hoitaminen itse ollut esillä, mutta mitä muuta tämä tulee tarkoittamaan? 

Itse olen keskituloinen perheellinen, puoliso vientiyrityksessä ja itse hyvinvointialueella. Meillä on kaksi teiniä. Asumme vanhassa ok:ssa ja meillä on kaksi vanhaa autoa. Rahaa jää hieman säästöön, mutta emme esim. käy ulkomailla läheskään vuosittain. Omat vaatteet ostan pääosin käytettynä. Ruoka perusruokaa, joka tehdään itse. 
Mitä tämä elintason lasku esim. meidän kohdalla tarkottaisi? 

Julkisia palveluita karsitaan, seillä on onneksi paljon turhaakin. Tuöttömyys tulee aluksi lisääntymään rajusti.

Jutan vaatimien vakuuksien vuoksi suomelta jäi monta miljardia saamatta, kun Kreikka venkoiltiin joka tapauksessa velkavuoresta ulos painamalla rahaa.

Vierailija
27/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-pm:llä vaikuttaa menevän lujaa, suhaa ympäri maailmaa, kauniita kuvia somessa.

https://yle.fi/a/74-20003777

"Sanna Marin (sd.) oli maanantain viimeinen puhuja. Marin totesi puheessaan, että ilmastonmuutoksen vastaisten toimien suhteen käsillä on nyt kriittinen vuosikymmen. Tavoitteista on siirryttävä toimiin.

– Mitä kauemmin odotamme, sitä kalliimmaksi tämä tulee, Marin sanoi."

Eli nyt kannattaa matkustaa hurjasti, ennen kuin tulee vielä kalliimmaksi?

Vierailija
28/28 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20003777

"Sanna Marin (sd.) oli maanantain viimeinen puhuja. Marin totesi puheessaan, että ilmastonmuutoksen vastaisten toimien suhteen käsillä on nyt kriittinen vuosikymmen. Tavoitteista on siirryttävä toimiin.

– Mitä kauemmin odotamme, sitä kalliimmaksi tämä tulee, Marin sanoi."

Eli nyt kannattaa matkustaa hurjasti, ennen kuin tulee vielä kalliimmaksi?

Ainakin entinen pääministeri matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän