Nainen: Jos miehesi ehdottaisi suhteenne muuttamista ei-monogamiseksi, niin mikä olisi kiinnostavin tapa? Tai jos itse ehdottaisit.
Vaihtoehtoja on lukuisia. Ei nyt mennä määritelmien lillukanvarsiin ja voit kommenteissa kertoa mikä on oma tilanteenne. Tai mikä sinua naisena kiinnostaisi. Tai mihin voisit mennä mukaan, vaikka ei ole ensisijainen toiveesi seksielämältä. Puhutaan tässä ketjussa vain asetelmista, joihin molempien osapuolten tietoinen ja myönteinen suhtautuminen. Ei siis "Käyn hoitelemassa naapurin hunksia salaa aina kun oma ukko kyllästyttää" tyyppisiä tilanteita.
Toivomus palstan enemmistölle eli miehille: Kuunneellaanko kiltisti naisia eikä aleta kommentoimaan omien arvovalintojen pohjalta alatyylisesti.
Kommentit (13)
Erilaiset ei-monogamiset kommentit ja fantasiat, joissa mennään naisen ehdoilla saavat osiossa usein paljonkin yläpeukkuja. Seksin suhteen loppumattoman uteliaana olisi kiinnostavaa tietää missä määrin asia ja aihe kiinnostaa naisia ylipäätään, jos puhutaan siirtymisestä fantasiatasosta käytännönpuolelle tai ainakin sille että jokin konkretia olisi sovitusti mahdollista ja luvallista. -ap
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset ei-monogamiset kommentit ja fantasiat, joissa mennään naisen ehdoilla saavat osiossa usein paljonkin yläpeukkuja. Seksin suhteen loppumattoman uteliaana olisi kiinnostavaa tietää missä määrin asia ja aihe kiinnostaa naisia ylipäätään, jos puhutaan siirtymisestä fantasiatasosta käytännönpuolelle tai ainakin sille että jokin konkretia olisi sovitusti mahdollista ja luvallista. -ap
Hyvä kysymys, kiinnostaa monia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä aihe ei kiinnosta lainkaan. Enemmän kiinnostaa sen yhteisen suhteen vaaliminen niin, että seksi on siinä hyvää ja runsasta. En ymmärrä miksi suhdetta pitäisi hajottaa jakamalla energiaa muualle. Mutta yhteisen suhteen vaaliminen onkin paljon haastavampaa, pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä aihe ei kiinnosta lainkaan. Enemmän kiinnostaa sen yhteisen suhteen vaaliminen niin, että seksi on siinä hyvää ja runsasta. En ymmärrä miksi suhdetta pitäisi hajottaa jakamalla energiaa muualle. Mutta yhteisen suhteen vaaliminen onkin paljon haastavampaa, pitkässä juoksussa.
Tämä on vaikea kysymys. Olen tuo eka vastaaja ja kuten mainitsin, suhde miesystävääni on todella tärkeä, olemme läheisiä, luottoa on, seksi on hyvää ja tasa-arvoista. Kaikki on todella hyvin. Siitä huolimatta pieni osa minusta haluaisi jostain syystä "rikkoa" tätä. Ja todellakin vaatisi sen että molemmat olemme asiasta samoilla linjoilla ja samaa mieltä. Luultavasti ei toteudu millään tavalla eikä se lopulta edes haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin jokin muu. Minulle ihanteellisin tilanne on se, että on "vakituinen" mies, jonka kanssa harrastamme kimppaa kolmisin aviomieheni kanssa, välillä aisurihengessä ja saisin tavata joskus tätä miestä myös kaksin.
Uuteen mieheen tutustuminen mieluiten mieheni kanssa ja kimppaseksin merkeissä. Mutta kun tulee tutummaksi, niin voi olla eri variaatioita. Useamman vuoden kokemuksella en voisi olla tyytyväisempi seksielämääni.
N48
Olen sinkku, joten en vastannut mitään. Haluan paljon seksiä, ja eri miesten kanssa. En kuitenkaan halua mitään yhdenillan juttuja tms, vaan useamman vakimiehen, niinkuin minulla nyt onkin. On ihanaa, kun jokaisen kanssa on hieman eri meininki. Pariutumistilanteessa olisi varmasti mietittävä näitä juttuja. Eniten kiinnostaisi se, että molemmilla olisi lupa vieraisiin tietyin ehdoin, tai vain minulla lupa. Se, että vain minulla olisi lupa edellyttää sitä, että järjestely sytyttäisi miestäni.
N45
Haluaisin yhdessä ja erikseen. Parinvaihtoa ja että molemmat kävisi erikseen yksin muualla. Rajana vain että kumi käytössä ettei tulisi tauteja. Kaikki muu käy.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin yhdessä ja erikseen. Parinvaihtoa ja että molemmat kävisi erikseen yksin muualla. Rajana vain että kumi käytössä ettei tulisi tauteja. Kaikki muu käy.
Ja sääntönä että näistä puhutaan avoimesti.
Itsellä parisuhdetta takana 17 vuotta. En ole mustasukkaista tyyppiä ja omasta mielestäni seksi on vain seksiä, kivaa puuhaa siinä missä moni muukin asia. Minulle olisi täysin ok harrastaa sitä muidenkin kanssa ja sama jos mieheni olisi muiden kanssa. Ei suhdetta, ei tauteja, ei lapsia muiden kanssa. En kuitenkaan välitä kuulla mitä on muiden kanssa touhunnut/haluaisi itse kertoa.
N36
Hall pass- periaate. Tykkään muusikoista ja on muutama sellainen joiden kanssa menisin sänkyyn varmasti jos tilaisuus tulisi.
Jos mieheni haluaisi avata suhteen, olisin todella hämmästynyt. Mikään sellainen käytännön asia ei sido meitä yhteen, etteikö kannattaisi suotilta sitten erota ja hän on todella yksiavioinen, minuakin enemmän.
Mutta jos olisi pakko valita jotain niin mies saisi sitten käydä muualla. Käytännössä tämä kuitenkin johtaisi siihen, että etsisin oman tönön jostain. Arvostan vapautta ja omaa rauhaa niin paljon, että yhteisasumista olisi enää vaikea perustella itselleni jos se mies muuttuu kumppanista ympäriinsä juoksevaksi irtomieheksi.
Jos minulla olisi jokin kyllästymisliitto yhteisine isoine omaisuuksineen, läheisine sukuineen ja lapsineen niin voisin ehkä perustella tilannetta sillä? Eli jos jostain syystä ei "voi" erota ja kyseessä on kämppissuhde, mutta hyvä sellainen niin molemmat voisivat hienovaraisesti tyydyttää tarpeensa toisaalla.
Jos kumpikaan miesystävistäni haluaisi toisen kumppanin, niin antaa mennä vaan, se olisi vain reilua.
Olisin noista voinut parikin vaihtoehtoa ottaa mut laitoin seksibileet. Lähtökohtaisesti olen tyytyväisin siihen ettei vieraita pyöri kuvioissa. En kuitenkaan sulje pois ihan kaikkea muuta mahdollista. Mulla on suhteellisen tuore suhde joten en osaa sanoa tuntuisiko lopulta pahalta "jakaa" mies muiden kanssa tai haluaisinko käyttää yksipuolista oikeutta käydä vieraissa.