Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin etätyön vastaiset viikottaiset artikkelit

Vierailija
09.05.2026 |

Tänäkin vuonna Heasari toitottaa etätyön vastaisia artikkeleita liukuhihnalta. Kenen piikkiin ja miksi? Tämä pitää kertoa lukijoille!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko toi vessakoppitrollaaja suksia v*ttuun

Siivouskomerossa on vielä tilaa yhdelle tiimiläiselle 🤣

Vierailija
62/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset halutaan lähitöihin koska sen oletetaan lisäävän työpaikkojen lähellä olevien palveluiden kulutusta. Tässäkään oletuksessa ei kuitenkaan  oteta huomioon että lähityöt tuo mukanaan myös työmatkakustannuksia joka on taas pois muusta kulutuksesta. Käytännössä lähitöihin palaaminen tarkoittaisi että ihmiset käyttävät aikaa ja rahaa työmatkoihin, töissä syödään omia eväitä ja lähdetään kotiin. 

Olen käynyt elämästäni suuremman osan lähi- kuin nyt etätöissä.

Aina olen lähitöissä ottanut omat eväät ja omat kahvitkin termariin, jos ei työpaikalla kahvia. Enkä myöskään käynyt töiden jälkee än huvikseen kauppoja kiertelemässä tai syömässä, vaan suoraan kotiin tekemään ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset halutaan lähitöihin koska sen oletetaan lisäävän työpaikkojen lähellä olevien palveluiden kulutusta. Tässäkään oletuksessa ei kuitenkaan  oteta huomioon että lähityöt tuo mukanaan myös työmatkakustannuksia joka on taas pois muusta kulutuksesta. Käytännössä lähitöihin palaaminen tarkoittaisi että ihmiset käyttävät aikaa ja rahaa työmatkoihin, töissä syödään omia eväitä ja lähdetään kotiin. 

Aina olen lähitöissä ottanut omat eväät ja omat kahvitkin termariin, jos ei työpaikalla kahvia. Enkä myöskään käynyt töiden jälkee än huvikseen kauppoja kiertelemässä tai syömässä, vaan suoraan kotiin tekemään ruokaa.

Tuollaisella lähityöllä ei Suomen taloustilannetta paranneta. Täytyisi vähintään lounasravintolassa kuluttaa. 

Vierailija
64/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisella lähityöllä ei Suomen taloustilannetta paranneta. Täytyisi vähintään lounasravintolassa kuluttaa. 

Miksi menisin maksamaan isoa hintaa lounaasta, kun voin pakata edellispäivän tähteet evääksi.

Vierailija
65/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin etätyövastaisuuden masinoija on kiinteistösijoittajien edustajat ja heidän sidosryhmät. Ja näiden vaikutusvalta on huikea, kun ottaa huomioon että suurimpien kiinteistösijoittajatahojen omistuksessa on myös merkittävä osa monien yritysten osakkeista. Näiden kautta vaikutusvalta mediaan on suuri, ja siksi joudumme lukemaan etätyövastaista propagandapaskaa jatkuvasti.

Tiimihenki, hiljaisen tiedon siirtyminen, yrityskulttuurin kehittyminen jne. ovat vain savuverhona käytettävä mantra. Todellinen syy etätyövastaiseen propagandaan on sijoittajien pelko kiinteistömassan arvon laskusta, ja tämä koskee yhtä lailla konttoritoimitiloja kuin ravintoloiden ja muiden liikkeiden toimitiloja joissa konttoreihin pakotetut työmuurahaiset työpäivänsä yhteydessä asioivat.

Jokaisen kannattaa vastustaa lähityöhön pakottamista kaikin keinoin viimeiseen asti, koska sillä halutaan vain ja ainoastaan kasata lisää rahaa entistä harvemmille.

Muuten oikein, mutta sillä tarkennuksella että suurin kiinteistösijoittajien ryhmä olemme sinä ja minä, eläkerahastojemme kautta joiden varoista on iso osa näissä paskasijoituksissa.

Haluatko että sijoitulset arvotetaan realistisesti ja eläkkeet leikataan entistäkin enemmän?

Vierailija
66/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä etätyössä on omat hyvät puolensa. Kannattaako mennä toiseen ääripäähän ja vaatia jatkuvaa toimistolla oloa. 

Minulla on pitkä työura takana ja tiedän miten ihmiset kykenevät kusettamaan olemalla tekevinään töitä. Vielä räikeämpää homma on etätöissä. 

Joo, voi kyllä olla työpaikoilla joissa micromanageerataan. Mulla katsos etätyöläidenä on projekti joka tulee olla valmiina tiettynä päivänä. Olen tehnyt monia näitä projekteja ja työnantaja tietää että mun työ on laadukasta, tein sitä konttorilla tai kotona. Onneksi mun työnantaja myös ymmärtää kuinka kotoonta työskentely parantaa jaksamista (avokonttorin sijaan) ja että kerkeän lepäämään ja rentoutumaan paremmin kun ei tarvitse ruuhkassa ajella 40min/päivä edestakaisin työpaikan ja kodin välillä. Kaikki ne jotka ovat etätyötä vastaan ovat joko niitä jotka menettävät tässä jotain kuten lounaskahvila jolla ei enää ole asiakkaita tai sitten ne työntekijät jotka eivät joko saa tehdä etätöitä tai heidän töitä ei voi tehdä etänä. 

Vierailija
67/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma firmani toimii raksa-alan yhteistyöalalla. Kiinteistösijoittajat ovat kyllä pahin asiakaskunta, ei mielellään tehdä heidän kanssaan mitään. Muutama poikkeus on, jotka on hyviä asikkaita. Mutta laskuja saa aina karhuta ja muilta yhteistyökumppaneilta kuultu samoista tyypeistä samaa. Näkyy olevan verojakin maksamatta joillakin.  Totta kai näitä itkettää, jos joutuvat tekemään töitä koijaamisen sijasta saadakseen rahaa. 

Itse käyn konttorilla, koska matka on lyhyt ja minulla ei ole asunnolla tilaa kaikelle mitä töissäni tarvitsen, mutta mm. puoliso pitää palaveripäivät mielellään kotona, koska on rauhallisempaa kuin avokonttorissa. Veljen firma, veli oli siellä itse päällikkönä, muutti pienempiin tilohin ja säästi. Kuulemma tehokkaampaa oli työ kaikin puolin. Heilläkin on satunnaisia konttoripäiviä, jolloin on suositus tulla paikalle, ideointinimellä ja sitten tarjoavat jotain verotusarvon alle jäävää purtavaa porukalle.  

Vierailija
68/68 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi