Mies ei halua katsoa naisen ystävän lasta hetkeäkään
Onko mielestänne kohtuutonta ja väärin, jos naisen yh ystävä tuo 2v lapsensa miehen, naisen ja kahden taaperon perheeseen yhdeksi yöksi ja mies joutuisi naisen töiden takia katsomaan tätä itselleen vierasta lasta hetken, noin 1-2 tuntia samalla kun katsoo omien taaperoidensa perään?
Nainen haluaisi auttaa yh ystäväänsä ja miehen joustamattomuus ja ehdottomuus tuntuu epäreilulta. Mies ei perustele edes kieltäytymistään muulla kuin, ettei hän halua hoitaa muiden lapsia.
Kommentit (28)
Mä vähän semmoista ounastelen, että miehesi pelkää, että jos suostuu lapsenvahdiksi, tuosta tulee helposti tapa...
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan näin, että miehellä on toki oikeus tehdä noin. Joskus voi olla voimavarat vähissä jne. Sitten on eri asia, että valmistelisinko enää koskaan kotia miehen vieraita varten, ostaisinko synttärilahjaa hänen kummilapselleen, petaisinko petiä hänen kavereilleen ja pesisin lakanapyykkiä jne. En tarkoita, että noi olisi naisten hommia, mutta noita olen tehnyt.
Kyllä. Kosto se hyvää parisuhdetta vahvistaa. /s
Muutenkin, 2-vuotiaan hoitamista ja aikuiselle pedin petaamista tai lahjan ostamista onkin hyvä verrata.
No, ei tartte kostaa. Mun olisi ylipäätänsä vaikea elää ihmisen kanssa, joka ei olisi valmis auttamaan lähimmäistä 1-2 tunnin ajan. Että joo, tuollainen tilanne saisi mut varmaan miettimään, että kenen kanssa oikein olenkaan yhdessä.
Eihän kyse ole miehen lähimmäisistä vaan hänelle tuntemattomasta lapsesta
Niin, lähimmäinen on kristillisessä mielessä kuka tahansa. Ei pelkästään henkilö, joka tunnetaan tai joka voi minulle "maksaa" minulta saadun avun.
Meillä autetaan puolin ja toisin paljon. Siksi tuollainen kieltäytyminen olisi itselle tosi iso asia. Ymmärrän, että asia on varmaan eri, jos ei auteta eikä siten myöskään apua saada kovin usein. Jos on se asenne, että jokainen hoitaa vain itsensä eikä apua pyydetä eikä anneta, on asia toki eri.
Mitään lastenvahtikeikkoja ei tietenkään saa sopia kumppanin selän takana, jos ei itse sopijana aio edes olla paikalla. Jos mies suostuu vahtimaan yhtä ekstralasta, se on todella reilua häneltä. Mutta kolme taaperoa samaan aikaan yön yli, huh huh..
Miksi hitossa nainen ottaa kaverinsa lapsen hoidettavaksi, jos alunperinkin on itse töissä? Hyväntekeväisyyttä harrastetaan omaan piikkiin, ei sitä järjestetä toisten kontolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan näin, että miehellä on toki oikeus tehdä noin. Joskus voi olla voimavarat vähissä jne. Sitten on eri asia, että valmistelisinko enää koskaan kotia miehen vieraita varten, ostaisinko synttärilahjaa hänen kummilapselleen, petaisinko petiä hänen kavereilleen ja pesisin lakanapyykkiä jne. En tarkoita, että noi olisi naisten hommia, mutta noita olen tehnyt.
Kyllä. Kosto se hyvää parisuhdetta vahvistaa. /s
Muutenkin, 2-vuotiaan hoitamista ja aikuiselle pedin petaamista tai lahjan ostamista onkin hyvä verrata.
No, ei tartte kostaa. Mun olisi ylipäätänsä vaikea elää ihmisen kanssa, joka ei olisi valmis auttamaan lähimmäistä 1-2 tunnin ajan. Että joo, tuollainen tilanne saisi mut varmaan miettimään, että kenen kanssa oikein olenkaan yhdessä.
Niin, lähimmäinen on kristillisessä mielessä kuka tahansa. Ei pelkästään henkilö, joka tunnetaan tai joka voi minulle "maksaa" minulta saadun avun.
Meillä autetaan puolin ja toisin paljon. Siksi tuollainen kieltäytyminen olisi itselle tosi iso asia. Ymmärrän, että asia on varmaan eri, jos ei auteta eikä siten myöskään apua saada kovin usein. Jos on se asenne, että jokainen hoitaa vain itsensä eikä apua pyydetä eikä anneta, on asia toki eri.
Ja ensimmäinen palkinto hurskastelusta annetaan...
Edelleenkin auttaa voi niin paljon kuin sielu sietää, mutta se tehdään itse eikä nakiteta sitä muille. Ei vaikka olisi kuinka kiva kulkea se sädekehä päänsä päällä.
Eihän se ole pakko katsoa jos ei halua..hyvin yksinkertaista!