Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat! Kummalla hakemuksella pääsee paremmin

Vierailija
29.09.2008 |

haastateltavien joukkoon itse muotoilulla vai noilla netissä täytettävillä? Kumpaa suosit?

Alkaa rassaa nuo nettiversiot, kun ovat todella huonosti tehtyjä. Esimerkiksi saatetaan kysyä kaksi kertaa samaa asiaa (mitä toivot työltäsi 5 vuoden kuluttua/ mitä odotuksia sinulla on työltäsi tulevaisuudessa) tai niissä ei ole sopivaa vaihtoehtoa (esim. olen VTM ja tarjolla on vain YTM, yhdessä pohjassa ei ollut maistereita ollenkaan vaan vain kandidaatteja).

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi ois tehonnut paremmin?

ap

Vierailija
2/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi vastausta ei kuulu. Itse olen työtönyksinhuoltajayomerkonomikotiäitipitkään työelämässäollutsairastunutvakavastijatoistaiseksityökyvyttömyyseläkkeellä.

Helpottiko?

minua ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei helpottanut, olen edelleen työkykyinen, siispä työnetsintä jatkuu. :)

Hyvä kun sinua helpotti.

ap

Vierailija
4/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sen huomaavat myös potentiaaliset työnantajat, hakemuksesta huolimatta.

Vierailija
5/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavaa. :)

ap

Vierailija
6/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän firman nettilomake on todella epäinformatiivinen. Hyvin tehty persoonallinen hakemus ja ytimekäs cv on parempia. Paitsi tietysti, jos nettilomake on ilmoituksessa erikseen mainittu ainoana vaihtoehtona.

Vierailija
7/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että taitavasti itsekirjoitettu hakemus erottuu joukosta. Siis jos vaan irtoaa (ja kyllähän se "sillä päällä" irtoaa : ) ni ehdottomasti käytät omaa luovuuttasi ja teet rohkeasti omannäköisen/joukosta erottuvan hakemuksen.

Vierailija
8/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vtm ja ymt?

Vierailija
9/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaikka täältä

https://delta.hr-manager.net/ApplicationForm/ApplicationForm.aspx?wStep…

tuota tutkinto -kohtaa. Mitäpä jos hakija on vaikka valtiotieteiden lisensiaatti. Löydättekö sieltä omanne?

Antaisin sellaisen ohjeen, että aina kun vaan on mahdollista, niin teen oma hakemus ensi sijassa. Jos sellaiseen ei ole mahdollisuutta, niin sitten vasta kaavake.

Vierailija
10/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen paikkaan on pakko täyttää nettilomake. Parhaassa tapauksessa mukaan saa omansa liitteenä. Esim. meillä nettilomake on pakollinen, huvitti tai ei. Itse en rekrytoijana tykkää siitä yhtään. Oma paras mutta nettilomakkeissa panosta itse kirjoitettuun hakemustekstiin: ytimekäs mutta silti kuvaava viesti kertoo eniten.

Vierailija
11/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://delta.hr-manager.net/ApplicationForm/ApplicationForm.aspx

Kokeilkaas tätä ja siitä hyväksyn kohtaan ruksi ja sitten aloita rekisteröinti nappulaa. Ei tarvi pitemmälle täytellä, niin näkee jo tuon tutkinto-kohdan. Jos ei paina lähetä -nappulaa, niin tuo ei mene minnekään tuo "tyhjä" hakemus. :)

Vierailija
12/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi pykälä aikaisempi vaihe kaavakkeesta. Jos nyt ei onnistu, niin sitten luovutan. :)

Eli hyväksyn ja aloita rekisteröinti, niin pääsee katsomaan se tutkinto -kohdan.

https://delta.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?ProjectId=48272&Depar…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä