Mikä ihme auttaa siihen, ettei niska menisi jumiin aivan kaikesta?
Riittää suunnilleen jo se, että hengitän väärin, niin koko kaulan, niskan ja hartioiden alue on tuhannen jumissa.
Venyttely pahentaa, jumppa pahentaa, hieronta pahentaa, kaikki vaan pahentaa ja pahentaa.
Kommentit (12)
Kauratäytteinen niskatyyny, jonka lämmität mikrossa, itse ostin Ruohonjuuresta.
Vierailija kirjoitti:
Kauratäytteinen niskatyyny, jonka lämmität mikrossa, itse ostin Ruohonjuuresta.
Ei auttanut mulle. Ainoa mikä auttoi on relaksantit. Toivottavasti sulla ei ole sama tilanne.
Laihdutus,liikunta,ergonomia kuntoon ja ryhti kans.
Ryhti kuntoon. Nykyään melkein kaikilla on sellainen banaaniniska kun päivät menee puhelinta tuijottaessa.
Sovittele siihen köyttä. 10-prosenttinen apu...
Vierailija kirjoitti:
Kunnon tyyny. Sitten tutkimuksiin ettei ole kaularangassa kulumia tai prolapsia.
Sul on peräsuolen prolapsi
Käy lääkärissä ja hanki röntgenkuvat joista näkyy onko niskan hermokanavat ehkä puristuksissa (hermokanavat ahtaat koska nikamaväli ahdas) jos mikään fysikaalinen hoito ei auta niikuin sanoit.
Sitten voi koittaa "tuubikauluria" tai ihon myötäistä korkeaa poolopaitaa tai kaulahuivia koko ajan niin pysyy kaula lämpimänä.
Yleisesti kiinnitä huomiota siihen miten nukut ja miten kannatat päätäsi päivisin (esim kännykän katsominen alaspäin on pahasta) pää ylpeästi pystyyn on luonnollinen asento.
Kaularanka on kuvattu, ei ylipainoa, en kanna reppua, liikun päivittäin ja mulla on hyvä ryhti. Treenatessa huolehdin siitä, että en turhaan jännitä hartioita. Ja kipeytyminen tapahtuu siis liikunnan tai jonkun käsittelyn seurauksena eikä esim. nukkumisesta. Lämpötyynyä ja kipuvoiteita käytän päivittäin ja teen rentoutusharjoituksia jne.
Ap
Kunnon tyyny. Sitten tutkimuksiin ettei ole kaularangassa kulumia tai prolapsia.