Jännityksellä seuraan, että onko sillä sairastuneella lentoemännällä hanta-virus ja kuoleeko hän tautiin..
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011990561.html?utm_medium=alsoreadthe…
Jos on, ja jos kuolee, niin edessä tulee olemaan paljon pahempi paniikki, kuin koronavirus-epidemian aikana.
Kuolleisuus on isompi, tällä hetkellä 40%. Itämisaika on pidempi, eli useita viikkoja.
Vitosen peruskoulumatikalla arvioin, että jos tämä hantavirus tarttui lentoemäntään nopeassa, ei läheisessä kontaktissa ja hän menehtyy, niin kesäkuun puolivälin jälkeen/kesäkuun lopulla alkaa olla kansainvälinen paniikki päällä ja aletaan miettimään matkustusrajoituksia ja karanteeneja ihan tosissaan. Siinä vaiheessa pahimman skenaarion mukaan on vähintään useita kymmeniä kuolleita ja tartuntaketjut ovat jo täysin hämärän peitossa ja virus leviää hallitsemattomasti.
Toivon siis totisesti, että paljastuisi, että tällä lentoemännällä olisi sittenkin joku ihan muu tauti.
Kommentit (798)
Ennenkin ollut vain epidemioina jossakin päin maailmaa. Tuskin nytkään sen ihmeempää
Vierailija kirjoitti:
Auttaakohan Suomessa asiaa jonkin verran se, että suuri osa populaatiosta on altistunut hantaviruksiin kuuluvalle Puumala-virukselle?
Ei auta.
Myyräkuumeen sairastaminen ei anna suojaa tai immuniteettia Andes-virusta vastaan. Vaikka molemmat virukset kuuluvat hantavirusten perheeseen, ne ovat geneettisesti ja maantieteellisesti liian kaukana toisistaan, jotta sairastettu myyräkuume estäisi Andes-viruksen aiheuttaman tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Ennenkin ollut vain epidemioina jossakin päin maailmaa. Tuskin nytkään sen ihmeempää
Tämä on ylipäätään uutinen vain sen takia, että nyt sairastuneet olivat länsimaalaisia. Epidemioita on ollut aiemminkin, eikä tämä faktojen osalta eroa aikaisemmista mitenkään.
Tätä ketjua ei ole kommentoitu pariin päivään. Jos nyt joku muu sattuu lukemaan tätäkin, niin täällä mainittuun kommenttiin palautetta.
"Tuskin tuo kaatopaikalle lintujenbongaus-reissulle mennyt hääpari on tuonut mitään jyrsijänpapanoita laivaan."
Ensimmäiset menehtyneet olivat 69- ja 70-vuotias pariskunta Hollannista. Mies kuoli laivalla ja nainen jäi pois laivalta kesken matkan St.Helenan saarella ja lensi Johannesburgiin, missä kuoli sairaalassa.
Siis 69- ja 70-vuotias hääpari?
Juuri tämä 69-vuotias leski oli samassa koneessa aloituksessa mainitun lentoemännän kanssa tunnin ajan. Samassa koneessa oli siis kaksi suomalaista ja noin 50 muuta, jotka altistuivat sairastuneen lesken takia (joka yhden ulkomaan uutisen mukaan oli lentokoneessa pyörätuolissa) ja joita on yritetty tavoittaa. Siis lähimmillä penkkiriveillä tunnin samassa koneessa.
Mutta entä se aiempi lento Johannesburgiin?
Tunti yhdessä lentokoneessa ja nyt vielä lentoemo ei ole viimeisimmän testin mukaan saanut edes hantaa. Mutta entäs se jo menehtyneen lesken lento St.Thomasista Johannesburgiin?
St.Thomasissa jäi laivasta pois noin 30 ihmistä, joista aika moni taisi olla samalla lennolla kuin testein varmistetun hantaviruksen saanut ja siihen kuollut nainen.
Mahtaa heillä puntit tutista, kun lukee uutisia ensimmäisistä kuolleista.
Tämä virushan ei pysty aiheuttamaan pandemiaa. Eikö niin ole sanottu jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään:
Kuinka monella on varmistettu tartunta?
Kuinka monella edellisistä on oireita?
Kuinka monta varmistamatonta oireista tapausta on?
Ja mitkä edellisistä on maissa, mitkä laivalla?
Sen tiedän, että laivan ulkopuolelta ei ole yhtään varmistettua jatkotartuntaa. Aikamoista ajatushyppyä vaatii puhua jostain maailmanlaajuisesta pandemiasta.
Älä levitä disinformaatiota. Lentokoneesta on jatkotartunta hengitysilmasta Alicanten naiseen.
Missä on muka sanottu, että Alicanten naisella olisi tartunta? Olen lukenut Suomen mediasta, että testitulos oli negatiivinen eli ei tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä suomalaiset "mahdollisesti altistuneet" eivät edes olleet siellä laivalla, vaan istuivat lentokoneessa vajaan tunnin ajan parin penkkirivin päässä sairastuneesta.
Ja samalla lailla siinä heidän vieressään istuneella Alicanten naisella on nyt todettu Andes positiivisella testillä.
Missähän tuo Alicanten tapaus on uutisoitu, ei ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä hantavirus yhtäkkiä tarttuu esimerkiksi lentokoneessa ilmateitse, niin se on tahallisesti muokattu bioase. Nämä ovat luonnossa virologien mukaan äärimmäisen vakaita, tämä andes-viruskin on ollut samanlainen tuhansia vuosia. Maailmassa on hirveä määrä tulevaisuuden tekoäly-yhteiskunnassa "turhiksi" käyviä ihmisiä. En osaa pitää edes foliohattuiluna sitä, että jotkut paholaiset jossain hyvin ylhäällä ovat päättäneet radikaalista harvennuksesta keinolla millä tahansa. Korona oli ehkä harjoitus, jolla testattiin ihmisten toimintaa ja käytöstä pandemiatilanteessa.
Kiva salaliittoteoria, mutta andes-virus on ennenkin tarttunut hengitysteitse ihmisestä ihmiseen ja siitä on tutkimustietoa, mm. V 2018 synttärit.
Spain hantavirus: two women under isolation in Alicante and Barcelona test negative
https://www.surinenglish.com/spain/spain-hantavirus-two-women-isolation…
Vierailija kirjoitti:
Onko käsitelty labrassa tartuttavammaksi?
Johan se on ollut näin tarttuva ennenkin. Esimerkiksi niillä eniten tutkituilla v 2018 synttärijuhlilla se tarttui hengitysilmasta ohikulkeneeseen ihmiseen. Yksi ihminen tartutti silloin niillä kutsuilla 10. Se olisi iso luku, nyt oletus on, että yksi tartuttaa kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä hantavirus yhtäkkiä tarttuu esimerkiksi lentokoneessa ilmateitse, niin se on tahallisesti muokattu bioase. Nämä ovat luonnossa virologien mukaan äärimmäisen vakaita, tämä andes-viruskin on ollut samanlainen tuhansia vuosia. Maailmassa on hirveä määrä tulevaisuuden tekoäly-yhteiskunnassa "turhiksi" käyviä ihmisiä. En osaa pitää edes foliohattuiluna sitä, että jotkut paholaiset jossain hyvin ylhäällä ovat päättäneet radikaalista harvennuksesta keinolla millä tahansa. Korona oli ehkä harjoitus, jolla testattiin ihmisten toimintaa ja käytöstä pandemiatilanteessa.
Kiva salaliittoteoria, mutta andes-virus on ennenkin tarttunut hengitysteitse ihmisestä ihmiseen ja siitä on tutkimustietoa, mm. V 2018 synttärit.
Väitteessä on muutama eri osa, joista osa perustuu tunnettuun virologiaan ja osa menee spekulaation tai salaliittoteorian puolelle.
“Jos hantavirus tarttuisi helposti ilmateitse lentokoneessa, se olisi varmasti bioase”
Tätä ei voi pitää totena. Virusten ominaisuudet voivat muuttua luonnollisen evoluution kautta ilman tarkoituksellista muokkausta. Influenssat, koronavirukset ja monet muut zoonoottiset virukset ovat historian aikana muuttaneet tarttuvuuttaan luonnollisesti.
Se olisi toki biologisesti ja epidemiologisesti erittäin poikkeuksellista, jos tunnettu hantavirus alkaisi levitä tehokkaasti aerosoleina ihmisestä toiseen, mutta siitä ei automaattisesti seuraa, että kyse olisi laboratoriosta tai bioaseesta.
“Andes-virus on ollut samanlainen tuhansia vuosia”
Viruksista ei yleensä voida sanoa näin tarkasti. RNA-virukset mutatoituvat jatkuvasti, myös hantavirukset. Samalla on totta, että hantaviruksilla ei ole nähty samanlaista nopeaa ihmissopeutumista kuin esimerkiksi influenssalla tai SARS-CoV-2:lla.
Hantavirus pulmonary syndrome liittyvä ihmisestä toiseen -tartunta on tunnettu ilmiö erityisesti Etelä-Amerikassa, mutta se on yleensä vaatinut läheistä kontaktia.
“Korona oli harjoitus” / väestön harvennusteoria
Tälle ei ole uskottavaa näyttöä. COVID-19-pandemiasta on valtava määrä riippumatonta tutkimusdataa eri maista, ja valtaosa virologeista, epidemiologeista ja geneetikoista pitää pandemiaa luonnolliseen zoonoosiin sopivana tapahtumana, vaikka laboratoriovuotokeskustelua onkin käyty joistakin yksityiskohdista.
Ajatus maailmanlaajuisesta koordinoidusta “harvennuksesta” vaatisi käytännössä valtavan määrän todisteita, vuotoja ja osallistujia ilman luotettavaa näyttöä. Sellaista näyttöä ei ole tullut esiin.
Jännä juttu tosiaan, että kaikki virukset, joista yritetty saada pandemiaa aikaiseksi, ovat RNA-viruksia. Jännä juttu.
Jos hantavirus tarttuisi helposti ilmateitse, se olisi jo tarttunut tosi moneen siellä laivalla.
Ilmeisesti laivan lääkäri ja opas ovat lohduttaneet 1. laivalla kuolleen miehen leskeä, kun saivat hantan. Leskihän kuoli huhtikuun lopussa Johannesburgissa sairaalassa noin kaksi viikkoa miehensä jälkeen.
Voihan se olla, että niitä sairastuvia tulee isossa ryppäässä muutaman viikon sisällä. Ainakin eristystoimet näyttää olevan aika tiukkoja eri maissa. Siihen on varmasti syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hantavirus tarttuisi helposti ilmateitse, se olisi jo tarttunut tosi moneen siellä laivalla.
Ilmeisesti laivan lääkäri ja opas ovat lohduttaneet 1. laivalla kuolleen miehen leskeä, kun saivat hantan. Leskihän kuoli huhtikuun lopussa Johannesburgissa sairaalassa noin kaksi viikkoa miehensä jälkeen.
Voihan se olla, että niitä sairastuvia tulee isossa ryppäässä muutaman viikon sisällä. Ainakin eristystoimet näyttää olevan aika tiukkoja eri maissa. Siihen on varmasti syynsä.
Eikö se nyt ole koko jutun juju, että seurataan lomilta palaavia ja kohta päästään rajoittamaan? Aivan sama kuin koronassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hantavirus tarttuisi helposti ilmateitse, se olisi jo tarttunut tosi moneen siellä laivalla.
Ilmeisesti laivan lääkäri ja opas ovat lohduttaneet 1. laivalla kuolleen miehen leskeä, kun saivat hantan. Leskihän kuoli huhtikuun lopussa Johannesburgissa sairaalassa noin kaksi viikkoa miehensä jälkeen.
Voihan se olla, että niitä sairastuvia tulee isossa ryppäässä muutaman viikon sisällä. Ainakin eristystoimet näyttää olevan aika tiukkoja eri maissa. Siihen on varmasti syynsä.
Eikö se nyt ole koko jutun juju, että seurataan lomilta palaavia ja kohta päästään rajoittamaan? Aivan sama kuin koronassa.
Paitsi ne noin 30, jotka lähti laivalta St.Helenissä 24.4.. Siinä joukossa oli myös 1.kuolleen leski, joka kuoli Johannesburgissa 26.4. sairaalassa hantaan, mikä näkyi myöhemmin otetussa testissä.
Lähtijöitä oli 12 maasta. Yksi ruotsalainen. Lista maista löytyy alla olevasta linkistä. Lähtivät laivasta tietämättä, että 1.kuollut oli saanut hantan.
Siinä.on ehtinyt vapaasti kulkea. Ties kuinka moni heistä on jo sairastunut.
https://www.france24.com/en/live-news/20260507-30-passengers-left-hanta…
Tästä linkistä löytyy tiedot, mistä maista laivalla oli ihmisiä. Voi seurata näiden maiden uutisia, joista löytyy usein tarkemmat tiedot kuin Suomen uutisista.
Riippuu viruksesta. Hantavirukset eivät muunnu ainakaan nopeasti.