Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Kommentit (10825)

Vierailija
10121/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme alapeukuttelua täällä; painaako syyllisyys vai onko pelkkää kiusantekoa?

Niitä alapeukkuja on joka ketjussa ja vähän joka aiheessa. Joku ei siedä, että tuo epämiellyttävää  totuutta esille.

Vierailija
10122/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle Areena. Viimeinen johtolanka - jakso 2: Raisa ei kaihtanut riskejä pelikentällä - eikä kentän ulkopuolella (06:01-). 13.10.2020.
https://areena.yle.fi/audio/1-50649994

-Poliisit oli löytäny mun puhelinnumeron jostain teletunnistetiedoista ja ne väitti, että puhelu ois ollu hänen viimeinen puhelunsa sillon katoamisiltana. Sehän ei pitäny paikkaansa, vaan se puhelu tuli mulle katoamista edeltävänä iltana.

-No se on siis faktaa, että Raisa soitti sinulle perjantaina - edellisenä päivänä. Minkä takia hän sinulle soitti?

-Sillä oli ollu joku juttu mun ystävän kanssa ja se oli jo ilmeisesti ollu vähän ihastunukkin tähän mun ystävään, mut se ei ollu molemminpuoleista. Mun ystävällä ei ollu tohon aikaan omaa kännykkää, niin Raisa oli sitten saanu sitten meikäläisen puhelinnumeron ja soitteli aina välillä ja kyseli, että oonko mä tän ystävän seurassa tai tiedänkö missä se menee tai ja muuta sellaista.

-No tässä on syytä korostaa, että tää sinun ystäväsi ei siis ollut kumpikaan niistä, joille Raisa soitti silloin katoamislauantaina, tää varsinainen poikaystävä Janne Kangasalla, eikä sitten tää Pirkkalassa kotibileissä bilettänyt kaveri, vaan tää oli ikäänkuin kolmas mies?

-Joo, ei ollu kumpikaan niistä.

Hyvin välikäsimies muistaa, muistaa jopa puhelun aiheen. Mutta kätevästi jätti kertomatta poliisien tuoreissa kyselyissä olleensa lauantai-iltana eli Raisan katoamisiltana keskustassa. Kusetti tarkoituksella tuon lauantain eli mitä muuta kusettaa.

Uutta ainakin minulle, että Raisalla oli ollut "jokin juttu" välikäsimiehen kaverin kanssa. Tuosta käsittää, että oli jotain konkreettista. Tämä(kin) voisi olla syy mustasukkaisuuteen, jos esim. poikakaveri oli saanut tietää siitä.

Välikäsimiehen kaverin kanssa oli mitä ilmeisimmin juttua silloin kesällä 1999 (siinä seitsemän miehen porukassa ja yön yli reissussa).

Kundikaverin eli tämän autonrassaajan kanssa oli seurustellut vasta noin 2 kk eli elokuun ja lokakuun.

Ihastussäätö tapahtui ennen kuin alkoi olemaan kundikaverinsa kanssa. Toki haikaili tämän ihastuksen perään välikäsimiehen kautta kundikaverista huolimatta.

Kyllä tää nyt kuulostaa jolta kolmiodraamalta sittenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10123/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle Areena. Viimeinen johtolanka - jakso 2: Raisa ei kaihtanut riskejä pelikentällä - eikä kentän ulkopuolella (06:01-). 13.10.2020.

-Poliisit oli löytäny mun puhelinnumeron jostain teletunnistetiedoista ja ne väitti, että puhelu ois ollu hänen viimeinen puhelunsa sillon katoamisiltana. Sehän ei pitäny paikkaansa, vaan se puhelu tuli mulle katoamista edeltävänä iltana.

-No se on siis faktaa, että Raisa soitti sinulle perjantaina - edellisenä päivänä. Minkä takia hän sinulle soitti?

-Sillä oli ollu joku juttu mun ystävän kanssa ja se oli jo ilmeisesti ollu vähän ihastunukkin tähän mun ystävään, mut se ei ollu molemminpuoleista. Mun ystävällä ei ollu tohon aikaan omaa kännykkää, niin Raisa oli sitten saanu sitten meikäläisen puhelinnumeron ja soitteli aina välillä ja kyseli, että oonko mä tän ystävän seurassa tai tiedänkö missä se menee tai ja muuta sellaista.

-No tässä on syytä korostaa, että tää sinun ystäväsi ei siis ollut kumpikaan niistä, joille Raisa soitti silloin katoamislauantaina, tää varsinainen poikaystävä Janne Kangasalla, eikä sitten tää Pirkkalassa kotibileissä bilettänyt kaveri, vaan tää oli ikäänkuin kolmas mies?

Hyvin välikäsimies muistaa, muistaa jopa puhelun aiheen. Mutta kätevästi jätti kertomatta poliisien tuoreissa kyselyissä olleensa lauantai-iltana eli Raisan katoamisiltana keskustassa. Kusetti tarkoituksella tuon lauantain eli mitä muuta kusettaa.

Jos on paikallinen, ni voi ehkä muistaakin. Itse ei-paikallisena en osaa tarkkaan mnuistaa mssä olen Tampereella liikkunut yli 20 vuotta sitten. Tiedän suunnilleen mihin suuntaan juna-asemasta, mutta Tampere on niin muuttunut tässä vuosien aikana ja rakennettukin on paljon, niin jos välissä on useampi vuosi että ei ole käynyt, niin on aika vaikea enää hahmottaa.

Tampereen keskusta on muuttunut aivan todella paljon viimeisen 10 vuoden aikana, ei samaksi kaupungiksi enää tunnista kuin ysärillä!

Vierailija
10124/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on paikallinen, ni voi ehkä muistaakin. Itse ei-paikallisena en osaa tarkkaan mnuistaa mssä olen Tampereella liikkunut yli 20 vuotta sitten. Tiedän suunnilleen mihin suuntaan juna-asemasta, mutta Tampere on niin muuttunut tässä vuosien aikana ja rakennettukin on paljon, niin jos välissä on useampi vuosi että ei ole käynyt, niin on aika vaikea enää hahmottaa.

Tampereen keskusta on muuttunut aivan todella paljon viimeisen 10 vuoden aikana, ei samaksi kaupungiksi enää tunnista kuin ysärillä!

En ole edes ysärillä asunut. Mutta eihän siellä osaa enää liikkua vaikka on muutamia vuosia sitten osannut. 

Vierailija
10125/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen johtolanka kaikki osot bonusjaksoineen. Nyt kyllä Marko Niemi hykertelee

https://areena.yle.fi/1-64362280

Vois tehdä nyt vielä yhden bonusjakson :D Kyllä tämä niin outo juttu kaikkinensa on. Kaupunki täynnä populaa ja myös Raisalle tuttuja ihmisiä pilvin pimein, mutta kukana ei ole nähnyt mitään. Ihan niinkö se mikkä se oli se taikuri aikoinaan kun takoi vapaudenpatsana pois. Mikä taikuri siellä on liikkunut. 

PLUS sekin vielä, että Raisalla on ollut PUNAINEN toppi ja minihame. Jotenkin luulisi, että tuo punainen vaate etenkin olisi edes häilyvästi jäänyt jonkun mieleen. Mutta ei kai sitten.

Vierailija
10126/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti seurassamme keskustelussa on joku tilastoiden rakastaja! Jos tunnistat itsesi, niin kerrohan, kuinka todennäköistä on elämänsä aikana (puolen vuoden sisällä), Raisan profiililla, törmätä kahteen tappajaan? Ja kuinka todennäköistä on törmätä vain yhteen? Ja kun sanon törmätä, tarkoitan että olla läheisissäkin tekemisissä. 

7 hengen autoseurueessa oli tappaja. Oliko Raisan katoamisen takana joku toinen tappaja? Erittäin epätodennäköistä, sanoisin. 

Onko kenelläkään enempää tietoa tästä 7 hengen seurueesta? Kuski on ollut ainakin Raisaa vanhempi, kun oli jo auto. Joku sanoi että välikäsimiehen kavereita / Raisan ihastus. Välikäsi oli myös Raisaa pari vuotta vanhempi. Korisporukka Casablancassa myös pari vuotta vanhempi, kunhan mainitsen nyt tämänkin…

Korisporukka Casablancassa on Raisa ja Raisan kaveri. Mitään sen suurempaa porukkaa ei ole selväsanaisesti mainittu lehdissä, eikä videoissa.

Älä levitä väärää tietoa. Se on täysin varmistettu asia, että Casablancassa oli korisjengi, pari vuotta Raisaa vanhempi, joiden kanssa Raisa pelasi hyvin menneen matsin. Poliisikin on näin kertonut lukuisissa vanhemmissa artikkeleissa ja heillä on myös Casablancasta videokuvaa, jossa uskon näidenkin tyyppien näkyvän. 

Joku haluaa nyt kovasti uskotella, että mitään korisjengiä ei koskaan ollut. Mitä jos murhaaja löytyykin siitä korisjengistä. SIitä ei ole kyllä puhuttu koskaan mitään. Jos Raisa on mennyt takaisin Casablankaan sisälle ja sieltä sitten jatkoille tän korisjengin kanssa?

Eilen illallakin täällä oli vänkääjä, joka väitti, että Casablancassa ei ollut tätä lauantain matsin korisjengiä.

Nimenomaan oli. Raisa ja tyttökaveri menivät heitä sinne tapaamaan, kun Raisa oli ollut vierailijana näiden vanhempien tyttöjen pelissä ja olikin ollut tosi hyvä pelaaja.

Vierailija
10127/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsinnät Huittisissa tuottivat vihdoinkin tuloksia!!

Poliisi löysi Huittisissa kadonneen naisen
Lounais-Suomen poliisi kertoo naisen löytyneen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19d8aabb-2a21-4edc-99dd-95093ca

Siis mikä juttu tää on?

Vierailija
10128/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raisa varmasti nousi autoon, mutta ei tuttavien vaan vieraiden, jotka tekivät pahojaan.

Siitä kyydistä hänet tipautettiin johonkin paikkaan, josta häntä ei vielä ole löydetty, mutta josta hänen jäänteitään vielä toivottavasti löydetään ja saadaan tietoa tapahtumien kulusta.

Minulla on fiilis, että Raisan kohtalo vielä selviää, ja omaiset voivat saattaa hänet siunatun maan lepoon.

Jos kyseessä on vieraat tekijät, todennäköisyys on sille alle 1 %. Ja vielä niin huono tuuri, että on napattu näköjään miltei heti, kun kaveriporukka häipyi.

Lähde?

Ei ole lähdettä, omaa spekulointia. Tai no senhän nyt kaikki tietää, että uhri tuntee tekijän noin 99 %:ssa tapauksista.

Jos on yleistä tietoa, sun on varmasti helppo löytää edes yksi lähde 99 prosentille 

Helinä Häkkänen toteaa kirjassaan Suomalaisen henkirikoksen anatomia suomalaisista henkirikoksista seuraavaa:

Esimerkiksi nuoren naisen surman taustalla ei useimmiten ole tuntematon ”pimeän kadun saalistajatappaja”, vaan tuttu tekijä. Monessa tämänkin kirjan pimeistä eli selvittämättömistä henkirikostapauksista tekijä löytyisi mielestäni uhrin lähipiiristä. Se on suomalaisessa henkirikollisuudessa ollut aina enemmän sääntö kuin poikkeus.

Samasta kirjasta esimerkki hänen aineistonsa maastosta löytyneistä uhreista:

Näiden 48 henkirikoksen joukossa oli 11 sellaista, joissa maastosta löytynyt uhri oli nainen. Viidessä tapauksessa uhri oli tekijän silloinen tai entinen kumppani, viidessä tuttu ja yhdessä entuudestaan tuntematon.

Mutta jos uhri liikkuu juovuksissa yömyöhään kadulla, niin eikö ole todennäköistä, että joku tuntematon hänet poimii? 

En ole koskaan pitänyt Häkkästä kovin terävänä profiloijana aidoissa tapauksissa. 

Todella, erittäin epätodennäköistä ja harvinaista on, että tuntematon yömyöhään poimii. Etenkin oli v. 1999, kuten tilasto kertoo. Myös me täällå Suomessa muistamme käytännössä jokaikisen tapauksen, jossa tuntematon on poiminut ja surmannut tuntemattoman nuoren naisen kadulta vaikkapa ysärillä. Tasan kaksi tapausta: Pia-surmat. Hekin liftasivat itse murhaajan kyytiin. 

Mahdollisuus joutua tuollaisen uhriksi on siis ollut kirjaimellisesti äärettömän harvinainen ellei mahdoton, jos lasketaan montako kertaa nuori tyttö on ollut humalassa kadulla. 

Mutta, tilastoihin ei tietystikään kannata uskoa, vaikka ne ovatkin puhdasta faktaa. Ei niitä ole kukaan profiloija tehnyt! 

No kerropa ne tapaukset joissa humalainen tyttö on hortoillut yömyöhään yksin kadulla ja tuttu on hänet surmannut. 

Et taida ymmärtää mitään tilastoista, profiloinnista, ja siitä miten ne suhteutuvat todellisiin tilanteisiin. Todennäköisyys ei kerro sitä, mitä oikeasti on tapahtunut. 

Tilasto kertoo millaisten rikosten uhrina ihmisiä on kuollut. Faktat arkistoidaan tapauksittain ja niistä muodostuu tilasto

Profilointi, josta ilmeisesti sinä nyt puhut puhuessasi Häkkäsen kommentista, tarkoittaa esim. tässä ko. aiheessa aiempiin rikoksiin  perustuvaa todennäköisyyslaskentaa. Matematiikkaa. Ei pähkäilyjä, ei mielihaluja, ei jännän vision hakemista tai mutua. Ei ”Mutku mä haluaisin että tekijä on tuntematon ma mu”. Tässä tapauksessa se on muihin rikoksiin perustuvaa matematiikkaa. 

Suomessa yömyöhään humalassa hortoilevat tytöt eivät ole tuohon aikaan joutuneet tuntemattoman tekemien henkirikoksen uhreiksi. Miksi tämä on sinulle jotenkin vaikea asia? Haluaisitko että olisivat joutuneet?

Tuttujen kanssa sen sijaan on joillekin käynyt huonosti. Joko kumppanin, entisen kumppanin tai tuttavan kanssa on tullut riitaa ja tyttö kuollut väkivallan seuraksena. 

No kiitos, kun nyt vihdoin vastaat tuohon kysymykseeni. Kyllä minä tiedän, mitä tilastot kertovat ja miten profilointia tehdään. Mutta kun tilastolliset todennäköisyydet kertovat vain todennäköisyyksistä eli mitä aiemmin on tapahtunut. Suomi on niin pieni maa, etteivät tilastot kerro mitään siitä, mitä tässä kyseessä olevassa tapauksessa on tapahtunut. Et voi väittää, että juuri Raisa on joutunut tutun uhriksi koska kaikki muutkin tuo aikaiset nuoret naiset joutuivat tutun uhriksi. Miksi luulet että suurin osa poliisien epäilemistä miehistä ovat Raisalle tuntemattomia? 

No eihän ole!

Onhan poliisi epäillyt myös kaikkia tuttujakin. Jopa salakuunnellut.

Tuon tilastoihmisen mukaan poliisi saisi epäillä vain tuttuja. Miten sinne on jäänyt niin monia tuntemattomiakin? 

Haluatko ymmärtää tahallasi väärin? Tuo tilastoihminen tuo vain sen faktan tähän pöytään, että useimmiten uhri tuntee tekijän. Sehän on aivan totta. Ei tilastoihminen täällä väitä, että poliisi saisi epäillä vain tuttuja!!!!!!!!!!!!! Hyvänen aika, että en kestä ihmisiä, jotka tunkevat sanoja toisten suuhun ja väittävät paskaa.

Kyllä tuo tilastoihminen väitti, että olen väärässä, kun en usko, että tilastojen mukaan Raisan on tappanut joku tuttu. Hänen mukaansa kukaan tuntematon ei ole noihin aikoihin tappanut ketään humalaista nuorta naista, mutta tutut ovat, joten Raisankin on tappanut joku tuttu. 

Sinä sanot, että useimmiten uhri tuntee tekijän. Sitä vastaan en ole väittänytkään. Useimmiten muttei aina. Poliisillakin on epäiltyinä tuntemattomia. 

Kyllä. Poliisi epäilee niin tuttuja kuin tuntemattomiakin. 98 % todennäköisyydellä Raisan tappoi tuttu.

2 % todennäköisyydellä entuudestaan tuntematon.

Sanoisin pikemminkin niin, että nuoren naisen tappoi 98 % todennäköisyydellä joku tuttu ja 2 % todennäköisyydellä tuntematon. Raisan tapauksen yksityiskohdat huomioon ottaen todennäköisyydet ovat erilaiset. 

Kalahtiko jotenkin, kun jaksat jauhaa tuota tilastofaktaa? Olit ilmeisesti Raisan hyväkin tuttu? Ja mielestäsi vain tuntemattomia voi epäillä?

Totesin vain, ettei tilastoista voi sellaisenaan päätellä, mitä Raisalle tapahtui ja surmasiko hänet tuttu vai tuntematon. Täytyy ottaa huomioon kaikki, mitä juuri Raisan keissistä saadaan irti. Sinä jankutat, että kyllä sen Raisan tappoi tuttu. Tuntematonkin on mahdollinen, kun ottaa huomioon serin mahdollisuuden. 

Kokonaiskuva viittaa enemmän siihen, että kukaan tutuista ei näytä olleen Raisan surman taustalla. En sano tätä siksi, että olisin jonkun tuttu ja haluaisin suojella heitä. Henkilökohtaisesti muistan kyllä tuon EU-kokouksen kaupungilla, mutta meille ei tullut Aamulehteä, joten en edes tiennyt Raisan katoamisesta ennen kuin joskus vuosia myöhemmin. 

Aina voi olla poikkeuksia.

Lähinnä se, että joku haluaa palavasti kääntää katseet pois suurimmasta todennäköisyydestä, on hyvin outoa, koska mehän haluamme, että Raisa löytyy ja juttu ratkeaa, eikö? Miksi hemmetissä joku sitten haluaisi kiven kovaan  keskittyä häviävän pienten todennäköisyyksien tutkimiseen - etenkin, kun niihin keskittymällä rikosta ei ole saatu ratkaistua? 

Annas kun mietin, hmm, todella vaikeaa keksiä syytä! Mutta ehkä joku saa henkilökohtaista tyydytystä fantasioistaan? Vai: ehkä joku ei halua, että juttu ratkeaa?

Aivan, jos joku ei halua , että juttu ratkeaa, on tämä henkiö Raisan katoamiseen osasyyllinen ja täällä ollaan monesti oltu oikealla tiellä, en muuta syytä löydä moiseen .?

Kyllä. Jotkut käy hiilenä, jos alkaa polttaa....

kaksi alapeukuttajaa tietää.. juu alkaa jo korventaa.. hyvä

Joo, ja tämä (vain tuntemattomia voi epäillä-) jankuttaja MYÖNSI OLEVANSA TAMPEREELTA.

Logiikkasi mukaan haluaisin siis siirtää epäilykset itseeni. Miksi niin tyhmä olisin? Myönnän kyllä nähneeni tunnetun hörhön Seppo Lehdon EU-kokouksen aikoihin päiväsaikaan Hämeensillan kieppeillä. Rippikuva-Raisa ei saanut minua edes kiinnostumaan hänen kohtalostaan silloin muinoin. Nyt alkoi kiinnostamaan, kun kuljin Hämeenkatu 20:n ohi. 

Vierailija
10129/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti seurassamme keskustelussa on joku tilastoiden rakastaja! Jos tunnistat itsesi, niin kerrohan, kuinka todennäköistä on elämänsä aikana (puolen vuoden sisällä), Raisan profiililla, törmätä kahteen tappajaan? Ja kuinka todennäköistä on törmätä vain yhteen? Ja kun sanon törmätä, tarkoitan että olla läheisissäkin tekemisissä. 

7 hengen autoseurueessa oli tappaja. Oliko Raisan katoamisen takana joku toinen tappaja? Erittäin epätodennäköistä, sanoisin. 

Onko kenelläkään enempää tietoa tästä 7 hengen seurueesta? Kuski on ollut ainakin Raisaa vanhempi, kun oli jo auto. Joku sanoi että välikäsimiehen kavereita / Raisan ihastus. Välikäsi oli myös Raisaa pari vuotta vanhempi. Korisporukka Casablancassa myös pari vuotta vanhempi, kunhan mainitsen nyt tämänkin…

Korisporukka Casablancassa on Raisa ja Raisan kaveri. Mitään sen suurempaa porukkaa ei ole selväsanaisesti mainittu lehdissä, eikä videoissa.

Älä levitä väärää tietoa. Se on täysin varmistettu asia, että Casablancassa oli korisjengi, pari vuotta Raisaa vanhempi, joiden kanssa Raisa pelasi hyvin menneen matsin. Poliisikin on näin kertonut lukuisissa vanhemmissa artikkeleissa ja heillä on myös Casablancasta videokuvaa, jossa uskon näidenkin tyyppien näkyvän. 

Joku haluaa nyt kovasti uskotella, että mitään korisjengiä ei koskaan ollut. Mitä jos murhaaja löytyykin siitä korisjengistä. SIitä ei ole kyllä puhuttu koskaan mitään. Jos Raisa on mennyt takaisin Casablankaan sisälle ja sieltä sitten jatkoille tän korisjengin kanssa?

Eilen illallakin täällä oli vänkääjä, joka väitti, että Casablancassa ei ollut tätä lauantain matsin korisjengiä.

Nimenomaan oli. Raisa ja tyttökaveri menivät heitä sinne tapaamaan, kun Raisa oli ollut vierailijana näiden vanhempien tyttöjen pelissä ja olikin ollut tosi hyvä pelaaja.

Mene ja kerro heti tuo uusi tietosi poliisille. Kaikki vihjeet ovat tarpeen. Poliisi mielellään kuulustelisi heitäkin.

Vierailija
10130/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme alapeukuttelua täällä; painaako syyllisyys vai onko pelkkää kiusantekoa?

Älä keksi paskaa, elämä oleta, elämä toistelet samaa virttä tuhatta kertaa...  väsynyttä paskaa.

Vierailija
10131/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää 7 hengen jenkkiautoseurue (jossa tappaja) sama kuin se 7 hengen autoseurue, jossa oli välikäsimiehen kaveri, Raisan ihastus, jonka kanssa oli jokin "juttu" kesällä?

Vierailija
10132/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos se autoporukan henkilö on syyllistynyt tapoon niin kiinnostaisi tietää kenen tappoon? Mies vai nainen? Mikä tekotapa?

Vierailija
10133/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raisan peli oli oman ikäluokan peli. Toimittajan väärinymmärrys voi olla seurausta siitä, että tutkinnanjohtaja puhuu niin hitaasti ja jäsentymättömästi. Casablancassa ei tietääkseni ollut valvontakameraa, vaan vain hyvämuistinen baarimikko. 

Vierailija
10134/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan epäillä sinua disinformaation levittäjäksi. Raisa oli ensin vanhempien tyttöjen leirillä, mutta meni lauantaina pelaamaan oman joukkueensa pelin. Yleensä joukkuelajeissa mennään juhlimaan heti pelin jälkeen, ei vasta yöllä. 

Vierailija
10135/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan epäillä sinua disinformaation levittäjäksi. Raisa oli ensin vanhempien tyttöjen leirillä, mutta meni lauantaina pelaamaan oman joukkueensa pelin. Yleensä joukkuelajeissa mennään juhlimaan heti pelin jälkeen, ei vasta yöllä. 

Eikä joukkueen muilla jäsenillä ollut mitään tietoa tuollaisista yhteisistä juhlista...

Vierailija
10136/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta ainakin minulle, että Raisalla oli ollut "jokin juttu" välikäsimiehen kaverin kanssa. Tuosta käsittää, että oli jotain konkreettista. Tämä(kin) voisi olla syy mustasukkaisuuteen, jos esim. poikakaveri oli saanut tietää siitä.

Välikäsimiehen kaverin kanssa oli mitä ilmeisimmin juttua silloin kesällä 1999 (siinä seitsemän miehen porukassa ja yön yli reissussa).

Kundikaverin eli tämän autonrassaajan kanssa oli seurustellut vasta noin 2 kk eli elokuun ja lokakuun.

Ihastussäätö tapahtui ennen kuin alkoi olemaan kundikaverinsa kanssa. Toki haikaili tämän ihastuksen perään välikäsimiehen kautta kundikaverista huolimatta.

Kyllä tää nyt kuulostaa jolta kolmiodraamalta sittenkin.

Minustakin alkaa tuntua sille, että joku nuorisokolmiodraaman on ollut kyseessä ja jollain osallisella on ehkä päihteiden vaikutuksen alaisena keittänyt yli.  Mitä muita syitä nuorilla voisi olla, paitsi itsari. 

Vierailija
10137/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa, milloin auto porukan jäsen tappoi vai oliko yritys? 

Vierailija
10138/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi Raisa oli sanonut vanhempien tyttöjen valmentajalle, ettei hän pääse lauantaina (mihin nyt ei päässyt 🤔) koska hänellä on muuta menoa. Podcast viimeinen johtolanka oliko osa 2.

Valitettavasti näin. 

Vierailija
10139/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äidin kertomaa, että Raisa meni juhlistamaan hyvin sujunutta korismatsia. Kumminkin Raisan mielestä peli oli mennyt kohtalaisesti, äidin mielestä hyvin 22 pistettä. 

Raisa otti pohjia äidillään jalkapalloa pelanneen kaverinsa kanssa. Sieltä he matkasivat bussilla kaupunkiin ja Casablancassa kaveri tilasi siiderin ja Raisa drinkin, baarimikko oli valmistanut Raisalle maitopohjaisen drinkin. 

Vierailija
10140/10825 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa, milloin auto porukan jäsen tappoi vai oliko yritys? 

Millaisia tyyppejä noissa autoporukoissa liikkui 1990-luvulla Tampereella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä