Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Kommentit (4904)

Vierailija
4661/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku yrittää kääntää huomion toisaalle. Poistattaa uusia spekulaatioita ja pistää vanhoja uutisia tutkintalinjoista, jotka poliisi on jo tutkinut ja kaikki johtivat umpikujaan.

Minä ainakin olen laittanut vanhoja juttuja ketjuun.jos vaikka jotain on jäänyt huomaamatta.

En poistata ja en tiedä mistään mitään faktaa. Paitsi Raisa on kadonnut.

Vierailija
4662/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on lähtenyt viestejä. Minusta poliisin kannattaisi selvittää, kuka näitä poistattaa.

Ainakin se että tampereen metso kirjastolta on vain 1,5 km kävellen särkänniemen parkkipaikalle, jossa nuoret ajoivat pillurallia illalla eli rinkiä autoilla.

Jos Raisa on mennyt vaikka bussilla metson pysäkille ja etsinyt kyytiä pirkkalaan.

Taksikuski kertoo ottaneensa metson taksitolpalta kyytiin,josta hänellä kuitti.

Taksikuskilla oli kaikkien niiden vuosien jälkeen kuitti? Veikkaan kuitenkin että matkasta maksettiin käteisellä, nykyaikana jäljitys olisikin helpompaa.

Eikö niitä ole pitänyt yrittäjien säilyttää jo tuolloin.10 vuotta?

Muistan lukeneeni, että hän oli niitä hävittämässä ja kyseinen matka muistui kuitista mieleen.

No jaa en tiedä

Aika hyvin että muistaa vuosien jälkeen minä päivänä Raisa katosi.

Onko kuitissa voinut olla esim. Muistutus

Mitenkähän minulle käy?

No Raisa on voinut yksin lausua tuon myös kuskillekkin ja mitään ulkomaalaisia ei edes ole.

Tai sitten tarua koko juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4663/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku yrittää kääntää huomion toisaalle. Poistattaa uusia spekulaatioita ja pistää vanhoja uutisia tutkintalinjoista, jotka poliisi on jo tutkinut ja kaikki johtivat umpikujaan.

Minä ainakin olen laittanut vanhoja juttuja ketjuun.jos vaikka jotain on jäänyt huomaamatta.

Minä pistän loukkaavat  viestit.  Saman viesti nostaminen poistuu kun kirjoittaa  " SPÄMMÄYSVIESTI ". Täällä on samojen asioitten uudelleen vatvomista. Tuo hullun keksii aina jokunen älyttömän arvailun missä ei ole päätä ei häntää. 

Vierailija
4664/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on lähtenyt viestejä. Minusta poliisin kannattaisi selvittää, kuka näitä poistattaa.

Ainakin se että tampereen metso kirjastolta on vain 1,5 km kävellen särkänniemen parkkipaikalle, jossa nuoret ajoivat pillurallia illalla eli rinkiä autoilla.

Jos Raisa on mennyt vaikka bussilla metson pysäkille ja etsinyt kyytiä pirkkalaan.

Taksikuskilla oli kaikkien niiden vuosien jälkeen kuitti? Veikkaan kuitenkin että matkasta maksettiin käteisellä, nykyaikana jäljitys olisikin helpompaa.

Muistan lukeneeni, että hän oli niitä hävittämässä ja kyseinen matka muistui kuitista mieleen.

No jaa en tiedä

Olet sanonut tämän sata kertaa. Sitäpaitsi kyllä RKPEE ON SEN TUTKINUT.

Vierailija
4665/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa en tiedä

Onko kuitissa voinut olla esim. Muistutus

Mitenkähän minulle käy?

No Raisa on voinut yksin lausua tuon myös kuskillekkin ja mitään ulkomaalaisia ei edes ole.

Tai sitten tarua koko juttu.

Mitä olette mieltä tuosta lausahduksesta? "Mitenköhän minulle käy?" Se ei kuulosta minusta sellaista mitä 16-vuotias sanoisi? Voi toki olla että taksikuski ei muista enää tarkkoja sanamuotoja vaan itse ajatuksen.

Minä en oikein jaksa uskoa tähän koska kysymyksiä ja epäloogisuuksia on liikaa. Tai ehkä ne ovat vain sitä, että taksikuski ei muista kaikkea ihan tarkkaan enää? Esimerkiksi miksi Raisa ja mies tulivat taksiin sisään eri aikoihin? Raisa ensin ja mies hiukan myöhemmin. Aikaa kuitenkin kului selvästi jonkun verran koska Raisa ehti sanoa tuon asian ja kuski ehti tarjoutua ajamaan Raisan kotiin.

Missä Raisa olisi törmännyt tähän mieheen? Miksi hän oli liikkumassa miehen kanssa taksilla, jos olisi saanut kyydin turvallisesti kotiin? Raisa vaikutti pelokkaalta, joten kyse ei varmasti ollut enää bailaamisesta.

Ja siis voi olla että tähänkin tarinaan olisi ihan loogiset selitykset, minä nyt en vain keksi niitä.

Vierailija
4666/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai teillä ole joku kilpailu ketjujen pituudesta kun tätä pitää sabotoida?

Oletko hullu vai humalassa, Koko palstalla on ainoasta Vanhapiika  🐖 joka haluaa pitkiä ketjua. On sen itse sanonut monesti ja ulvoo monta päivää kun hänen hakkaama pitkä ketju poistu,    🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
4667/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa en tiedä

Olet sanonut tämän sata kertaa. Sitäpaitsi kyllä RKPEE ON SEN TUTKINUT.

Självklart undersöker vi.

Vierailija
4668/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai teillä ole joku kilpailu ketjujen pituudesta kun tätä pitää sabotoida?

Vain  seko kyselee  tämmöstä.  Aikuiset normaalit ei välitä keskustellessa minkä pituinen ketju on.  😝😝😝😝😝

Vierailija
4669/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on huonosti tutkittu kyllä kun ei ole syyllistä saatu vastuuseen 

Raisa ansaitsee oikeutta 

Ja sen ajan ymmärtäminen on tärkeää kuten myös sen millainen Raisa oli. Eikä siinä ole mitään vikaa millainen hän oli, mutta rehellinen kuva hänestä johtaa paremmin oikeille jäljille. Nyt kaikki etsii blondia sporttityttöä 

Vierailija
4670/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on että syylliseltä oli kykyä ja resursseja piilottaa hänet ja varmaan maahan 

ja kuljettaa? 

Vierailija
4671/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, miten voikaan tuntea itsensä fiksuksi, kun lukee tällaisia ketjun häiritsemisviestejä täältä.

Kuinka päästään vialla pitää ihmisen olla, että trollaa tuollalailla tälläsen aiheen ketjussa? Ei ihan tervettä kyllä.

Kävin nimelläni ilmiantamassa ketjun poistoon.  Syy alaikäisen murhatun tai tapetun  16v tytön ķuolinyöstä arvuuttelu ilman todistettua lähdettä.  Vainajan häpäisemistä ja omistan loukkaamista. Häpeällistä puhetta.                                Käykää toisetkin pyytämässä ketjun poistoa.  🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Mikä freudilainen tuo omistan loukkaamista on? Omaisten piti kirjoittaa, mutta melkein kirjoitit omistajan.

Mitä 🐖 ällistelet. Näköjään ymmärsit hyvin että kone tehnyt virheen.  Näistäkin sinut tunnistaa.  Tai kun jäät sanattomaksi niin vastaat kirjoitusvirheellä.  

Vierailija
4672/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvää on että syylliseltä oli kykyä ja resursseja piilottaa hänet ja varmaan maahan 

ja kuljettaa? 

No lipa uutta  🐖

Vierailija
4673/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen herää kesken unien hirmuiseen huutoon ja samaan aikaan kaksi muuta ihmistä kuulevat
saman huudon, tämä todistus on kiistaton, jos vain ajankohta on luotettava ja varma.

Huuto voi kertoa ihmisen kuolemasta, mutta myös siitä, että ihminen on otettu väkisin jonkun auton
kyytiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006270633.html
Öisiä kirkaisuja Armonkalliolla
Useat havainnot viittaavat mahdollisuuteen, että Raisa olisi kävellyt Armonkalliolle tai sen läpi.

Kaksi henkilöä kertoi myös poliisille kuulleensa Armonkalliolla Raisan katoamisyönä naisen kirkaisun.

– Aamuyöllä Armonkallion Leppäkadulla asuva henkilö odotti aamulla alkavaa Formula 1:n Malesian-osakilpailua. Noin kello kahden tai kolmen aikaan hän kuuli ulkoa naisen kirkaisun, Tuominen sanoo.

Armonkallion Leppäkadulla asunut nainen kuuli kello kahden tai kolmen aikoihin ulkoa naisen kirkaisun.

Myös Armonkallion Haarakadulla asuva nainen kertoi heränneensä yöllä läheltä tulleeseen kovaan kirkaisuun. Kumpikaan naisista ei uskaltanut mennä ulos katsomaan, mistä ääni kuului.

Huuto on varmasti ollut totta, kun siitä eri ihmisten havainnot, mutta sanooko se varsinaisesti mitään. Humalaiset naiset kirkuvat joskus muuten vaan ja tavallisena lauantaiyönä kuuluu aika paljon kiljuntaa. Jos siellä joku on kirkaissut kun suuttunut jollekin (vaikka poikkikselleen, joka kurvaissut sitten autolla paikalta pois), tullut joku naisten välinen känniriita, nainen on nähnyt maassa juoksevan rotan tai takissaan on ollut hämähäkki. Tai joku on säikäyttänyt tai yrittänyt viedä naiselta käsilaukkua. Tai nainen itse huomannut lompakkonsa kadonneen bilettäessä. Mitä vaan, koska jotkut naiset nyt on aikamoisia kiljukauloja päihteissä.

Raisaan viittaa toki se, että tämä kiljuja ei ole ilmoittautunut, että minä se vaan olin. Toisaalta aikaa oli kulunut erittäin pitkään, kun tämä havainto tuotiin julkisuuteen, ettei moni muistaisi itse olleen se kirkuja, saati humalatilaltaankaan muistaisi kirkuneensa sielläpäin.

Vierailija
4674/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pistän loukkaavat  viestit.  Saman viesti nostaminen poistuu kun kirjoittaa  " SPÄMMÄYSVIESTI ". Täällä on samojen asioitten uudelleen vatvomista. Tuo hullun keksii aina jokunen älyttömän arvailun missä ei ole päätä ei häntää. 

Jokainen  nostettu viesti lähtee tuolla. Ohjeissa  lukee  SPÄMMÄYSVIESTIT KIELETTY.   

Vierailija
4675/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalatilassa jotkut räyhää ja jotkut kiljuu 

Meteliä riittää jos kännikansaa on ympärillä 

Vierailija
4676/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan väitä, että jotkut EU-kokoustyypit olisivat tämän takana ("koska eihän meillä nyt Suomessa / eihän suomalaiset / kaikki paha on jossain muualla"), mutta on sekin mahdollista. Että jotkut ovat etsineet nuorta bilettävää naisseuraa. Ajatelkaa nyt, mitä Epsteinistakin on paljastunut, ja vaikka prinssi Andrew'sta. 

Ja on se soitto Saksastakin erikoinen. Mitenköhän se selvisi, että tuli Saksasta? Tuliko matkapuhelimeen? Eikö Raisan oma puhelin ollut kadonnut, joten onko mahdollista, että hän on yrittänyt soittaa kotiin?

Omituista sekin, että Finavia ei ole suostunut antamaan Ylelle tietoja Pirkkalan lennoista edeltävänä ja seuraavana päivänä. Miksi ei, mitä salaisuuksia ne nyt ovat? Yksityislentoja sinne on tietysti tullut ja sieltä lähtenyt.

Pieni veikkaus, että numero on näkynyt näytöllä maatunnuksineen.

Lyhyt hame houkuttelee kaikenlaisia ahdistelijoita, joilla ei ole hyvät aikeet mielessä. 

Mitähän tuo Saksan puhelu on mahtanut koskea? Onko äiti siis vastannut siihen? Mitä linjalta on kuulunut, ei varmaan mitään puhetta tai Raisan ääneksi tunnistettavaa ainakaan?

Vierailija
4677/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan väitä, että jotkut EU-kokoustyypit olisivat tämän takana ("koska eihän meillä nyt Suomessa / eihän suomalaiset / kaikki paha on jossain muualla"), mutta on sekin mahdollista. Että jotkut ovat etsineet nuorta bilettävää naisseuraa. Ajatelkaa nyt, mitä Epsteinistakin on paljastunut, ja vaikka prinssi Andrew'sta. 

Ja on se soitto Saksastakin erikoinen. Mitenköhän se selvisi, että tuli Saksasta? Tuliko matkapuhelimeen? Eikö Raisan oma puhelin ollut kadonnut, joten onko mahdollista, että hän on yrittänyt soittaa kotiin?

Omituista sekin, että Finavia ei ole suostunut antamaan Ylelle tietoja Pirkkalan lennoista edeltävänä ja seuraavana päivänä. Miksi ei, mitä salaisuuksia ne nyt ovat? Yksityislentoja sinne on tietysti tullut ja sieltä lähtenyt.

Pieni veikkaus, että numero on näkynyt näytöllä maatunnuksineen.

Lyhyt hame houkuttelee kaikenlaisia ahdistelijoita, joilla ei ole hyvät aikeet mielessä. 

Mitähän tuo Saksan puhelu on mahtanut koskea? Onko äiti siis vastannut siihen? Mitä linjalta on kuulunut, ei varmaan mitään puhetta tai Raisan ääneksi tunnistettavaa ainakaan?

Oliko vuonna 99 häirikkösoittoja ulkomailta. Toisaalta ulkomailta oli kallis soitella varsinkin kännykkään. 

Tästä on ollut yllättävän vähän julkisuudessa. En tiedä muuta kuin Marko Niemen lyhyen maininnan. 

Vierailija
4678/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi viestini aiheesta lähti ääntä nopeammin, mutta kiinnostelee, onko mitenkään mahdollista, että aiemmissa Raisan kotibileissä tapahtunut pahoinpitely liittyisi tähän. Joku tyttö oli kutsuttu bileisiin ja murjottu siellä, nenäkin murtunut. Ylen jutussa oli tästä. Jossain oli, että Raisa ei liittynyt välikohtaukseen. Silti herää kysymyksiä ja pohdintoja jonkinlaisesta käsistä karanneesta koston mahdollisuudesta? Jos Raisa joutui tahtomattaan välikappaleeksi...? No, ehkä turhan kaukaa haettua ja varmasti poliisi on tutkinut asiaa.

Voi muuten olla, että uudenlaiset spekulaatiot poistuu täältä koska ei tahdota että villit huhut lähtevät leviämään. Ihan ymmärttävää kyllä.

Vierailija
4679/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiempi viestini aiheesta lähti ääntä nopeammin, mutta kiinnostelee, onko mitenkään mahdollista, että aiemmissa Raisan kotibileissä tapahtunut pahoinpitely liittyisi tähän. Joku tyttö oli kutsuttu bileisiin ja murjottu siellä, nenäkin murtunut. Ylen jutussa oli tästä. Jossain oli, että Raisa ei liittynyt välikohtaukseen. Silti herää kysymyksiä ja pohdintoja jonkinlaisesta käsistä karanneesta koston mahdollisuudesta? Jos Raisa joutui tahtomattaan välikappaleeksi...? No, ehkä turhan kaukaa haettua ja varmasti poliisi on tutkinut asiaa.

Voi muuten olla, että uudenlaiset spekulaatiot poistuu täältä koska ei tahdota että villit huhut lähtevät leviämään. Ihan ymmärttävää kyllä.

Sakko sinusta laittaa nimettömänä vaikka  kuinka villejä ja hulluja jutuuttuja ilman todistettua lähdettä.   Haet näitä paskajuttuja niin kaukaa ettei mitään rajaa. Ja lopeta samojen toistelu. 🤐

Vierailija
4680/4904 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on yksi kirjoittaja itse kertonut monta kertaa poistattavansa viestejä. Ei niitä ylläpito poista, vaan joku käyttäjä ilmoittaa asiattomiksi.