Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitaloyhtiö talkoot ja kuinka laajoja töitä voidaan olettaa talkoilla tehtävän

Vierailija
07.05.2026 |

Millaisia tehtäviä teidän taloyhtiössänne (rivitalo) on tehty talkoilla? Meillä on nyt päätetty, että korjataan (rakennetaan uudestaan) terassien väliset ja asunnon pihaa ympäröivät aidat talkoilla. Muuten hyvä, mutta tämä on nyt johtanut siihen, että ne jotka osaavat, korjaavat itse ja auttavat kaverin aidassa. Sitten me muut, jotka ei osata itse tehdä aitaa, katsomme omia jotka lahoavat käsiin. Ymmärtäisin talkoot, jos niissä olisi edes joku suunnitelma, että miten edetään aitojen osalta. Nyt vaan talkooporukka haahuilee pihalla ja mahdollisesti korjaa jonkun aitaa. Tämä ei siis tarkoita, ettenkö voisi itse tehdä jotain, mutta jos saan kolme sivuja ohjeita, joissa kerrotaan että miten sirkkeköidään oikean kokoisia lautoja, niin auta yhtään, koska en ole ikinä mitään sirkkeliä käyttänyt. Entäs kun sirkkelöin sormeni, niin kuka vastaa? Taloyhtiön hallitus on sitä mieltä, että "kaikki vaan joukolla mukaan tekemään yhdessä". 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian vaativa homma monelle. Vanhan kunnostus olisi ok  mutta kokonasn uuden rakentaminen pitkästä tavarasta on jo liikaa.

Vierailija
2/6 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaativa homma noin tehtäväksi. Niille, jotka eivät osaa, asia tulee kustantaa yhtiön varoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että en ostaisi teidän taloyhtiöstä asuntoa. Ei talkoiden takia, vaan sen takia, että nuukuus näyttää menevän terveen järven edelle. Jos kaikki on hoidettu samalla tavalla, en luottaisi siihen missä kunnossa taloyhtiö on.

Vierailija
4/6 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa tehtävät järkevästi. Yksi sirkkelöi, yksi paaluttaa, yksi maalaa... Kyllä se onnistuu. Sano suoraan puheenjohtajalle, että et pärjää urakassa yksin.

Vierailija
5/6 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko asia kannattanut keskustella kunnolla läpi yhtiökokouksessa?

Vierailija
6/6 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tällainen on hoidettu niin, että ne ketkä haluavat tällaisen järjestää, hoitavat talkoot. Ketään ei voi pakottaa rakennustöihin väkisin. Muutama aktiivinen löytyi ja sillä säästettiin muutama tuhat euroa taloyhtiön rahoista. Puita ja pensaita on leikattu yhdessä ja sellaiseen työhön pystyy lähes kaikki. Yleensä itse hoidan istutuksia yms ihan oma-aloitteisesti eli siihen ei tarvitse erikseen mitään aikaa sopia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä