Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vaatteiden määrästä 3vuotiaalle

Vierailija
11.05.2007 |

esim kesävaatteista, kuinka paljon teillä on niitä? ostatteko heti kun näette jotain " upeata" ? kuinka monta t-paitaa on? entäs mekkoja? meillä about 20 tpaitaa ja 10 mekkoa. Mies sanoo että hullu olen, mut kun ovat niin ihania ja edullisiakin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin 5 paitaa ainakin on sellaista joista tyttö ei tykkää ja niitä ei tule käytettyä juuri ollenkaan.

Mekkoja on ehkä tuo 10, ne myös siskolta ja serkulta kierrätettyjä ja niillä on käyttöä ollut talvellakin.

Shortseja/capreja on ehkä 10, vain yhdet itse tytölle, muut kierrätettyjä taas. Eli siihen malliin meillä, 3v raukka (?) saa käyttää tosi paljon siskolta tai serkulta kierrätettyjä vaatteita, isosiskolle ostan uusia, mutta en mitään järjettömiä määriä kuitenkaan. :-)

Ai niin, laskeskelin tuossa joku aika sitten 3,5v:n housuja, niitä oli 26 kappaletta!!! Itse lapselle niistä on ostettu vain yhdet, muut ovat taas siskolta ja parilta isommalta serkulta... Aktiivikäytössä niistä on ehkä noin 10 housut.

Vierailija
2/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin, että meillä on lyhythihaisia t-paitoja jotain 20-30, ehkä vähän vähemmän sopivia pitkähihaisia, mutta ohuita paitoja. Erilaisia farkkuja on jotain 10-20, vähän vähemmän collegehousut, shortseja on jotain alle 10. Mekkoja ei tosin ole yhtään =)

Ostan kun tykkään jostain ja mummu ostaa kun tykkää jostain jne. Just tuli lastenvaatekutsujen tilaus: yksi t-paita, yhdet shortsit, yhdet caprit ja yhdet 3/4-housut. Oli mielestäni liian vähän kesähousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5 pojalla noin kuudet tai seitsemät housut, kymmenkunta paitaa. T-paitoja on n. 15, mutta niitä onkin liikaa (ei tule kaikkia käytettyä).

Mekkoja 7v on noin kolme, hameita noin viisi, farkkuja kolmet. Paitoja samoin kymmenkunta pitkähihaista ja noin kymmenen lyhyt hihaista.

Vierailija
4/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä 6:ssa eri korissa. Vaatteita on ja ostan, kun jotain kivaa löydän ja mistä tykkään. Kenkiä löytyy 5paria tälle kesälle.

Olen vaatefriikki ja samanlaiset määrät ovat 5vuotiaalla veikalla ja puhumattakaan vauvasta ja omasta vaatemäärästä.

Mieheni ei kommentoi sen paremmin, pahempaakin voisin tehdä. Tämä on minun harrastukseni.

Vierailija
5/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmanosan kyllä ostan kierrätettynä. Musta on kiva, että on vaatteita niin, että voi aina olla puhtaat päällä ja siltikään ei tartte olla jatkuvasti pyykin pesussa.

Vierailija
6/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- T-paitoja 15

- Toppeja/hihattomia 10

- Hameita 10

- Shortseja 10

- Mekkoja 10

Sit löytyy vielä pari kesäistä tunika + trikoot settejä ja kesähattuja ainakin 10.

Joo, tiedetään että liikaa... Ja varmaan ehdin vielä ennen kesää ja ulkomaan reissulta ostaa vielä lisää.

Vierailija
7/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja 3

Sortseja 2

T-paitoja 4

Hyviä ovat kaikki ja mukavia päällä

Vierailija
8/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojilla (2v, 4v ja 7v) on kullakin tulevaksi kesäksi 5-6 shortsit tai highwater-housut. t-paitoja on vanhimmalla ja nuorimmalla vajaa 10, keskimmäisellä jokunen enemmän. sitten on vielä lisäksi yhdet paremmat kesävaatteet eli lyhythihaiset paitapuserot ja ohuet vaaleat kesähousut per nuppi. kenkiä on kolmet, lenkkarit, kumpparit ja sandaalit.

talvella käytettäviä vaatteita on vähän enemmän mutta ei kenelläkään ole yli 15 pitkähihaista trikoopuseroa tai collegepaitaa ja housuja (colleget, farkut, samettihousut ja kangashousut) on kullakin yhteensä n. 10 kpl.

kierrätän osaa vaatteista nuoremmille, lähinnä niitä kaikista suosituimpia. ostan jokaiselle myös uusia vaatteita ja pääsääntöisesti tulee sitten kuitenkin käytettyä niitä uusia vaatteita ja kierrätetyt jää kaappiin lojumaan. etenkin keskimmäinen on tosi tarkka vaatteistaan.

Vierailija
9/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla:

-10 t-paitaa

-5 hihatonta

-15 shortsit/caprit

-6 kengät

tytöllä:

-10 t-paitaa

-5 toppia

-10 puolihametta

-5 mekkoa

-6 kengät

ja lisää hankin, vaikkei olisi pakko! =)

Vierailija
10/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

esim kesävaatteista, kuinka paljon teillä on niitä?

- aika paljon

ostatteko heti kun näette jotain " upeata" ?

- joo

kuinka monta t-paitaa on?

- tuolla 3v on jokusen 40 t-paitaa

entäs mekkoja?

-on poika, nii ei oo mekkoja :D mutta 1v ja 5v siskoilla on pienemmällä joku 20 mekkoo ja isommalla ehkä 30.

Mies sanoo että hullu olen, mut kun ovat niin ihania ja edullisiakin

- hehh mun mies on kans vaatefriikki, joten onneks ymmärtää hulluuttani :)

Vierailija
11/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivia t-paitoja jäi 7, pitkahihaisia paitoja 6, farkkuja yms 3 ja shortseja 1. Ainoa mitä on tarpeeksi on tarhahousuja eli jotain trikoisia. Juhlahousutkin on siinä ja siinä etteivät ole lyhyet, pitää sovittaa vielä ennen kevätjuhlia.

Tilanne varmaan muuttuu taas pian, kun mies lakkaa reissaamisen ja mä pääsen taas kaupoille yksinäni. Yleensä meillä on liikaa kaikkia vaatteita, mutta mä tykkään siitä, ettei ole aivan pakko pestä pyykkiä joka tahran jälkeen.

Vierailija
13/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksivärisiä(!), raikkaan(!) värisiä vaatteita. Pientä printtiä ja aplikointia saa olla, muttei mitään isoa kuvaa.

Tarvittais legginsejä, liivaria, puolihametta ja pitkähihaista paitaa sekä sukkahousuja, eli tarhavaatteita ja väreinä pinkki, keltainen, lime, turkoosi tai oranssi (ei lilaa tai vaaleanpunaista eikä murrettuja ' maanläheisiä' värejä).

Huutonetin vaatteet järjestäen joko vääränvärisiä eli hailakoita tai tummanpunaisia tai kukallisia, raidallisia, pilkullisia, sydämellisiä, pallollisia, isokuvioisia jne

minnallepostia@ netti. fi

Vierailija
14/16 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

esim kesävaatteista, kuinka paljon teillä on niitä? ostatteko heti kun näette jotain " upeata" ? kuinka monta t-paitaa on? entäs mekkoja? meillä about 20 tpaitaa ja 10 mekkoa. Mies sanoo että hullu olen, mut kun ovat niin ihania ja edullisiakin.

Montako t-paitaa? - En ole laskenut, mutta veikkaan että ainakin 30.

Mekkoja? - Jaa-a, vaikea sanoa. Äkkiseltään laskettuna 18, plus puolihameita varmaan saman verran.

Ostanko heti kun näen jotain upeata? - Yleensä kyllä.

Uimapukuja on muuten 6 kpl ja 4 bikinitkin löytyy, kaikki kokoa 98-100 cm.

Vierailija
15/16 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat mainitsemiasi raikkaita, yksivärisiä vaatteita. Olen itse ihastunut niihin, ei printtejä yleensä, joskus harvoin, mutta perusmallisto on punainen, sininen, vihreä ja keltainen. Kaikkia vaatteita pystyy hienosti yhdistelemään. Sitten on sesonkimallisto, jossa on lisää vaihtuvia vaatteita. Kesämallisto oli aivan ihana, just olin kutsuilla.

Joku kysyi miten on varaa. Sitä tinkii jostain muusta tai sitten vaan on varaa. Ja omat vaatteet: niitä en ostele ihan niin paljon kuin lapselle, mutta kyllä aika usein. Vaatefriikki kai sitten kuten joku itseään nimitti. Ainakin lastenvaatefriikki. Lisäksi meillä lapsi on suvun " esikoinen" molemmissa suvuissa niin mummut ostaa myös kilpaa.

Vierailija
16/16 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulle on reilusti n. 8 t-paitaa, 4 shortsit ja parit housut. Pojille ei oo mekkoja otettu esiin. Niitäkin kyllä vintiltä löytyy. Hyvin nuo riittää ja puhtaita on aina kaapissa, koska en tykkää kerryttää isoa pyykkivuorta, joten pesen tasaiseen tahtiin koneellisen pyykkiä päivässä.