Miksi puolet avioliitoista EI pääty eroon
Kommentit (65)
Tämä on taloudellisesti paras ratkaisu molempien kannalta. Ollaan ihan puhuttu tästä, että meitä sitoo raha. Onneksi tullaan hyvin juttuun, mutta ei tässä mitään suurta rakkautta ole. Kumppanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taloudellisesti paras ratkaisu molempien kannalta. Ollaan ihan puhuttu tästä, että meitä sitoo raha. Onneksi tullaan hyvin juttuun, mutta ei tässä mitään suurta rakkautta ole. Kumppanuutta.
Tuokin on ihan hyvä syy olla yhdessä, jos se täyttää teidän tarpeet eikä ole tarvetta kummoisempaan romanttiseen rakkauteen. Eihän kaikki tarvitse jotain suurta rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
koska osa jaksaa olla loputtomiin onnettomassa suhteessa / kulissiliitossa
Siinähän menee oma elämä ihan hukkaan. Jokaisella on oikeus hyvään parisuhteeseen.
"Tämä on taloudellisesti paras ratkaisu molempien kannalta. Ollaan ihan puhuttu tästä, että meitä sitoo raha. Onneksi tullaan hyvin juttuun, mutta ei tässä mitään suurta rakkautta ole. Kumppanuutta."
Onnea teille siitä huolimatta. Toivotaan, että teidän avioliitostanne tulee vielä oikea kiintymyksen ja rakkauden tyyssija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo jo paljon, jos seurustelukumppanin kanssa haluaa avioitua koko loppuelämän ajaksi. Ei sellaiseen niin suureen elämänmittaiseen suhteeseen halua ihan ketä tahansa. Pitää olla se oikea.
"Se Oikea" on vain Hollywoodin luomaa fantasiaa. Sellaista ei ole, jonka kanssa elämä olisi aina pelkkää juhlaa. Arki kun koittaa viimeistään 10 vuoden kuluttua. Suhteen ylläpitäminen vaatii sitoutumista, eli suomeksi sanottuna työtä osapuolilta.
Olen eri. Mutta eihän "se oikea" tarkoita, että elämä olisi pelkkää juhlaa. Vaan sitä, että vaikeuksissakin rakkaus on niin suurta, ettei halua toisesta erota.
Ja mitä on se "arki", joka aina niin pelottavan kuuloisesti koittaa? Minulle ja miehelleni tulee ylihuomenna täyteen 32 yhteistä vuotta, totta vie eletään arkea, mutta silti vaan kovasti rakastetaan edelleen, viihdytään yhdessä, pussaillaan monta kertaa päivässä. Ja kun toisen näkee niin tulee ihan valtava onnen tunne. Ei tämä arki mitään kauheaa ole 😄
Vierailija kirjoitti:
"Ovat ehkä menneet impeinä yhteen ja vasta häiden jälkeen ekaa kertaa ryhtynneet harjoittelemaan alastonta yhteiselämää"
Monet pariskunnat ovat sanoneet, että se, että he harrastivat seksiä vasta papin siunauksen jälkeen on tuonut yhteenkuuluvuuden tunnetta, lisännyt varmuutta siitä, että molemmat ovat toisilleen uskollisia. Se on hitsannut heidät toisiinsa.
Entäs, kun toisella on takanaan avioiitto? Se kyllä jäi lyhyeksi, kun puoliso löysi uuden. Ihan varmasti ei oltu kokemattomia. Yhdessä me olemme harjoitelleet 50 vuotta ja lapsetkin saaneet aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen 58v
37v liitto. Olen kaunis ja hoikka.
Ap"
Ihmettelet alapeukkuja. Annoit sen verran pinnalliset vaihtoehdot kysymykseesi, että ne on pakko kyseenalaistaa. Avioliiton kestävyys ei perustu kauneuteen ja hoikkuuteen. Olet väärillä jäljillä.
Kertokaa sitten mihin se perustuu?
Minä voisin lähteä, mutta koska mies on edelleen komea eitarvitse
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen 58v
Ap"
Ihmettelet alapeukkuja. Annoit sen verran pinnalliset vaihtoehdot kysymykseesi, että ne on pakko kyseenalaistaa. Avioliiton kestävyys ei perustu kauneuteen ja hoikkuuteen. Olet väärillä jäljillä.
Ap
"Se Oikea" on vain Hollywoodin luomaa fantasiaa. Sellaista ei ole, jonka kanssa elämä olisi aina pelkkää juhlaa. Arki kun koittaa viimeistään 10 vuoden kuluttua. Suhteen ylläpitäminen vaatii ulkonäön ylläpitoa, kuntosalia, kampaajaa,kauneushoitoja , eli suomeksi sanottuna työtä osapuolilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vätykset on tottuneet sietämään toisiaan ja tyytymään paskaan elämään koska sen muuttaminen vaatisi
1. aloitekykyä ja
2. rohkeutta
Tai sitten rakastavat toisiaan. Yksinkertaista.
määrittele rakkaus. käytä enemmän kuin 5 lausetta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen 58v
Ap"
Voihan se perustua aloittajalla, jos puolisonsa on hakenut pelkkää kauneutta ja hoikkuutta ja se joko riittänyt aloittajalle tai ollut ainoa asia minkä hän voi tuoda suhteeseen.
Olen taloudellisesti itsenäinen. Puoliso on pysynyt komeana.
Ap
Muu syy: rakkaus ja yhteensopivuus, vastasin.
Olen samanikäinen kuin ap, 58 ja ollut yhdessä mieheni kanssa 38 vuotta. Viihdymme kahdestaan tosi hyvin ja elämä on hyvää. Saamme olla koko ajan kahdestaan ja nauttia elämästä ja toisistamme.
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kierroksella on vielä paljon tätä vanhempaa ikäpolvea, joille eroamattomuus on periaatekysymys riippumatta siitä millainen liitto on.
Miksi sitä hyvästä liitosta pitäisi erota? Huomaan että se on sinulle vieras käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen 58v
Ap"
Ap
"Se Oikea" on vain Hollywoodin luomaa fantasiaa. Sellaista ei ole, jonka kanssa elämä olisi aina pelkkää juhlaa. Arki kun koittaa viimeistään 10 vuoden kuluttua. Suhteen ylläpitäminen vaatii ulkonäön ylläpitoa, kuntosalia, kampaajaa,kauneushoitoja , eli suomeksi sanottuna työtä osapuolilta.
Haaha aaahh..nauroin niin että kaksoisleuka tutisi, mies pieraisi vieressä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kierroksella on vielä paljon tätä vanhempaa ikäpolvea, joille eroamattomuus on periaatekysymys riippumatta siitä millainen liitto on.
Miksi sitä hyvästä liitosta pitäisi erota? Huomaan että se on sinulle vieras käsite.
Hyvä liitto
lihava kumppani tunika/ verkkarit päällä
Kaappi täynnä keksejä ja nakkeja
vauva fi/ 90 days fiansee
vakiduuni ..aina kun on yt:t ..laihtuu ripulintakia 5kg
Koska RAHA on todellista, RAKKAUS ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo jo paljon, jos seurustelukumppanin kanssa haluaa avioitua koko loppuelämän ajaksi. Ei sellaiseen niin suureen elämänmittaiseen suhteeseen halua ihan ketä tahansa. Pitää olla se oikea.
"Se Oikea" on vain Hollywoodin luomaa fantasiaa. Sellaista ei ole, jonka kanssa elämä olisi aina pelkkää juhlaa. Arki kun koittaa viimeistään 10 vuoden kuluttua. Suhteen ylläpitäminen vaatii sitoutumista, eli suomeksi sanottuna työtä osapuolilta.
Olen eri. Mutta eihän "se oikea" tarkoita, että elämä olisi pelkkää juhlaa. Vaan sitä, että vaikeuksissakin rakkaus on niin suurta, ettei halua toisesta erota.
Ja mitä on se "arki", joka aina niin pelottavan kuuloisesti koittaa? Minulle ja miehelleni tulee ylihuomenna täyteen 32 yhteistä vuotta, totta vie eletään arkea, mutta silti vaan kovasti rakastetaan edelleen, viihdytään yhdessä, pussaillaan monta kertaa päivässä. Ja kun toisen näkee niin tulee ihan valtava onnen tunne. Ei tämä arki mitään kauheaa ole 😄
Samaa mieltä tuosta, että arki on elämässä parasta. Jos ei ole, kannattaa elämään tehdä muutoksia. Mekin olemme olleet yhdessä kauan, 38 vuotta. Ja jos tämä ei ole rakkautta - parempaa kuin Hollywoodin leffoissa - niin mikä sitten :)
Ei ole mitään syytä erota. On rakkautta. Olen onnellinen. Viihdymme yhdessä. Yhteiset aikuiset lapset ja ehkä saamme joskus lapsenlapsiakin. Yhteisiä vuosia 35.
Niin elämä on arkea ja juhlaa. Ja yhdessä sitä eletään ihan omasta tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tuosta, että arki on elämässä parasta. Jos ei ole, kannattaa elämään tehdä muutoksia. Mekin olemme olleet yhdessä kauan, 38 vuotta. Ja jos tämä ei ole rakkautta - parempaa kuin Hollywoodin leffoissa - niin mikä sitten :)
Kun tuota hokee niin alkaa uskoa itsekin.
Lisäksi kumpikaan ei lähtisi heti jos miljonääri tai kaunis ihminen viekottelisi.
Moni menee naimisiin ulkoisista syistä. Ehkä vanhempien esimerkin painostama. Vaikka yhteiskunnan paine avioitumiseen on vähentynyt reilusti niin sitäkin silti on. Eli naimisiin mennään niin sanotusti vääristä syistä ja sitten erotaan. Ja voi olla niin, että se oikealta tuntunut ihminen ei ole enää se oikea monen vuoden jälkeen. Ihmiset myös eroavat siksi kun ei se pitkä parisuhde olekaan mitään unelmahöttöä mitä on luullut sen olevan. Eli ladataan epärealistisia odotuksia avioliittoon.