Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 49v ei ole ikinä lentomatkustanut mihinkään/ollut lentokoneen kyydissä?

Vierailija
06.05.2026 |

Ei sillä etteikö esim. kaukomaat kiinnostaisi mutta ei ole ollut rahaa järjestää lentoja ja majoituksia. Ei ole koskaan tullut haettua passia. En ole koskaan edes käynyt lentokentällä muutoin kuin kerran hakemassa isäni.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kaleva.fi/viidennes-pohjoissuomalaisista-ei-ole-koskaan-kay…

pelkästään pohjois-suomessa noin viidennes ei ole ikinä edes ylittänyt suomen rajoja.

monet jotka ovat käyneet ulkomailla ovat käyneet vain tallinnan/tukholman laivalla.

on yleistä, ja on normaalia.

kysy muuten tekoälyltä, mikä prosenttiosuus ihmisistä maapallolla ei ole ikinä elämässään lentänyt lentokoneella.

se on yli 80%!

Vierailija
2/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa, leijonanosa maailman ihmisistä ei ole lentänyt kertaakaan mihinkään eikä tule ikinä lentämäänkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pääkaupunkiseudulla niin tuo on jo aika harvnaista, jos asut pohjois -Suomessa niin on ihan ymmärrettävää, että ulkomaille lähteminen tuntuu liian kaukaiselta ja vaivalloiselta ajatukselta. 

Vierailija
4/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pääkaupunkiseudulla niin tuo on jo aika harvnaista, jos asut pohjois -Suomessa niin on ihan ymmärrettävää, että ulkomaille lähteminen tuntuu liian kaukaiselta ja vaivalloiselta ajatukselta. 

Globaalisti vain noin 3% ihmisistä lentomatkustaa minä tahansa vuonna. Ja 0,5% lentomatkustajista varaa yli 50% kaikista lennoista.

Kyse on nimenomaan taloudellisesta maksumuurista, ja pieni varakkaiden joukko lentelee useita kertoja vuodessa ulkomaille kun taas valtaosa ei lennä yhtään mihinkään.

Vierailija
5/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pk-seudulla ja lentänyt tasan kaksi kertaa elämässäni. Nykyhinnat ovat kuitenkin pompanneet niin korkeiksi jopa 'halpayhtiöillä' ja hotellivaraukset/airbnb:t niin kalliita etten enää reissaa ollenkaan paitsi kotimaassa.

Vierailija
6/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pk-seudulla ja lentänyt tasan kaksi kertaa elämässäni. Nykyhinnat ovat kuitenkin pompanneet niin korkeiksi jopa 'halpayhtiöillä' ja hotellivaraukset/airbnb:t niin kalliita etten enää reissaa ollenkaan paitsi kotimaassa.

Alla 100 e pääsee joskus Euroopan maihin

Vierailija
7/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas jollain murheet🤣

Vierailija
8/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Globaalisti vain noin 3% ihmisistä lentomatkustaa minä tahansa vuonna. Ja 0,5% lentomatkustajista varaa yli 50% kaikista lennoista.

Kyse on nimenomaan taloudellisesta maksumuurista, ja pieni varakkaiden joukko lentelee useita kertoja vuodessa ulkomaille kun taas valtaosa ei lennä yhtään mihinkään.

Tämä! Vanhempani ja veljeni eivät ole koskaan lentäneet, Isä taisi käydä kerran Venäjällä, työpaikka maksoi. Ei ollut rahaa.

Vierailija
9/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näin monikulttuurin aikaan edes kiinnosta matkustella. Nähtävyyksistä en piittaa, näkee kuvista ja videoilta. Etnoruoka tulee korvista ulos ja kaiken maailman kansaa näkee kyllästymiseen ja vitu...een asti maassamme.

Vierailija
10/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on ulkomaita ja sitten on toisenlaisia ulkomaita. Pohjoisessakin on monta rajan ylityspaikkaa, helposti pääsee Ruotsiin ja Norjaan. Kun itäraja oli auki niin moni kulki Vartiuksen kautta Kostamukseen. Ulkomaille pääsee pohjoisesta helpostikin, Helsinki-Vantaa ei ole ainoa portti.

Vierailija
11/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis ei käynyt ikinä Amerikan ulkopuolella paitsi sotilaspalveluksensa aikana Saksassa

Vierailija
12/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu hurjalta ettei joku ole lentänyt minnekään.

Itsellä nyt lentämistä 7 vuosikymmenellä, ja vajaa nelisen vuotta että alkaa kahdeksas.

Vierailija
13/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elvis ei käynyt ikinä Amerikan ulkopuolella paitsi sotilaspalveluksensa aikana Saksassa

Kävi Kanadassa jossa oli Elviksen konsertteja. Ja myös Skotlannissa ja Ranskassa.

60-luvun valokuvat joissa hän on Suomessa esim. kysymässä poliisilta reittineuvoja Helsingin rautatieasemalla ovat feikkejä.

Vierailija
14/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alla 100 e pääsee joskus Euroopan maihin

Mitä se pelkkä menolippu lämmittää kun pitäisi palatakin, ja majoittua jossain sen visiitin aikana

Vierailija
15/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairin halvimmat taitavilla jotain 20 euroa. 

Vierailija
16/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu, työssä käyvä kaupunkilaisnainen Etelä-Suomesta ja minun viiteryhmässäni tuo on erittäin poikkeuksellista. En usko, että tunnen ketään ikäistäni, joka ei olisi matkustellut. Mutta laajemmassa mittakaavassa se toki on normaalia. 

N54

Vierailija
17/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä liikkuu aina legendaa, mutta kukaan ei oikeasti pääse tuolla hinnalla yhtään mihinkään.

Itse lennän kyllä Puolaan kesällä satasella edestakaisin.

Vierailija
18/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut enää vuosikausiin. 

https://www.ryanair.com/fi/en/lp/promotion/great-escapes

https://www.finnair.com/fi-fi/lentotarjoukset?destination=LON&type=retu…

Vaikka Ryanairillakin lukee great escapes from 25 eur 

Niin todelliset hinnat siinäkin ovat noin 150-330 euroa yhteen suuntaan ilman paluulentoa. Ei tuo mielestäni ole halpaa. Jotain yksittäisiä peruutuspaikkoja on tuurilla saatavilla sunnuntaisin tuohon tarjoukseen.

Sen lisäksi paikan päällä pitäisi tehdäkin jotain, syödä jotain ja nukkua jossain.

Vierailija
19/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu, työssä käyvä kaupunkilaisnainen Etelä-Suomesta ja minun viiteryhmässäni tuo on erittäin poikkeuksellista. En usko, että tunnen ketään ikäistäni, joka ei olisi matkustellut. Mutta laajemmassa mittakaavassa se toki on normaalia. 

N54

Valtaosa suomalaisista ei ole korkeakoulutettuja, hyväpalkkaisia kaupunkilaisia.

Enkä siis tarkoita tätä piikkinä sinulle ja olen iloinen että saat matkustella. Vaan muistutuksena siitä miten kaikki meistä kuplautuvat tahtomattaankin.

Vierailija
20/20 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin, lukee hinnat "jopa" 25 eur. kun klikkaat saatavia lentoja jokaikisen päivän kohdalla lukee yli 200 euroa. yhteen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän