Ihollani on punertava läiskä joka ei lähde pois. Lääkäri sanoi että voi katsella vielä muutaman viikon, miten voi luottaa?
Miten voi luottaa ettei ole ihosyöpää yms? ja jos odottelen muutaman viikon ja ei poistukaan, niin sitten olen kusessa? sitäpaitsi kyseessä oli nettilääkäri (lunna) joka ei nähnyt länttiä edes paikan päällä valossa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kyselen taas, on läiskässä reunavalli? Siis reunoiltaan kohoava, näppylä?
No ei mielestäni ole mitenkään kohoava, tuntuu ihan normaali iholta. Mutta kun otin kaukaa kuvan,on täysin pyöreä. Ehkä sivusta näyttää ihan pikkuisen kohonneelta. Ei mitää näppylöitä, vaan punainen täysin pyöreä kohta.
Atopiaa, savipuolta...mitä muita näitä on? Kokeile nyt ensin näitä itsehoitokonsteja. Eli Nizoral, perusvoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti onko ihmiskunta jo noin tyhmää ? Kosteusvoidetta ja kortisonia, onko liian vaikeaa ? Jos minä menisin joka saatanan läikästä lääkäriin niin en muuta tekisi, on allergioita ja atooppinen iho.
no mutta jos sulla menee ohi ne.
Kortisonivoidetta voi kokeilla myös.
On myös ihon autoimmuunitauteja, kuten granuloma annulare. Voi tulla punaisena laikkuna, näppylänä, kraaterimaisena muutoksena. Vaaraton, voi lähteä itsekseen tai pysyä vuosikausia. Täsmälääkettä ei ole.
Enempi näyttää tämmöiseltä: https://www.shutterstock.com/fi/image-photo/skin-allergy-rash-dermatiti…
Mutta tuossakin lukee skin allergy. Ja allergiset oireet kai menis jo ohi viikoissa. Ja mitään allergioita minulla ei oo todettu.
Vierailija kirjoitti:
Paska idea, jos kyseessä on sieni.
Vierailija kirjoitti:
Enempi näyttää tämmöiseltä: https://www.shutterstock.com/fi/image-photo/skin-allergy-rash-dermatiti…
Mutta tuossakin lukee skin allergy. Ja allergiset oireet kai menis jo ohi viikoissa. Ja mitään allergioita minulla ei oo todettu.
Allergiset oireet voivat kestää kuukausia.
Jos lähtee kortisonilla, on allergiaa mitä luultavimmin. Apteekin hyllystä saa kortisonivoidetta. Sitä pistät aamulla, päivällä ja illalla viikon ajan. Jos alkaa häipymään, on allergiaa. Voi olla myös pesuaineärsytystä. Ootko pessy housusi millä aineella? Huuhteleeko kone hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska idea, jos kyseessä on sieni.
Eka voi kokeilla onko se sitä savipuolta. Eli nizoralia pari viikkoa. Jos ei sillä lähde, ei ole savipuoli.
Mulla oli myös kuukausia kestävä punainen läikkä tai oikeastaan kaksi. Menin ihotautilääkärille ja diagnoosi oli autoimmuunisairaus nimeltä morfea. 4 viikkoa voimakasta kortisoonivoidetta, jonka jälkeen useasti päivässä ihotauteihin tarkoitettua perusvoidetta. Vähitellen läikät vaalenivat. Elleivät olisi vaalenneet, olisi pitänyt ottaa koepala.
Vierailija kirjoitti:
Ihotaudit on kirjava joukko sairauksia. Tk-lääkäri harvoin tunnistaa, jos ei, pitää ottaa koepala. Ehdotan ap mee ihotautilääkärille jos dg ala onnistua.
Ehdottomasti ihotaitilääkärille.Niillä on välineetkin niiden tutkimiseen ja osaamista.
JOKIN -punkin purema, - ruoka-aine allergia,- koru, -vaatteiden pesuaine, -vaatteen muovi tms keino aine, yms
Savipooli usein ruskea(ihon sienitulehdus)
Vierailija kirjoitti:
Ihosyöpä on äärimmäisen harvoin kiireellinen poistettava. Tietäisit jos et olisi tullut vauvalle panikoimaan vaan olisit etsinyt asiasta tietoa. Eikä tuo välttämättä ole sitä hui kauheaa helposti poistettavaa ihosyöpää.
NO, minä en kyllä joutunut mitään odottelemaan, kun otin yhteyttä naamassa olevasta pikkuisesta läiskästä joka ei tuntunut parantuvan. Pääsin heti lääkäriin eikä siitä poistosta mitään uusia aikoja tarvinnut varailla... Esiaste, ja voidehoito päälle, ja se voide oli kyllä karsee... Varmaan sen vuoksi se mulle määrättiinkin kun tekee karseeta jälkeä naamaan. Itse asiassa mun olis varmaan pitänyt hoksata levittää sitä koko pärställe, niin olis tullut hoidettua kaikki mahdolliset muutkin alkavat muutokset.
Mutta aloittajan kannattaisi kyllä varmaankin käydä näyttämässä sitä läiskää ihan jollekin reaalin lääkärille eikä milleen nettilääkärille.
Eilen oli kyllä netissä - hah - yhdessä lehtiartikkelissa puhuttu valoallergiasta, siis kevään tullen iho herkistyy valolle tuolla ulkoillessa, ja se sitten tekee ihoon sellaisia punoittavia läiskiä, joissa saattaa olla pientä ikään kuin näpyn tapaistakin... Se menee kyllä itsestään ohitse...
Olisko tällainen mahdollista?
On mahdollista. Myös se, että ihottuma tms. jossain määrin pahenee. Mikä kellekin käy, ollaan yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihosyöpä on äärimmäisen harvoin kiireellinen poistettava. Tietäisit jos et olisi tullut vauvalle panikoimaan vaan olisit etsinyt asiasta tietoa. Eikä tuo välttämättä ole sitä hui kauheaa helposti poistettavaa ihosyöpää.
NO, minä en kyllä joutunut mitään odottelemaan, kun otin yhteyttä naamassa olevasta pikkuisesta läiskästä joka ei tuntunut parantuvan. Pääsin heti lääkäriin eikä siitä poistosta mitään uusia aikoja tarvinnut varailla... Esiaste, ja voidehoito päälle, ja se voide oli kyllä karsee... Varmaan sen vuoksi se mulle määrättiinkin kun tekee karseeta jälkeä naamaan. Itse asiassa mun olis varmaan pitänyt hoksata levittää sitä koko pärställe, niin olis tullut hoidettua kaikki mahdolliset muutkin alkavat muutokset.
Mutta aloittajan kannattaisi kyllä varmaankin käydä näyttämässä sitä läiskää ihan jollekin reaalin lääkärille eikä milleen nettilääkärille.
No minullapa oli jalassa läiskä joka ei parantunut, ja paljastui ihan perinteiseksi sieni-ihottumaksi.
Suomessa vakio"hoito" vaivaan kuin vaivaan on nykyään "seuraillaan".
Kyselen taas, on läiskässä reunavalli? Siis reunoiltaan kohoava, näppylä?