Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihollani on punertava läiskä joka ei lähde pois. Lääkäri sanoi että voi katsella vielä muutaman viikon, miten voi luottaa?

Vierailija
06.05.2026 |

Miten voi luottaa ettei ole ihosyöpää yms? ja jos odottelen muutaman viikon ja ei poistukaan, niin sitten olen kusessa? sitäpaitsi kyseessä oli nettilääkäri (lunna) joka ei nähnyt länttiä edes paikan päällä valossa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ihotautilääkärillä joka voi katsoa luupilla samalla kaikki luomet. Vältyt koepalan ottamiselta ja jonoilta, jos lääkäri ei osaa diagnosoida. 

Olen täläl hetkellä työtön ja en tiedä paljon maksaa mennä yksityiselle. 

Kokeile ensin sitä Nizoralia apteekista. Sen saa ihan hyllystä ilman reseptiä. Missä kohtaa se läiskä on?

Vierailija
22/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin sieni-infektio, lähtee voiteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotaudit on kirjava joukko sairauksia. Tk-lääkäri harvoin tunnistaa, jos ei, pitää ottaa koepala. Ehdotan ap mee ihotautilääkärille jos dg ala onnistua.

NO missä vaiheessa itse menisit?

Menisin, jos olisin laittanut Nizoral voidetta tai shampoota kahden viikon ajan, eikä sillä olisi lähtenyt vaalenemaan ja sitten katoamaan.

Se on jo oikestaan aika vaalea, ei mitenkään punertava ainoastaan wc:n valossa. Nä'yttää et se on koko ajan paranemisvaiheesas muttei kuitenkaan lähde pois.

Vierailija
24/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä punertavia läskiä tuntuu ilmestyvä vähän yhdelle sun toiselle nykyään. Läiskä ei kutia, ei hilseile, se vain punoittaa. Se on vaaraton. Liittyy ihon keratiinimuutoksiin. Miksi näitä nyt on alkanut ilmestyä ihmisille on sitten oma mysteerinsä.

On olemassa erilaisia punaisia läiskiä. Eivät ole kaikki samasta syystä johtuvia.

Esimerkiksi punkin purema aiheuttaa punaisen läiskän. Ei voi ilman näkemistä hoitaa asiaa.

Vierailija
25/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyöpä ei nyt lähtökohtaisesti ole mikään vaaleanpunainen yhtäkkiä ilmestynyt läiskä iholla. Savipuoli sen sijaan on.

Vierailija
26/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä punertavia läskiä tuntuu ilmestyvä vähän yhdelle sun toiselle nykyään. Läiskä ei kutia, ei hilseile, se vain punoittaa. Se on vaaraton. Liittyy ihon keratiinimuutoksiin. Miksi näitä nyt on alkanut ilmestyä ihmisille on sitten oma mysteerinsä.

On olemassa erilaisia punaisia läiskiä. Eivät ole kaikki samasta syystä johtuvia.

Esimerkiksi punkin purema aiheuttaa punaisen läiskän. Ei voi ilman näkemistä hoitaa asiaa.

Mutta ei ole laajentunut/muuttunut. Ei näy mitään pistoskohtaa

Vierailija
27/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihosyöpä ei nyt lähtökohtaisesti ole mikään vaaleanpunainen yhtäkkiä ilmestynyt läiskä iholla. Savipuoli sen sijaan on.

miten niin ei voi olla vaaleanpunainen???

Vierailija
29/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yliopistonapteekki.fi/nizoral-shampoo-20mg-ml

Shampoo

Ei mun edes hilseile, on vain sellainen laikku

Vierailija
31/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihotaudit on kirjava joukko sairauksia. Tk-lääkäri harvoin tunnistaa, jos ei, pitää ottaa koepala. Ehdotan ap mee ihotautilääkärille jos dg ala onnistua.

NO missä vaiheessa itse menisit?

Siinä vaiheessa kun tavalliset voiteet ja aika eivät auta. Tosin, löysin taudille nimen jo ennen koepalaa ihan itse, kun tk-lääkärit vain ihmettelivät.

Vierailija
32/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.yliopistonapteekki.fi/nizoral-shampoo-20mg-ml

Shampoo

Ei mun edes hilseile, on vain sellainen laikku

No ei minullakaan hilseillyt. Mulla oli nimenomaan sellainen epämääräinen vaaleanpunainen laikku / läiskä. Sellainen kananmunankokoinen ainaskin tuossa rintakehässä, ei hilseillyt yhtään!

Se oli monta kuukautta kunnes menin ihan yksityiselle ihotautilääkärille ja hän sanoi sekunnissa, että se on savipuoli.

Sanoi, että osta Nizoralia apteekista, pese sillä joka päivä pari viikkoa. Anna vaikuttaa 2 minsaa ja huuhtele. Näin tein ja se läiskä katosi.

Vierailija
33/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ihotautilääkärillä joka voi katsoa luupilla samalla kaikki luomet. Vältyt koepalan ottamiselta ja jonoilta, jos lääkäri ei osaa diagnosoida. 

Olen täläl hetkellä työtön ja en tiedä paljon maksaa mennä yksityiselle. 

Kokeile ensin sitä Nizoralia apteekista. Sen saa ihan hyllystä ilman reseptiä. Missä kohtaa se läiskä on?

Pakarassa

Vierailija
34/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen läiskä kuulostaa savipuolelta. Googlaa savipuoli.

Mulla oli tuollainen läiskä ja ihotautilääkäri heti huudahti, että savipuoli.

Käy apteekissa ostamassa Nizoral nimistä shampoota, pese suihkussa sitä läikkää sillä joka päivä kahden viikon ajan. Sillä pitäisi lähteä. Myös voiteena myydään nizoralia, voidetta aamuin illoin pari viikkoa.

Savipuoli (lat. pityriasis versicolor) on rasvahiivoihin kuuluvien Malassezia-hiivasienten aiheuttama pinnallinen ja vaaraton tulehdus ihossa. Savipuoli on melko yleinen etenkin nuorilla aikuisilla.

Ihan atopiakin voi olla punainen läiskä. Ei aina kutia. Rasvaapi perusvoiteella tai hydrokortisonilla, parissa päivässä reagoi. 

Vierailija
35/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savipuoli. Lähtee helposti pois Nizoral voiteella tai shampoolla. Savipuoli on just tällainen vaaleanpunertava epämääräinen läiskä iholla, monesti tulee rintakehään. 

"Savipuoli. Lähtee helposti pois Nizoral voiteella tai shampoolla. Savipuoli on just tällainen vaaleanpunertava epämääräinen läiskä iholla, monesti tulee rintakehään. "

Ei ole savipuoli. Keratiinimuutos kuten totesin. Ei edes muistuta savipuolta. 

Vierailija
36/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ole laajentunut/muuttunut. Ei näy mitään pistoskohtaa

Olisithan sä punkin siinä nähnyt ja tuskin olet missään pusikossa nyt rymynnyt.

Vierailija
37/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savipuoli. Lähtee helposti pois Nizoral voiteella tai shampoolla. Savipuoli on just tällainen vaaleanpunertava epämääräinen läiskä iholla, monesti tulee rintakehään. 

"Savipuoli. Lähtee helposti pois Nizoral voiteella tai shampoolla. Savipuoli on just tällainen vaaleanpunertava epämääräinen läiskä iholla, monesti tulee rintakehään. "

Ei ole savipuoli. Keratiinimuutos kuten totesin. Ei edes muistuta savipuolta. 

Mun savipuoli oli täysin sileä eikä hilseillyt. Se oli siisti, kuin ihoon maalattu epämääräinen vaaleanpunainen läiskä rintakehässä monta kuukautta.

Lähti Nizoralilla ihotautilääkärin ohjeiden mukaan (jotka tänne jo kerroinkin).

Vierailija
38/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mä koittaa sitä savivoidetta. Mutta ei kyllä näyttänyt siltä.

Vierailija
39/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen läiskä kuulostaa savipuolelta. Googlaa savipuoli.

Mulla oli tuollainen läiskä ja ihotautilääkäri heti huudahti, että savipuoli.

Käy apteekissa ostamassa Nizoral nimistä shampoota, pese suihkussa sitä läikkää sillä joka päivä kahden viikon ajan. Sillä pitäisi lähteä. Myös voiteena myydään nizoralia, voidetta aamuin illoin pari viikkoa.

Savipuoli (lat. pityriasis versicolor) on rasvahiivoihin kuuluvien Malassezia-hiivasienten aiheuttama pinnallinen ja vaaraton tulehdus ihossa. Savipuoli on melko yleinen etenkin nuorilla aikuisilla.

Ihan atopiakin voi olla punainen läiskä. Ei aina kutia. Rasvaapi perusvoiteella tai hydrokortisonilla, parissa päivässä reagoi. 

Rasvaan joka päivä muutenkin ihoa ja hydrokortinista ei ollut apua-. Yrittänyt lähettää tätä vastaus 3 kertaa mutta ei mene perille

Vierailija
40/61 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti onko ihmiskunta jo noin tyhmää ? Kosteusvoidetta ja kortisonia, onko liian vaikeaa ? Jos minä menisin joka saatanan läikästä lääkäriin niin en muuta tekisi, on allergioita ja atooppinen iho.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme