Valtionvelka noussut jo 196,6 miljardiin euroon
Valtionvelka oli huhtkuun lopussa 196,6 miljardia euroa. Asukasta kohden velkaa oli 34 716 euroa.
Kommentit (173)
Ottaen huomioon että velkoja ei tarvitse maksaa pois niin pieni summahan tuo on.
Myös hallituksen tilastokikkailu paisuttaa velkaa suuremmaksi kuin oikeasti on.
Jo kolmas muutos on heikentämässä kuvaa Suomen velkaantuneisuudesta ilman että todellinen velka muuttuu | Talous | Yle
Tätä me haluttiin T: Petsku ja Riikkuli aka Ruikuli
Vierailija kirjoitti:
Jo kolmas muutos on heikentämässä kuvaa Suomen velkaantuneisuudesta ilman että todellinen velka muuttuu | Talous | Yle
Ja näiden päälle Purran VVM halusi muuttaa Marinin aikaiset halvat korot kalliimmiksi muuttuvakorkoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen velanottamisen pitänyt loppua?
Ei se voi ja seuraava hallitus ottaa lisää.
Mene Kampin kelaan istumaan yhdeksi aamupäiväksi. Niin ymmärrät mihin ne Suomen rahat kuluvat. 80% istujista on ulkomaalaisia onnenonkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei sitä tarvitse koskaan maksaa takaisin
🤣😂🤣😂🤣😂
Jo nyt maksamme korkoa 6 Miljardin joka vuosi. Ilman tuota velan korkomaksua ylläpitäisimme Natoarmeijaamme sillä korkoihin menevällä käytännössä ilmaiseksi. Olet hieman höppänä, eihän kukaan lainanantaja tietenkään halua et maksat lainan takaisin kun saa siitä hyvää korkomaksua. Sehän on hänelle sijoitus. Mutta korko nousee joka lainalle minkä otamme maksaaksemme edellisen lainan.
Vierailija kirjoitti:
Mene Kampin kelaan istumaan yhdeksi aamupäiväksi. Niin ymmärrät mihin ne Suomen rahat kuluvat. 80% istujista on ulkomaalaisia onnenonkijoita.
Suomen laki kieltää heiltä työnteon kunnes Mikri on antanut uudet oleskelupaperit! Siinä menee helposti 2 vuotta. Rahaa ei tule kuin Kelasta. Me voitetaan tässä!
Ja kohta nousee lisää, kun sossu suomi nostaa sdp johtoon, jolle ei ole ongelmaa mitä ei muutamalla lisä laina miljardilla hoideta.
Nykyisen hallituksen myötä olen päättänyt keskittyä pieneen lähipiiriini, jossa tietynlaiset arvot omaavat ihmiset. Toki olen tasapuolisen ystävällinen kaikille, mutta välttelen parhaani mukaan muiden ihmisten seuraa. Ns. pakollisista tilanteista pyrin selviytymään hengitelemällä ja puhumalla jotain hyvin yleismaailmallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutetaan nyt taas.
Miten tää liittyy valtionvelkaan joka kasvo 100 miljardista 150 miljardiin 2019-2023
Millä sinä olisit koronavuosina ja sodan puhjettua ollut kasvattamatta sitä? Miksei kukaan kysy, mistä s**tanan syystä sitä oli 100 miljardia vuonna 2019?
Ihan tekemättä mitään. Minkään flunssan takia ei tarvi ottaa 50 miljardia velkaa, eikä Suomi ollu se maa johon hyökättiin nii en tajua miten siihenkään tarvittiin velkarahaa.
Ja maailmantalouden kriisitkään eivät tietysti koske Suomea tai vaikuta Suomen valtion tuloihin mitenkään. En kyllä tiedä, voitko edes olla tosissasi.
En kyllä tiedä, voitko sä olla tosissas ku sanot että pääministeri jokankasvatti valtionvelan 100 miljardista 150 miljardiin hoiti hommansa hyvin.
Kyllä minä sanon, että pääministeri, joka piti työttömyyden kurissa teki hommansa paremmin kuin Orpo ja sen persuminionit, jotka sai aikaan 10 000 konkurssia.
Silloin oli sentään korona, nyt on suurin ongelma miten päästä eteenpäin tämän hallituksen jälkeen.
Miten sä oot niin ääliö ettet tajua ettei valtionvelkaa voi olla loputtomasti?
Miksi ihmeessä nämä nykyiset puutarhatontut sitten ottavat sitä hirveällä vauhdilla lisää?
Ideana on lopulta myydä valtion omaisuus yksityisille, siksi sitä velkaa ei todellisuudessa pelätå lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pian tarvitaankin sitten lisää kipeitä toimia, jolla varat kupataan kavereille ja suuryrityksille. Ja tämä koskee yhtälailla nykyistä kuin edellistä hallitusta. Demokratiahan toimii kaikkein turvallisimmin silloin kun on monta puoluetta, mutta kaikilla sama linja. Jokainen saa äänestää ketä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen hallituksen myötä olen päättänyt keskittyä pieneen lähipiiriini, jossa tietynlaiset arvot omaavat ihmiset. Toki olen tasapuolisen ystävällinen kaikille, mutta välttelen parhaani mukaan muiden ihmisten seuraa. Ns. pakollisista tilanteista pyrin selviytymään hengitelemällä ja puhumalla jotain hyvin yleismaailmallista.
Sepä se, nykyhallituksen asenteet poikkeavat niin täysin itse kansan ajatuksista ja toiveista, että on törkeää, että kansa maksaa niiden palkan ja saa saksienheiluttelua korvaukseksi.
Kansa haluaa säilyttää hyvinvointivaltion, mutta hallitus haluaa mieluummin laskea rikkaiden verotusta 350 miljoonalla.
Pitäisi olla velkakatto. Kun raja tulee vastaan niin julkisen puolen palkat jätetään maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, nykyhallituksen asenteet poikkeavat niin täysin itse kansan ajatuksista ja toiveista, että on törkeää, että kansa maksaa niiden palkan ja saa saksienheiluttelua korvaukseksi.
Kansa haluaa säilyttää hyvinvointivaltion, mutta hallitus haluaa mieluummin laskea rikkaiden verotusta 350 miljoonalla.
No nykyhallituksen kannattajia on edelleen 40 prosenttia suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nykyhallituksen kannattajia on edelleen 40 prosenttia suomalaisista.
Se mitä äänestettiin silloin ja mitä saatiin on kaksi niin eri asiaa, että gallupin mukaan nykyhallituksen puolueiden kannatus on laskenut.
"Kokoomus: Kannatus laskenut selvästi 17,6 prosenttiin (huhtikuu 2026), mikä on hallituskauden heikoin tulos.Perussuomalaiset: Kannatus on laskenut kevään aikana, maaliskuussa 13,4 %."
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla velkakatto. Kun raja tulee vastaan niin julkisen puolen palkat jätetään maksamatta.
Amerikassahan tuo on. Joka vuodelle nostavat hauskasti velkakattoaan. Joskus kongressi ei halua nostaa ja palkanmaksu loppuu miljoonilta. Edellisellä kertaa kymmenet tuhannet opet ja virkamiehet tekivät henk.koht. konkan ja asunnot meni bankeille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mutta koskisi vain eduskunnalle ja puolueille maksettavia.
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon että velkoja ei tarvitse maksaa pois niin pieni summahan tuo on.
Kyllä ne ulkomaiset velkojat odottavat että eräpäivänä valtion konttorilta tulee maksu tilille korkojen kera. Muuten voi Suomen valtio äkkiä menettää luottokelpoisuutensa.
Ne menot ne menot koronaan.