Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvattaisitko pojallesi pitkän tukan?

Vierailija
11.05.2007 |

Mä haluaisin, mutta kaikki muut ovat sitä vastaan! Mun pojalla (3v) on ihana paksu tumma tukka ja olis ihana nähdä se vähän pidempänä. Mä en tykkää yhtään, kun lapsilta kynitään kaikki hiukset. Varsinkin sellaset pienet pojat siilitukissaan kauhistuttaa....

Oonko jotenkin outo?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu- ja etuhiukset on leikattu, takahiuksia ei ikinä (hitusen siistitty). Ovat " peppuun" asti. Joskus harvoin sanotaan tytöksi, mutta on niin poikamainen, että harvemmin.

Aamuisin hiuksia harjatessa välillä totean, että otetaan sitten sakset ja leikataan lyhyt tukka niinkuin pojilla yleensä, niin ei halua. On itse koko ajan halunnut pitää pitkät hiukset. Siis pienestä lähtien on antanut nätisti leikata sivulta ja edestä, mutta takaa ei.

Nyt tällä viikolla sanoi ensimmäisen kerran, että nyt hän haluaisi sellaisen lyhyen tukan kesäksi. Äitiä surettaa, mutta jos poika haluaa, niin silloin leikataan. Kasvaahan ne taas, jos on tarpeen.

Vierailija
2/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on vasta pieni(alle 2v.) mutta hiuksia on ollut aina paljon ja suunnilleen synnäriltä asti minulle on vaahdottu että älä vain leikkaa noita hiuksia, ne on niin nätit. No olen kyllä leikannut. Pojalla on kihara tukka ja jos olisi tyttö niin varmasti antaisin kasvaa mutta mielestäni pojalle kuuluu lyhyt tukka. Kihara menee vielä hiukan pidempänäkin mutta en voi ymmärtää äitejä joiden pikkupojilla ohuenohuet liruhiukset roikkuu päätä myöten...Yhden kaverin poika näyttää ihan juicelta kun kaiken lisäksi vielä päälaella ei juuri hiuksia kasva. Ihan samahan se pienelle lapselle on kuinka naurettavalta näyttää mutta ihmetyttää sellaiset ihmiset jotka tietentahtoen tekee lapsistaan aivan kamalan näköisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tasapitkä tukka, jos hiuslaatu sen sallii, on ihan kiva.

Vierailija
4/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sivu- ja etuhiukset on leikattu, takahiuksia ei ikinä (hitusen siistitty). Ovat " peppuun" asti.

Vierailija
5/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on aika paksut hiukset, jotka kihartuu. Sopii hänelle hyvin. Jos olisi ohuthiuksinen suoratukkainen, leikattaisiin lyhyeksi.

Vierailija
6/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saa leikata jne. Eli jos pitkää haluaisi niin eiköhän onnistuisi. Tuo tukka asia minusta semmoinen mihin lapsi saa itse vaikuttaa. Siisti tietenkin oltava. Tähän asti poika halunnut pitää lyhyttä tukkaa ja on nyt 5v

Vierailija
7/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mun lapset saavat aika pitkälti päättää millaiset hiukset haluavat.

7-vuotiaalla on just sellainen h&m kuvastotukka. Sillä on tummanruskeat silmät ja paksut ruskeat sileät hiukset. On tosi hyvännäköinen ja muodikas ikäistensä keskuudessa.

6-vuotiaalla taas on erittäin paksut, vaaleat, kiharatuvat ja karkeat hiukset. Ne on pidettävä aika lyhkäsinä koska ovat muuten hiostavat ja sojottavat minne sattuu.

2-vuotiaallemme sopii erittäin hyvin piemmät hiukset (samanlaiset kuin 7 v isoveljellään), mutta koska on helpompi varsinkin näin " kesällä" pitää lyhkäsempänä niin ovat aika lyhyeet.

Eli siis täytyy katsoa myös sitä mikä juuri sinun pojallesi sopii eikä pelkästään mikä on muotia tai mitä sinä/lapsi haluaa.

Sellaiset muodikkaat pidemmät hiukset jollain lapsella jolla on paksut ja KARKEAT hiukset ovat kamalat! Paitsi jos tykkää isopäistä...

Vierailija
8/23 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle ajattelin sellaista takatukkaa, että sivulta on leikattu ihan lyhyeksi, mutta keskellä ja takana on sitten reippaammin hiusta. Inhoan sitä Pietarin katulapsi -tyyliä, siis siiliä. On varmaan helppo vanhemmille, mutta karsean näköistä.

Vierailija
9/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siistit hiukset pienellä pojalla parhaat, ei tartu pikkuautot hiuksiin ;)

Vierailija
10/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiliä en minäkään leikkaa, mutta siististi lyhyt.

Meidän 2v on vaaleat kiharat hiukset ja en todella halua että on pitkä tukka ja kiharat näkyvissä..

Mutta sehän on mielipide asia!

Vierailija
11/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, mitä on varmaan jossain henkkamaukan kuvastossa pojilla! Ihan sama mitä muut ajattelevat ;)

Vierailija
12/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkäksi kasvattaisit sen? tasapitkä niinkuin tytöillä, vai kerrostettu, noin kyymmen senttinen kauttaaltaan?

Oma poikani haluaisi jo kasvattaa vähän pidempää tukkaa, mutta kun tukka on niin ohut, niin olen vastustellut.

Vierailija
13/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siis arvata että omallani oli. Välillä leikattiin lyhyeksi mutta nyt taas 10-vuotiaana on pitkä tukka.

Jos kerran on paksut kauniit hiukset, niin miksi ihmeessä ne pitäisi kyniä lyhyeksi.

Enkä ymmärrä näitä " pojalla pojan tukka" ja " tytöllä tytön tukka" . Vai onko kaikilla ohuttukaisilla tytöilläkin sitten oltava pitkä tukka???

Varmaan pojat ei myöskään saisi käyttää punaisia vaatteita... huoh....

Vierailija
14/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tosin 15 vee ja tukka on ollut pidempi jo pitkään.

Samalla nuorella miehellä oli pitkä tukka pienenäkin. En raaskinut leikata, kun oli just paksu ja kihara jne. Parivuotiaaksi oli kauniit kiharat :), sittemmin " pottamallia" -- eka kunnolla siili tuli omasta pyynnöstään 6-7 vanhana.

Pikkuveljellään taasen on aina ollut lyhyt tukka, koska hänellä on ohuehko tukanlaatu eikä se ole ollut nätti pidempänä.

Tyttärilläkin on ollut pienempänä, eli siihen aikaan kun minä olen vielä ollut " hiusvastuullinen" päätösten suhteen, erilaisia malleja tukan paksuudesta jne riippuen. Kuopuksella oli vajaa kolmevuotiaaksi " poikatukka" , koska sitä oli vähän ja se oli hentoista. Nyt on polkka, ikää kolme vuotta. Isommilla sisarillaan taasen on jo parin vuoden iässä ollut letit.

Joo, kait pointtini oli, että vähän pidemmäksi antaisin kasvaa pojallakin kyllä ja kun tukka kuitenkin ryhtyy vaihtelemaan pituudelta jne sitten isompanakin, niin eipä tuolla väliä. Ainahan tukka joko kasvaa takaisin :) tai sen voi leikata takaisin lyhyeksi.

t. yhden pitkätukkaisen ison tytön (hiukset liki vyötärölle), yhden pitkätukkaisen ison pojan (hiukset vajaa olkapäille, sellainen " skeittarimalli" ), kahden polkkatukkaisen vähän pienemmän tytön ja yhden " poikasiili" tukkaisen pienen pojan äiti

Vierailija
15/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaalla on aivan mahtavat hiukset (tummaa, luonnonkiharaa ja runsaasti) ja pienempänä hänellä olikin sellainen " polkkatukka" , siis ei otsatukalla, vaan tasapitkänä, mutta jo eskarin aikana alkoi vaatia lyhyempää ja olisikohan ollut toisella luokalla, kun annoin periksi ja leikattiin lyhyeksi.

Vanhin poika kasvatti yläasteella pitkän tukan ja on nyt pakon edessä joutunut leikkaamaan muliksi, kun on armeijassa.

Meillä tytöt tahtovat olla lyhyttukkaisia, toisen irokeesia lukuunottamatta, että se niistä " tyttöjen ja poikien hiuksista" .

Vierailija
16/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikein paksusta suorasta tukasta tulee semmoinen kamala humppakypärä, joka on todella hirveä pitkänä!

Vierailija
17/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ääripää on kaljuksi ajeltu, tai sellainen tosi klani siilitukka, niitäkään en pojalleni leikkauta.

Tällä hetkellä mä vielä päätän miten pojan hiukset leikataan, ikää on kuusivuotta. Päättäköön isompana sitten itse, minkälaisen mallin haluaa. Toivottavasti ei ainakaan sitä pitkää tukkaa.

Vierailija
18/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla on ruskeat silmät ja kiharat ruskeat hiukset... Mitään älyttömän pitkiä hiuksia en hänelle haluaisi, mutta sellaiset villin " pöheikön" voisin antaakkin kasvaa.

Siilistä en tykkää ja siistit lyhyet hiukset on mielestäni myös hyvän näköiset, mutta yritäppä pitää ne siisteinä ja " ojennuksessa" kun ne on ihan kiharat, ei onnistu!

Vierailija
19/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on tosi paksu tukka ja jos se on yhtään pidempi niin se hikoaa kesällä ja sitten se raapii sitä koko ajan -> vaatisi pesun joka päivä -> äitiä laiskottaa.......

Vierailija
20/23 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika on siis alle kaksivuotias joten saan vielä vapaasti päättää hänen tyylistään.

isompana kuuntelen hänen toiveitaan, mutta ihan mitä tahansa en välttämättä anna toteuttaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän