Toinen " yksinäinen" äitienpäivä :(
Hei,
Voi että te ette usko, miten pahalta nämä äitienpäivät tuntuu. Tämä on toinen kerta, kun vietän sen (onneksi sentään) lasteni kanssa. Surullisena ajattelen, miten " kaikille" muille lapset ja miehet keittää aamukahvit ja tuo sänkyyn ja sitten äitiä hemmotellaan ihanilla lahjoilla. Toki, lapseni askartelevat ihanat lahjat päikyssä, mutta kyllä te varmasti tajuatte mitä tarkoitan. Eikä se ole se lahja, vaan se tunne, että joku rakastaa...
Kesällä tulee kolme vuotta erosta, enkä vieläkään ole tavannut ketään. Tosin pari vuotta olenkin kulkenut silmät kiinni ja pari tyyppiä on mennyt sivu suun, kun olen liian hitaasti ymmärtänyt heidän kiinnostuksena. Vasta jälkikäteen tajunnut, että " sehän oli tyrkyllä" .
On sellainen fiilis, että näinköhän sitä jää ihan yksin, loppuiäksi!
Plääh.
Kommentit (10)
mulla on lapset niin pienet, ettei odotettavissa ole edes sitä aamukahvia. Mies kun ei katso olevansa " velvollinen" muistamaan minua " koska en ole hänen äitinsä" . Hänen perheessään ei koskaan vietetty äitienpäivää. Mutta ei se mitään, aion muistaa sitten itse itseäni jollain mukavalla jossain vaiheessa. Ja pianhan nuo lapset osaavat käydä poimimassa valkovuokot pihalta.
mies on kyllä hyvä, hyvä avopuoliso ja isä. Ekana isänpäivänä tein hänelle superaamiaisen kakkuineen, tokana tehtiin lasten kanssa kortti... Halusi tai ei. -3-
vaikka siltä tuntuisikin. Itselläkin lapset vielä niin pieniä etteivät tajua äitienpäivästä mitään ja mies joutuu olemaan töissä. Tuskin mies mitään erikoista järjestäisi vaikka kotona olisikin... Aika monessa perheessä se äitienpäivän järjestäminen jää kyllä äitien vastuulle sekin.
Itse päätin hemmotella ihan itse itseäni; laitan jotain herkkuja ja juon pari lasia samppanjaa. Teemme lasten kanssa jotain mukavaa.
Vielä tulee niitäkin äitienpäiviä kun lapset muistavat sinua :)
Mutta kieltäydyin kyllä silloinkin vaipumasta itsesääliin ja päätin juhlia äitiyttäni, vaikka ei miestä rinnalla ollutkaan sitä arvostamassa. Keitin itse aamulla hyvät kahvit, ostin kukkia pöydälle ja leivoksen kahvin kylkeen. Katoin pöydän hienoksi, ja sitten kahviteltiin ja myöhemmin syötiin hyvin kahdestaan lapsen kanssa. Juhli sinäkin äitiyttäsi ja ihania lapsiasi ihan oma-aloitteisesti. Hemmottele itseäsi vaikka ostamalla joku uusi vaate ja keitä kunnon leivoskahvit, ja juo ne lapsiesi kanssa. Lapsesi varmasti rakastavat ja arvostavat sinua, ja sehän on äitiydessä pääasia.
Ja kyllä se uusi kumppanikin varmasti joskus vielä vastaan tulee. Itselleni sellainen - täydellinen sellainen - ilmestyi 3,5 vuoden yksinolon jälkeen. Nyt jo neljättä äitienpäivää vietän niin, että mies ja lapsi yhdessä tuovat kahvit sänkyyn aamulla ja illansuussa kokkaavat hienon aterian.
Tottahan on sekin, että parempi vain lasten kanssa, kuin huonon miehen kanssa.
Olet rukouksissani aiheen tiimoilta.
enneaikaisen lapsivedenmenon vuoksi...vauva onneksi vielä sinnitteli masussa :)
lapset kävivät anopin johdolla minua lauantaina katsomassa, matkaa (134 km). Sunnuntaina oli aika tyhjä olo, kun muille mammoile tulivat lapset ja mies tapaamaan, minä yksin vietin äitienpäivääni.
Kyllä se mun ja exän elämä ainakin ihan pelkkää arkea oli.
Kävin juuri ostamassa itselleni uuden jumppapaidan äitienpäivälahjaksi. Ja lasten kanssa tehdään kakku. Ja sitten aamulla avaan ne itse tehdyt lahjat. Tyttäreni kyllä jo kertoi, mitä siellä oli, kun on niin utelias itsekkin, ei malta pitää salaisuuksia.
Hyvää äitienpäivää kaikille!
Meillä mies on taas kerran reissussa eikä mitenkään osallisena äitienpäivässä. Lapsi on vielä sen verran pieni ettei ymmärrä äitienpäivää. kyselee kyllä kovasti muttakysyin haluaako tehdä esim kortin niin ei.. mummoille tehtiin, sen vaadin. Nekin on postittamatta, koska olemme olleet kotona sairaina. Mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan..
Ehkä minäkin saan nauttia äitienpäivästä muistamisen merkeissä sitten kun lapsi on isompi, nyt se on vain yksi päivä vuodessa. Äiti olen silti vaikkei äitienpäivänä tulekaan lahjoja eikä kahvia ja kakkua.
t: toinen yh-äiti