Onko kukaan mennyt naimisiin enemmän järki- kuin tunnesyistä?
Miten suhde on kestänyt? Onko lapsia? Oletko rakastunut myöhemmin vai miten?
Kommentit (7)
mutta jonka toiminta kesti myös järkiperäisen tarkastelun.
Kaksi eroon päättynyttä avoliittoa opettivat että puolisoni täytyy olla
1 uskollinen
2 rehellinen ja luotettava
3 lähes päihteetön
4 lempeä ja väkivallaton
Ja minulla kävin onnenpotku, että löysin rakkaan joka on täyttänyt tuon vaativan listan vaatimukset jo 15 vuotta.
en ole antanut itseni rakastua kuin
1) luotettaviin, 2) vakavaraisiin, 3) uskollisiin, 4) katseenkestäviin ja 5) hyvä isä-tyyppeihin, joten rakkaudesta menin naimisiin (mieheni on oikeasti vissiin sielunkumppanini), mutta kyllä sitä kohdetta katsoi hieman järkilasien läpi. :)
Lapsia on (yksi) ja liitto on kestänyt pian 10 vuotta, enkä usko että eroammekaan.
Minulla oli seurustelukumppaneita, joita rakastin selvästi enemmän, mutta heidän kanssaan ei naimisiin asti päästy. Biologisen kellon ja itseni tuntemisen kautta sitten avioiduin nykyisen mieheni kanssa. Hänen kanssaan voin realistisesti elää; samaa ei voi sanoa ainakaan yhdestä exästä, jota kyllä rakastin.
ja aikoinaan yhteen mentiin tunnesyistä. Pelkästä rakkaudesta ei kannata mennä naimisiin.
Ei kestänyt, eipä onneksi ollut lapsiakaan.
aloitin seurustelun järkisyistä, siis ihan vaan listasin plussat ja niitä oli sen verran että kannatti tavata tyyppi (en ollut vielä nähnyt). Ja kun näin niin en olisi ihastunut jos oltaisiin esim. baarissa tai tuttavien välityksellä tavattu, tuskin olisin suostunut treffeille. Mutta kun tiesin jo kaikki hyvät puolet hänestä niin jatkoin tapailua. Ja sitten kuukausien päästä rakastuin täysin häneen, nykyään en muuhun vaihtaisi.
Meillä on 2 lasta. Mun mies on varakas, siinä suurin syy miksi olen hänen kanssaan. Mä en vaan kestä mitään köyhäilyä. Mieheni on lisäksi ihan kiva kaveri ja hauskaa seuraa, hyvä isä ja kova tekemään töitä. Joten miksi sitä vaihtamaan?
En sitten tiedä pystyisinkö tähän jos olisi täysi mulkku. Tunteita mulla on miestäni kohtaa, mutta en tiedä onko se varsinaista rakkautta? mulla on välillä sivusuhteita ja niin on myös miehelläni. Me kuitenkin yhdessä ollaan niin hyvä tiimi että yhdessä pysytään.