Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää joidenkin rahan käyttö

Vierailija
05.05.2026 |

Esim. vanhempani. Kymmeniä tuhansia vuosien varrella laitettu lomareissuihin, kymmenillä tuhansilla hankittu kaikenlaista vempainta ja maasturia. Jatkuvia oopperoita, teattereita, ravintolasyömisiä ym. Ja sitten nuristaan, kun rahat ei riitä. Siis... mitä? Mitä tässä yhtälössä en käsitä? Ei kai ne rahat riitäkään, jos ne laittaa huvituksiin aina. Elääkö monikin tällaisessa täysin kuplassa? Millainen oikein sen elintason pitäisi olla tavikselle, että kelpaa? Ja miksi ihmeessä joka vuosi pitäisi matkustella? Vaikea käsittää nuoren polven edustajana. Ei minulla ja siskollani ole mitään ajatuksia, että jatkuvasti pitäisi käydä syömässä jne., kotiruualla mennään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne vanhempasikaan nuorena ovat pystyneet tuohon elintasoon, suurin osa nykyään varakkaista vanhemmista on elänyt todella köyhän nuoruuden. Sinunkin aikasi kyllä tulee kun vain jaksat työelämässä paahtaa. Sitten kun asuntovelka on maksettu niin rahaa alkaa jäämään käteen aivan eri tavalla ja sitä voi sitten käyttää kaikkeen mukavaan mitä haluaa. 

Vierailija
22/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä valittaa, että hammasproteesi olisi kallis ja silmälasit on kalliit. Mä hoidan hänen laskunsa ja näen paljonko tilillä on rahaa. Kyllä olisi ihan hyvin varaa maksaa hammasproteesi ja silmälasit ja rahaa jäisi erittäin hyvin. Eläkekään ei ole mikään huono. Mutta kun ei ole muka varaa. Nuukailua tuo on eikä mitään muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huvikseen narisevat.

Vierailija
24/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi valittaa, kun sähkö on niin kallis nyt, että voiko tässä saunaa lämmittää. Hänellä on kuitenkin kaksi kallista harrastusta eikä mitään rahahuolia. Kunhan nyt muuten vaan valittaa sähköstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän