Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää joidenkin rahan käyttö

Vierailija
05.05.2026 |

Esim. vanhempani. Kymmeniä tuhansia vuosien varrella laitettu lomareissuihin, kymmenillä tuhansilla hankittu kaikenlaista vempainta ja maasturia. Jatkuvia oopperoita, teattereita, ravintolasyömisiä ym. Ja sitten nuristaan, kun rahat ei riitä. Siis... mitä? Mitä tässä yhtälössä en käsitä? Ei kai ne rahat riitäkään, jos ne laittaa huvituksiin aina. Elääkö monikin tällaisessa täysin kuplassa? Millainen oikein sen elintason pitäisi olla tavikselle, että kelpaa? Ja miksi ihmeessä joka vuosi pitäisi matkustella? Vaikea käsittää nuoren polven edustajana. Ei minulla ja siskollani ole mitään ajatuksia, että jatkuvasti pitäisi käydä syömässä jne., kotiruualla mennään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut nuoretkin. Ei riipu iästä.

Vierailija
2/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse me ollaan rahamme hankittu, joten kulutetaan miten halutaan ja nautitaan. Et kai ole perintöä odottelemassa? Uutta autoa löytyy täälläkin, viikoittain syödään ulkona ja nautiskellaan stayvacationeista. Ja ulkomailla käydään 5+ vuodessa vala- ja lämpöhoidossa, tai jos vaan suomalaisten naamat kyrsii tarpeeksi. Ja kyllä voisi olla rahaa vieläkin enemmän, että voisi lopettaa duunit kokonaan ja antaa teidän nuorempien jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse me ollaan rahamme hankittu, joten kulutetaan miten halutaan ja nautitaan. Et kai ole perintöä odottelemassa? Uutta autoa löytyy täälläkin, viikoittain syödään ulkona ja nautiskellaan stayvacationeista. Ja ulkomailla käydään 5+ vuodessa vala- ja lämpöhoidossa, tai jos vaan suomalaisten naamat kyrsii tarpeeksi. Ja kyllä voisi olla rahaa vieläkin enemmän, että voisi lopettaa duunit kokonaan ja antaa teidän nuorempien jatkaa.

Ja valitatte, kun rahat ei riitä?

Vierailija
4/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? 

Aloitus: "sitten nuristaan että rahat ei riitä"

Se oli se pointti.

Vierailija
5/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valiteta, mutta enempikin kelpaisi.

Vierailija
6/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valiteta, mutta enempikin kelpaisi.

No haloo, kenelle ei. Tuo on kuitenkin eri vrt. ne joilla rahat loppuu ylikulutukseen.

Vierailija
7/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne valittaa vain jotta sinä et kerjäisi. Saavat tehdä rahoillaan mitä tykkäävät. Sulleko ne pitäisi antaa? Hanki itse omat rahasi.

Vierailija
8/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan kannattaa sijoittaa itseensä, mutta samaa olen vähän itsekin ihmetellyt. Palkkaketjussa yksineläjälle ei riitä 1800, 2000, 2500 nettona kun perhettä on niin pitää kokonaistulot olla 100 k bruttoa vuodessa ettei ihan kädestä suuhun eläisi... 

Itselläni oli vuosia palkka 2000e käteen miinus vielä elarit 300 e, vuokra 600 ja vielä paljon muutakin, eikö kassan pohja koskaan häämöttänyt. 

Joku itki tossa että 10 kilsaa joutuu pyörällä menemään kun bensa on niin kallista. 

Mä olen mennyt sen 10 kilsaa jo 15 vuotta edestakaisin pyörällä joka arkipäivä, eikä vieläkään ole kiire ruveta autoilemaan 😂.

Vierailija
9/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne valittaa vain jotta sinä et kerjäisi. Saavat tehdä rahoillaan mitä tykkäävät. Sulleko ne pitäisi antaa? Hanki itse omat rahasi.

Siten että pärjäävät itse koko elämänsä. Ei siten, että ruikutetaan kun pitäis päästä lääkäriin ja rahat tuhlattu lomailuun.

Vierailija
10/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on ollut jo monta kertaa. Nyt on aika päästää tästä asiasta irti, ap. Vanhemmillasi on oikeus käyttää rahansa itseensä 100%. Hyvä, että vanhempasi käyttävät rahaa, niin Suomen talous pysyy paremmassa kunnossa.

Vierailija
11/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? 

Se oli se pointti.

Mihin muuhun heidän rahansa vielä pitäisi riittää sen lisäksi, mihin nyt sitä käyttävät?

Vierailija
12/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne rahat riittää. Sanovat vain ettette ole rahaa pyytämässä. 

Vierailija
13/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? 

Se oli se pointti.

Mihin muuhun heidän rahansa vielä pitäisi riittää sen lisäksi, mihin nyt sitä käyttävät?

Lääkäri, hammaslääkäri esim.

Vierailija
14/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen on joillekin tapa. Voit aina sanoa, että pitävät päänsä kiinni, jos ei kiinnosta kuunnella. Rahansa saavat silti käyttää ihan miten itse parhaaksi katsovat.

Vierailija
15/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavat tahallaan väärän kuvan ettei muka rahat riitä. 

Vierailija
16/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on ollut jo monta kertaa. Nyt on aika päästää tästä asiasta irti, ap. Vanhemmillasi on oikeus käyttää rahansa itseensä 100%. Hyvä, että vanhempasi käyttävät rahaa, niin Suomen talous pysyy paremmassa kunnossa.

Joku muu. Kunhan ei odota että me maksamme heidän hoitokulujaan ja muita.

Vierailija
17/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rahat eivät riitä kaikkiin huvituksiin mitä haluaisivat. Eiköhän peruselämään riitä.

Vierailija
18/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mitään saakaan jos rahaa ei käytä. Sinulleko ne rahat olisi pitänyt säästää ja heidän olla ilman autoja ja matkojaan?

Vierailija
19/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin heidän rahansa ei riitä? Oleellinen tieto. 

Jos heidän rahansa ei riitä ruokaan tai talouden pyörittämiseen, niin sitten he ovat typeryksiä jotka eivät hallitse talouttaan. 

Jos taas rahat eivät riitä kaikkeen mitä muuten haluaisivat omaksi ilokseen tehdä, niin sittenhän tilanne on aika normaali. Harvoilla on niin paljon rahaa että kaiken kivan saisivat. Minullakaan ei rahat riitä kaikkeen mitä haluaisin tehdä vaikka ylimääräistä käyttörahaa jää yli 2000€/kk. Jos rahaa olisi enemmän niin käyttäisin sitä vielä enemmän. 

Vierailija
20/24 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: ta veetuttaa kun hänen vanhemmillaan on mahdollisuus ELÄÄ 🎉🥳 

hyvä, sillä he ovat varmasti sen ansaitseet ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan