Jos kirjoittaisit kirjan, odottaisitko, että omat vanhempasi lukisivat sen
Mielestäni aika itsestäänselvä juttu, että näin on. Hyvät vanhemmat tietysti jopa auttaisivat kirjan kirjoittamisessa. Miksihän on, että omat vanhempani eivät seuraa työskentelyäni ja tekeleitäni ollenkaan? Ovatko narsistisia?
Kommentit (29)
Enpä taida. Toinen vanhemmistani on jo kuollut ja toinen on lähes sokea.
En odota, koska en kirjoita suomen kielellä, eikä vanhempi osaa muita kieliä riittävän hyvin, että pystyisi kirjan lukemaan. En odottaisi siltikään, vaikka kirjoittaisin suomeksi, koska tiedän, ettei vanhempani välitä sen tyylisestä kirjallisuudesta, mitä kirjoitan.
Varmasti lukisivat ja myös auttaisivat kirjoittamisprosessissa. Isäni ei normaalisti lue kirjoja, mutta on kuitenkin lukenut äitini kirjoittamat kirjat.
Isäni ei takuulla lukisi. Äitini lukisi, samoin appivanhemmat.
En. Olen harrastanut kirjoittamista lapsesta asti, mutta en haluaisi vanhempieni lukevan tekstejäni, koska he eivät ole koskaan lukeneet mitään kirjoja. Joten mielipide minun kirjastani voisi olla ihan soopaa, koska heillä ei ole mitään, mihin he vertaisivat kirjoitustaitojani. Itse olen lukenut paljon lapsesta asti ja käynyt nuoruudessani mm. kirjoittajakurssin ja saanut parhaat arvostelut kriitikoilta. Siitä tiedän, mihin kykenen.
Vierailija kirjoitti:
En odota, koska en kirjoita suomen kielellä, eikä vanhempi osaa muita kieliä riittävän hyvin, että pystyisi kirjan lukemaan. En odottaisi siltikään, vaikka kirjoittaisin suomeksi, koska tiedän, ettei vanhempani välitä sen tyylisestä kirjallisuudesta, mitä kirjoitan.
Minkä tyylisestä?
Jos kirja olisi huono, en olettaisi kenenkään jaksavan lukea sitä. Yritin kerran lukea jonkin sukulaisen kirjaa, mutta kadotin kiinnostukseni siinä vaiheessa kun en enää saanut mitään selkoa tekstistä siinä olevien heikkojen lauseen rakenteiden ja kirjoitusvirheiden vuoksi. Saa odottaa laatua.