Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mitenkään estää somekanavissa tuttuja löytämästä sua???

Vierailija
04.05.2026 |

Ärsyttävää kun haluaisin vertaistukimaisesti käyttää somea ja jakaa sinne sisältöä mutta en samalla halua että tutut/lähiomaiset löytävät mut. Mutta tietysti juuri  nämä yleisimmät kuten insta, tiktok jne,  niin niissä oikein erikseen on mahdollisuus etsiä omia jo olemassa olevia yhteyshenkilöitä puhelinnumeron tmv. kautta. Mutta kun itse en missään nimessä kaipaa tällaista. 

Aikoinaan minulla oli instassa tili ja pidin myöskin blogia, mutta ärsytti kun siskoni ja tätini löysivät mut sieltä ja sitten myöskin useampi tuttu ja puolituttu...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vain vähä älyiset esittelevät tissejään ja elämäänsä somessa. saa mitä tilaa. minun nimeä ei somessa eikä tiedustelussa ole.

No sinun kaltaiset eivät muunlaista sisältöä edes osaisi etsiä joten parempi että pysyt pois. Me muut etsitään tietoa ja kokemuksia joilla myös ansaitsee rahaa itseään esittelemättä.

Niin, voihan sitä kasvoja sen verran maskata.

Vierailija
22/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole instassa puhelinnumeroa, ei naamakuvaa ja nimikin on joku parkkipirkko nimimerkki. Kukaan ei löydä minua jos en sitä halua.

Sori mut ei ole mahdollista olla tiliä ilman, sun insta on facebookin ja ne tilit linkittyy toisiinsa ja tota ei voi estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada. Somessa nyt on aika vaikeaa olla täysin näkymättömänä. 

Vierailija
24/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni kuvittelee että heti jos haluaisi tuottaa jotain sisältöä someen, niin haluaa tyrkyttää itseään jotenkin ja että sillä hakee tykkäyksiä ja haluaa saada tutut kateellisiksi. Ensinnäkin ei tarvitse näyttää eses omaa naamaa tai olla vähissä vaatteissa tmv. ja silti voi olla ongelmana se että tutut tunnistaa jos löytää mun käyttiksen.

Vierailija
25/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on netissä profiilit keksityllä mutta suht uskottavalla nimellä, tyyliin Teppo Juha-Matti Saviriekkonen ja kuvat on aina sellaisia ettei niistä voi tunnistaa henkilöitä tai yksityisiä paikkoja. Jos tarvitsee puhelinnumeroa niin siihen on parin euron maksanut prepaid.

Jaan paljon sisältöä somessa, mutta ei mulla ole mitään tarvetta menettää yksityisyyttäni sen vuoksi.

Vierailija
26/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole instassa puhelinnumeroa, ei naamakuvaa ja nimikin on joku parkkipirkko nimimerkki. Kukaan ei löydä minua jos en sitä halua.

Mietin samaa. Olen somessa salanimellä tyyliin Teija Toivonen, kaikki mahdolliset tiedot on salattu eikä kukaan instan tai tiktokin tms. kautta saa puhelinumeroani selville. Sitä varten niillä alustoilla on asetukset, että niitä käytetään ja muokataan halutunlaisiksi.

En jotenkin täysin pidä noita luotettavina koska jotain kautta noihin pitää kirjautua ja yhdistää jokin oma henkilöllisyys. esim. jos käytät eri sähköpostia mutta sun salainen s-posti on yhdistetty johonkin sun laitteeseen/s-postiin tmv

Vierailija
27/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos et olisi siellä omalla nimelläsi?

Ei auta, puhelinnumerolla etsii tutut ja heille tarjoaa seurattavaksi.

Miten niin? Ei puhelinnumero ole julkinen. Ei mua ainakaan ole kukaan tuttu löytänyt. 

Vierailija
28/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut ei ole mahdollista olla tiliä ilman, sun insta on facebookin ja ne tilit linkittyy toisiinsa ja tota ei voi estää.

Mun Insta on samalla höpönpöpö Gmail sähköpostilla kuin se Insta profiilikin enkä ole sitä liittänyt ikinä Facebookiin

Vierailija
29/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vain vähä älyiset esittelevät tissejään ja elämäänsä somessa. saa mitä tilaa. minun nimeä ei somessa eikä tiedustelussa ole.

No sinun kaltaiset eivät muunlaista sisältöä edes osaisi etsiä joten parempi että pysyt pois. Me muut etsitään tietoa ja kokemuksia joilla myös ansaitsee rahaa itseään esittelemättä.

Ei minulta kumpikaan. x

Vierailija
30/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen kieltänyt nuo kaikki. Se on asetuksissa se mahdollisuus kieltää jakamasta tilejä yms. Ettekö te lue niitä mitä hyväksytte?

Ja kantsii avata uusi sähköpostiosoitekin jolla avaa instan. Puhelinnumeroa ei missään nimessä saa antaa Facebookille, Googlelle, Youtubelle, Installe, yms. En ole antanut ja en tule koskaan antamaan, ja voitte uskoa että se yritys  ja painostus on ollut kovaa saada se. Vaan eipä tipu : )

Vierailija
31/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ketään tuttuja enkä keksi miksi joku etsisi jostain somekanavista ja ei kyllä ole edes mitään somekanavaa joten ei sieltä

Mitään löytyisi.

Silti ihmeellisesti olen kuulemma ollut  seurattu ja maalitettu vuosikymmeniä?

Mitenköhön ihmeessä. Känny ?

No ehkä mutta on tapahtunut vsikka ei kännykkään mukana. Ihmiset on sitten hulluja. 

Vierailija
32/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista.

Mulla on face mutta ei koskaan ollut instaa.

Vierailija
33/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei voi saada. Somessa nyt on aika vaikeaa olla täysin näkymättömänä. 

Facebookin alkuvuosina asetuksissa oli mahdollisuus pistää profiilisi sellaiseksi, että sinua ei löydä sieltä kukaan. Siis ei kukaan. Sittemmin se ominaisuus poistettiin, vetosivat rikollisten toimintaan siellä.

Vierailija
34/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan sitä kasvoja sen verran maskata.

Ei siellä somessa ole mikään pakko julkaista itsestään kuvia. En ole postannut ikinä yhtään selfieitäni someen. 

Vierailija
35/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Olen somessa salanimellä tyyliin Teija Toivonen, kaikki mahdolliset tiedot on salattu eikä kukaan instan tai tiktokin tms. kautta saa puhelinumeroani selville. Sitä varten niillä alustoilla on asetukset, että niitä käytetään ja muokataan halutunlaisiksi.

En jotenkin täysin pidä noita luotettavina koska jotain kautta noihin pitää kirjautua ja yhdistää jokin oma henkilöllisyys. esim. jos käytät eri sähköpostia mutta sun salainen s-posti on yhdistetty johonkin sun laitteeseen/s-postiin tmv

Minulla on halpa kakkospuhelin ns somepuhelin. Se ei yhdistä siellä olevia tietoja oikean elämäni tietoihin tai sähköpostiin millään tavalla. Ykkös- ja kakkospuhelimeni eivät kommunikoi keskenään. Kakkospuhelin on käytettynä ostettu puhelin, jossa on prepaid. 

Vierailija
36/44 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen kieltänyt nuo kaikki. Se on asetuksissa se mahdollisuus kieltää jakamasta tilejä yms. Ettekö te lue niitä mitä hyväksytte?

Ja kantsii avata uusi sähköpostiosoitekin jolla avaa instan. Puhelinnumeroa ei missään nimessä saa antaa Facebookille, Googlelle, Youtubelle, Installe, yms. En ole antanut ja en tule koskaan antamaan, ja voitte uskoa että se yritys  ja painostus on ollut kovaa saada se. Vaan eipä tipu : )

Riittää että on esimerkiksi kaverien kanssa keskustelua varten harrastuksen vuoksi whatsapp - tili käyttöpuhelimessa. Se rekisteröidään aina puhelinnumeron perusteella. Ja kun Meta omistaa Whatsappin ja Intagramin sekä Facebookin niin puhelinnumero on Metan tiedossa.

Käytännössä pitäisi olla erillinen yksityispuhelin jos haluaa olla facebookissa ilman että profiiliasi tarjottaisiin kaveriksi niille, joiden yhteystiedot löytyy käyttöpuhelimestasi. Ja vaikka olis eri puhelinkin niin noiden kahden puhelimen jatkuva keskinäinen läheisyys saa Facebookin ehdottamaan käyttöpuhelimen yhteystiedoille kaveruutta yksityispuhelimessa tehtyyn anonyymiin profiiliin. Eli pitäisi olla yksityispuhelimessa AINA alusta asti Googlen GPS paikannus pois päältä ja bluetooth ja muut vastaavat pois päältä. 

Vierailija
37/44 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee instaa varten oman sähköpostiosoitteen ja luo tunnuksen jollain nimimerkillä ja väärällä nimellä.

Vierailija
38/44 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista.

Mulla on face mutta ei koskaan ollut instaa.

Totta kai tämä on mahdollista. Tuossa lainaamassasi viestissä puhuttiin siitä, jos samalla ihmisellä on samalla sähköpostiosoitteella sekä Face että Insta, niin silloin ne Metan tuotteet ehdottavat tilien linkittämistä keskenään.

Mutta eikö tästä voi edelleenkin kieltäytyä? Vai linkittääkö Meta ne väkisin?

Tosin jos Face ja Insta on eri sähköpostiosoitteella, niin sitten asia on eri.

Vierailija
39/44 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai naista taaass ärrsytttääää.   🤭🤣

Vai incel taas miettii koko ajan naisia ja reagoi. Kuin kastemato, joka sai sähköiskun.  Ei sulla muu keskushermosto toimikaan, ainoastaan selkäydinheijasteet ja tunnekeskus.

Vierailija
40/44 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuvaton profiili ja nimimerkki.

Käytän somea uutisten ja kannanottojen lukemiseen ja kirjoittamiseen. Tällä viikolla lähinnä uusnatsien kritisointiin ja maan hallituksen tekemien virheiden luetteluun.

Lisäksi olen estänyt viestit enkä huoli "kavereita".

Ilmiannan herkästi kaikki nasut ja muut rikolliset. Myös poliisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän