Raskas ystävä
Olen kuormittunut erään ystäväni käytöksestä. Hän olettaa minun olevan koko ajan saatavilla. Haluaa pitää yhteyttä jatkuvasti edes jonkin asian varjolla. Kun olen ottanut etäisyyttä, hän on alkanut keksiä kysyä ihan vain jotain, että voisi olla yhteyksissä. Lisäksi kuvioihin tullut matkimista, joka tuntuu jotenkin erikoiselta näin +30 vuotiaana. Välillä koen huonoa omaa tuntoa, kun en vain jaksa tätä. Lisäksi hänellä on hyökkäävä tyyli ja hänen on oltava aina oikeassa. Neuvoo minua asioissa, kuinka pitäisi tehdä ym. Ja jos en muuten vastaa hänelle heti viesteihin, niin saattaa tulla jo muutaman tunnin päästä jotain perästä tyyliin "kyllä tämä pitäisi nyt jo sopia"
Kommentit (22)
Kyllä hän ennemmin tai myöhemmin oppii, mitä feidaamisellasi tarkoitat, ja jos ei opi etkä pysty pitämään puoiasi, niin sitten estät hänet.
Kun muutat toimintatapaasi, hän huomaa ja alkaa ehkä siksi olemaan yhä enemmän yhteydessä
Lisäksi olen huomannut, että kun keskustelemme jostakin asiasta ja selvitän hänelle asian, hän todella usein kysyy saman asian uudelleen. Mistä tämä kertoo? Siitä, että tietää kyllä, mutta haluaa vain syyn laittaa viestiä? Vai eikö hän kuuntele yhtään?
Viime torstaina hän kysyi yhtä asiaa ja vastasin miten asia on. Tänään hän kysyi asiaa uudelleen, huiman 4 päivän jälkeen. Nostin vanhan viestin esiin ja kommentoin siihen, että kyllä, kuten jo viime viikolla sanoin.
Hän on jo huomannut, että olet erääntynyt. Reaktio siihen.
No, ajan myötä ihmiset voi muuttua ja tehdä mieli etääntyä. En kyllä jaksaisi jos joku haluaa väkisin pitää yhteyttä.
Ja mieti mitä hän puhuu sinusta muille?
Ei sinun tarvitse jaksaa ystävää, joka on vain taakka. Teillä ei taida olla oikein mitään yhteistä? Vai?
Minullakin on raskas ystävä. 165 senttimetriä pituudeltaan ja painoa 132 kilogrammaa. Aika raskas.
Mitä hän on sanonut kun olet hänen kanssa keskustellut tunteistasi?
Noin, nyt olet listannut missä ystäväsi on epäonnistunut. Seuraava vaihe on etsiä niitä ratkaisuja.
Ihminen siis pätee ja päsmäröi sinua ja silti kyselee mielipidettäsi? Melko jakautunut persoona
Mitä itse saat tästä ystävyydestäsi?
Jos et mitään, päästä irti ja feidaa hänet.
Elämäsi helpottuu. Ei riippakiviä kannata mukana raahata.
No en saa oikeastaan mitään ystävyydestä tällä hetkellä paitsi stressiä ja ärtymystä. Olen yrittänyt myös pohtia asiaa syvällisemmin, mutta tämä tunne ei mene ohi. Tätä kestänyt jo monta kuukautta
Vierailija kirjoitti:
No en saa oikeastaan mitään ystävyydestä tällä hetkellä paitsi stressiä ja ärtymystä. Olen yrittänyt myös pohtia asiaa syvällisemmin, mutta tämä tunne ei mene ohi. Tätä kestänyt jo monta kuukautta
Mulla oli ihan samanlainen tilanne viitisen vuotta sitten. Sitten ystävä vielä alkoi vieläkin sekavammaksi haitaten muiden elämää kuten rattijuoppous, ihmisten asioiden juoruilu jne. Kuitenkin pitkä ystävyys takana niin oli todella vaikea irrottautua, onneksi viimein tuli ns. riita josta sain tekosyyn olla ottamatta yhteyttä enää koskaan. Tuo henkilö silti aina silloin tällöin laittelee viestiä tyyliin "Hyvää juhannusta" siis wtf, emme ole olleet enää vuosiin tekemisissä ja sitten tulee tuollainen. Emme edes ystävyytemme aikana viettäneet juhannuksia yhdessä että olisi mitään muistelua edes...
Olet viimein tajunnut, että sinun ei tarvitse tuollaista sietää.
Paras päätös oli itselläni etääntyä tällaisesta
No ainakin tiedät rajasi ja et lähde tuollaiseen mukaan.