Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset eivät ole mikään elämän ilo ja onni.

Vierailija
04.05.2026 |

Eivät ainakaan enää lapsuuden jälkeen. Sisarukset ovat lähinnä rasite. Pakko olla tekemisissä, vaikka ei haluaisi. Jotkut väittävät, että sisarukset ovat paras lahja jonka voit antaa lapsillesi. Paskat, sanon minä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n suvussa monen sukupolven ajan toistunut sukurutsa aiheuttaa juurikin tuollaista kyräilevää ja kateellista ilmapiiriä. Ei kyvetä nousemaan pienten kinojen yli ja näkemään kokonaisuuden hyödyt ja ilot. 

Me viisi veljestä esimerkiksi emme asu mitenkään lähekkäin ja näemme pari kertaa vuodessa, mutta Whatsapin ja puheluiden avulla auttelemme toisiamme ja samankaltainen huumori pitää huolen että juttu lentää positiivisessa hengessä.

Meidän perheen tilanne on täysin päinvastainen kuin mitä kuvailit.

Vierailija
22/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ihan itse voi määrittää miten on tekemisissä. Veljelläni on lapsia, ainoa asia jonka tiedän, on montako niitä on. En ole koskaan nähnyt niitä livenä, eikä tosiaan kiinnosta pätkääkään, itse olen vela.  

Minäkään en ole koskaan halunnut lapsia mutta on ihanaa, että veljelläni on kaksi. He myös perivät minut aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset ovat myrkkyä lapsuudessa. Itselläni oli vauvana juuri puhjennut ensimmäinen hammas, kun 2v. vanhempi sisarus hakkasi sen irti leluautolla. Sairaalan päivystyksessä äiti ja isä valehtelivat, että muka konttasin päin seinää. Olin sitten ilman toista yläetuhammasta elämäni ensimmäiset 7 vuotta. Myöhemmin sisarukset varastelivat kaikki lahjat, lelut ja parhaat vaatteet, mustamaalasivat, kadehtivat, lukivat päiväkirjaani ääneen koko luokalle, tyhjensivät säästöni omiin liiveihinsä. Olin luokan paras, sisarukset taas täysiä idiootteja, häiriköitä ja huligaaneja. Aikuisena toinen sisarus varasti identiteettini ja otti lainoja nimiini. Sai petostuomion. Kateus kaikesta onnistumisestani ja selän takana haukkuminen jatkuu aina vaan.  Nyt on edessä vielä pesänjako näiden hullujen kanssa. Ovat ikävä kyllä vielä hengissä, vaikka elintavat ja terveystietoisuuden puute(tyhmyyden takia) ovat tehneet heistä röllipeikon näköisiä parodontiittisia sydäntautipotilaita jo 4-kymppisinä. 

Vierailija
24/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n suvussa monen sukupolven ajan toistunut sukurutsa aiheuttaa juurikin tuollaista kyräilevää ja kateellista ilmapiiriä. Ei kyvetä nousemaan pienten kinojen yli ja näkemään kokonaisuuden hyödyt ja ilot. 

Me viisi veljestä esimerkiksi emme asu mitenkään lähekkäin ja näemme pari kertaa vuodessa, mutta Whatsapin ja puheluiden avulla auttelemme toisiamme ja samankaltainen huumori pitää huolen että juttu lentää positiivisessa hengessä.

Sulla ei ole oikeutta kommentoida.

Vierailija
25/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on vaikka totuus iskikin silmillesi.

Vierailija
26/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sukurutsajuttu ei ollut asiallista vaikka muutoin olenkin kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
27/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli kivaa, kun oli aina leikkiseuraa mutta jo teininä huomasin, että mitään muuta yhteistä meillä ei olekaan. Siskon kanssa taas ei ollut lapsena juurikaan mitään yhteistä ikäerosta johtuen mutta aikuisena arvomaailma ja muut ovat osuneet enemmän kohdilleen. 

Lisäksi aikuisena koettu epäoikeudenmukainen kohtelu vanhempien osalta on etäännyttänyt meitä veljestä. Veli on esimerkiksi saanut rahallista apua ja muuta apua, kun taas tytöt on jätetty pärjäämään omillaan. 

Vierailija
28/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varma, että pidät sitä mahdollisena, mutta ehdotustasi ei otettu huomioon.😛

Vierailija
29/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet 2 veljeä vei suurimman osan perinnöstä 😡

Vierailija
30/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni takia pakko olla tekemisissä. EI kiinnosta sisarukset yhtään. Suorastaan vihaan heitä. 

Vierailija
31/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla ihan biologisesti sisäänrakennettu asia, että lapsuusperheeseen otetaan etäisyyttä. Geenien pitää sekoittua, mutta kuitenkin oman etnisen ryhmän sisällä. Silloin jälkeläiset ovat perimältään parhaimmillaan. 

Vierailija
32/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sukurutsajuttu ei ollut asiallista vaikka muutoin olenkin kanssasi samaa mieltä.

Se ei ehkä tunnu asialliselta, mutta silti enemmän kuin mahdollista. Näitä sisarussarjoja on nähtävissä missä vaikutus on ilmeinen. Lapset usein ongelmallisia ja perhesuhteet rikkonaisia.

Vierailija
33/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 1 sisarus hurahti uskoon ja pian toinenkin. Kummankaan kanssa ei enää pärjää kun ovat niin kovia, syyllistäviä ja jopa ilkeitä. En jaksa kuunnella eläväni synnissä (avoliitto) ja joutuvani helvettiin. Kumma kyllä että minä olen se syntinen, mutta kun sisarusteni toimia katsoo, niin itsekkyys, ahneus ja lähimmäisenrakkauden puute loistaa. 

Vierailija
34/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista? Ei jakoa nyt ihan tonnin tarkkuudella välttämättä tehdä mutta ei se kovin epäreilu voi olla.

Vierailija
35/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ehkä tunnu asialliselta, mutta silti enemmän kuin mahdollista. Näitä sisarussarjoja on nähtävissä missä vaikutus on ilmeinen. Lapset usein ongelmallisia ja perhesuhteet rikkonaisia.

Laitatko lähteen väitteellesi 

Vierailija
36/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, kun niin monella on hauras suhde jopa omiin perheenjäseniin. 

Joo, tiedän että heitä ei voi valita jne, mutta te voisitte itse valita, millaisen suhteen heihin rakennatte.

Voin antaa sinulle isosiskoni ja sitten seuraan naureskellen sivusta, millaisen suhteen hänen rakennat.

Vierailija
37/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani totta. Ei riittänyt vanhempien rakkaus kuin veljelleni minä jäin ilman. Nykyään veli on alkoholisti joka kiusaa kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Tämän takia itse en ole enää ympärillään. On juonut kaikki työpaikkansa, edelliset suhteet, vaimon ja talonsakin joisi mutta vanhempamme maksavat hänen talo lainaansa jotta kulta pojalla pysyy talo. Hänen lapsensa ovat täysin traumatisoituneita. Olisin todellakin paljon mieluummin ilman sisarusta🤷‍

Vierailija
38/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista? Ei jakoa nyt ihan tonnin tarkkuudella välttämättä tehdä mutta ei se kovin epäreilu voi olla.

Totta kai voi olla ja veikkaan että Isossa tapauksessa onkin. Yhdelle lapsista voidaan maksaa hänen elämänsä ajalta vaikka kaikki, autoista lähtien. Voidaan taata talo lainat ja maksaa ne, maksaa sähkölaskuja ihan mitä tahansa laskuja vain yhdelle . Yhden lapsen lapset voivat olla isovanhempien silmäterä ja heille ostetaan ja maksetaan kaikki ja muiden lapset eivät saa mitään. On hyvin monta tapaa jakaa perintö epäoikeudenmukaisesti.

Vierailija
39/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko lähteen väitteellesi 

Asiaa voi pohtia sitä kautta, että olisiko sisaruksen ystävä, jos kyseessä ei olisi sisarus? Joskus luonteenpiirteet ja asenteet ovat todella kaukana omista. 

Vierailija
40/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voin näin keski-ikäisenä pikkusiskona kertoa, että ilkeä sisarus vain pahenee ikääntymisen myötä. Turha odottaa kypsymistä.

Ja kaiken se saa näyttämään sivullisten silmissä pelkältä sattumalta ja vahingolta. Rasittavaa kun itse tietää tasan tarkkaan kaiken olevan täysin laskelmoitua ja tahallista. Mutta jos yrittää kertoa käytöksestä kenellekään, joutuu kuulemaan puolusteluja miten kaikki on ollut pelkkää vahinkoa ja sattumaa. Vaikka olen itse tuntenut sisarukseni koko ikäni ja tiedän tasan tarkkaan hänen ajattelumallinsa ja ilkeytensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan