Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä tulen jo ihan hulluksi mua ramasee ahdistaa ja turhauttaa iso velkakierre ja velkani

Vierailija
04.05.2026 |

Kaikki kokeiltu ei saa yhdistelylainaa et maksaisin vain 1 lainaa, nyt maksan 3 lainaa ja velkaa on kohta 50 tonnia ja töitä vakituisesti on, mutta tää tilanne vaikuttaa mun elämään niin että ihmisetkää ei jaksa mua enää, en tiedä mitä tehdä enää, haluaisin vaan velkajärjestelyyn.

Kommentit (857)

Vierailija
261/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat vain maksamisen. Sitten joudut ulosottoon etkä maksa niitäkään. Sitten sinulta aletaan pidättää suoraan palkasta tietty osuus ja jätetään vain suojaosuus. Niin sitten elät, kunnes ulosottovelat kuittaantuneet. Luottotiedot menee, mutta onko se yhtään pahempi asia kuin tilanteesi nyt?

Luottokorttivelka menee tililtä automaattisesti minimierinä. Allu-Antonin ongelma on että hän ei tajua maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä tilipäivinä vaan varaa itselleen käyttörahaa ryyppäämiseen. Silloin se pieni käteen jäävä tili tosiaan menee ryyppäämiseen eikä luotto lyhene koskaan. Luottokorttivelka on maailman kalleinta velkaa, siinä on kiskurikorko. Siksi kannattaisi lyhentää niin paljon kuin sielu sietää. Allu pärjää muutaman kuukauden kaurapuurolla jos niin päättää, niin on muutkin tuossa tilanteessa tehneet. Kaikki paukut velan lyhentämiseen.

en halua maksaa ylimääräistä mikset sitä tajua, minä haluan juoda

No sitten pysyt velkaisena. 

Sinun haluamisesi ei lainoja lyhennä, vaan pitää myös olla niitä tekoja. Joko lopetat juomisen, tai sitten pysyt velkaisena. 

Et voi tehdä molempia. 

Velkakajärjestelyssä voin juoda ja pakko maksaa. Loput annetaan anteeksk

Vierailija
262/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa enää. Hoidan itteni velkajärjestelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ole tyhmä ja tee mitä huvittaa. Ei meistä kukaan sun lainoja maksa.

Vierailija
264/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan pyllyä

Vierailija
265/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan pyllyä

Olet todella lapsellinen mies, ja lapsellinen, velkaantunut ylipainoinen juoppo ei kiinnosta naisia. Eli: pyllyä et tule saamaan. Näin se vaan on. 

Vierailija
266/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko sä edes mitä lapsellinen tarkoittaa? 

Vierailija
267/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Velkajärjestelyyn pääsee yksityishenkilö, joka on pysyvästi maksukyvytön eli ei kykene maksamaan velkojaan kohtuullisessa ajassa, ja jonka velkaantuminen ei johdu piittaamattomuudesta. Edellytyksenä on yleensä vakiintunut elämäntilanne, pitkittyneet talousongelmat (esim. työttömyys, sairaus) ja ensisijaisesti vapaaehtoisten maksuohjelmien kokeileminen."

Sinun velkaantumisesi johtuu piittaamattomuudesta (pelivelat ja juopottelu), etkä ole valmis lopettamaan juopottelua. Et siis pääse velkajärjestelyyn. 

Sinun vaihtoehtosi ovat tässä:

1. Lopetat juomisen ja käytät ne rahat velkojen lyhentämiseen 

2. Pysyt velkaisena

Vierailija
268/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kiinnosta olen 41 v 2 työpaikkaa

Vierailija
269/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei allu tajua, kohta se aloittaa tapojensa mukaan uuden ketjun. Tätä auttamaan yrittäneille lääkäreille ja muille ammattilaisille pitäisi antaa mitali, kun ovat hakanneet päätään seinään.

Vierailija
270/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Velkajärjestelyyn pääsee yksityishenkilö, joka on pysyvästi maksukyvytön eli ei kykene maksamaan velkojaan kohtuullisessa ajassa, ja jonka velkaantuminen ei johdu piittaamattomuudesta. Edellytyksenä on yleensä vakiintunut elämäntilanne, pitkittyneet talousongelmat (esim. työttömyys, sairaus) ja ensisijaisesti vapaaehtoisten maksuohjelmien kokeileminen."

Sinun velkaantumisesi johtuu piittaamattomuudesta (pelivelat ja juopottelu), etkä ole valmis lopettamaan juopottelua. Et siis pääse velkajärjestelyyn. 

2. Pysyt velkaisena

Haluan velkajärjestelyyn juoda aina välillä 2 kertaa kk

Vierailija
271/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksa enää. Hoidan itteni velkajärjestelyyn.

Kokeile ainakin. Ainoa keino sinulle selviytyä. 

Vierailija
272/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Pysyt velkaisena

Haluan velkajärjestelyyn juoda aina välillä 2 kertaa kk

Et pääse. Vaihtoehtosi ovat:

2. Pysyt velkaisena

Vierailija
273/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on niin paljon velkaa? Mihin olet käyttänyt velaksi otetun rahan? 

Minä annan sinulle vain yhden ohjeen, älä missään nimessä ota lisää velkaa, tai sinun tilanne pahenee entisestään. Älä myöskään tee luottokorttivelkaa, älä lainaa kavereilta. Jos sun vanhemmat pystyy auttamaan niin se olisi hienoa. 

Vierailija
274/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kiinnosta olen 41 v 2 työpaikkaa

Olet 41v jolla on kaksi työtä ja joka on lapsellinen. 

Aikuinen ymmärtää, että kaikkea ei voi saada, ja että elämässä täytyy tehdä uhrauksia. 

Vierailija
275/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan pyllyä

Tässä kommentissa kiteytyy kyllä Allun koko ajattelun syvällinen viisaus :D Oikea klassikko ja vauvapalstan helmi.

"Minä haluan pyllyä."

- Allu

Vierailija
276/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo tiedä yhtään mitään mistään, vastaa aina ei kiinnosta, en kysynyt iästäsi enkä työpaikoistasi

Vierailija
277/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitkö huonoja sijoituksia vai mihin luotto rahat menivät. voi voi me muut emme todella maksa sinun sikailua.

Vierailija
278/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen: sanaa käytetään usein kritisoimaan aikuista, joka käyttäytyy tilanteeseen nähden epäkypsästi, itsekkäästi tai ymmärtämättä elämän realiteetteja. 

Vierailija
279/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen: sanaa käytetään usein kritisoimaan aikuista, joka käyttäytyy tilanteeseen nähden epäkypsästi, itsekkäästi tai ymmärtämättä elämän realiteetteja. 

En ole lapsi en en olen 41 v tajua jo !!!

Vierailija
280/857 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsi en en olen 41 v tajua jo !!!

Sanaa lapsi käytetään aikuisesta. Lapsi on lapsi, aikuinen voi olla lapsellinen. 

Se, että joku on lapsellinen ei tarkoita että hän olisi lapsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi