Pitkiä perhevapaita käyttävät eniten naiset, joilla ei ole vakituista työpaikkaa tai joilla on vähän koulutusta.
Kommentit (24)
akateeminen koulutus ja neljäs vuosi kotihoidontuella päättyi juuri.
niin siitä joutuu väkisinkin hoitovapaalle, kun ei ole mitään työtä, mihin palata.
Ei se vähennä sen arvokkaan kotityön ja lasten kasvatuksen arvoa mitenkään. Työn ja koulutusta kun voi hankkia myöhemminkin.
valmistunut manager-tason ihminen. Kotona maksimi 3 vuotta. Työstä tykkään, kotona olemista rakastan :-)
Aina löytyy poikkeuksia, ja perinteisesti tän tyyliseen ketjuu ilmoittautuu aina just ne poikkeukset, jolloin alkuperäinen totuus jää kokonaan keskustelematta.
jotta saadaan keskusteltua tutkimustuloksista? Tai ainakin hiljaa.
Miten te haluatte keskustella? Käyttää kymmenen puheenvuoroa, joissa toteatte ap:n tyyliin, että " näinhän se on" .
Selvä.
3
Olin iloinen, etten joutunut potemaan huonoa omaatuntoa siitä, että olen " liian kauan" pois töistä.
Tietenkin oman itseni kannalta odottamassa oleva työpaikka olisi ollut hyvä juttu, mutta lasten näkökulmasta parempi näin! Ehdin kyllä töihin ihan hyvin vähän myöhemminkin. En vahtaisi kotonaoloaikaa mihinkään.
Haluatko lepytellä omaatuntoasi selittemällä itsellesi, että oikeastaan pitkään kotona olevat ovatkin ihan luusereita?
9
Taisit itse kiikuttaa 9-kuisen mukelosi hoitoon päästäksesi " uraa" tekemään? Vaan ei onnistu silti yhtä hyvin?
Ja mulla on kaksi lasta, jotka voivat äärimmäisen hyvin, kiitos vain kysymästä.
3
Vierailija:
Taisit itse kiikuttaa 9-kuisen mukelosi hoitoon päästäksesi " uraa" tekemään? Vaan ei onnistu silti yhtä hyvin?Ja mulla on kaksi lasta, jotka voivat äärimmäisen hyvin, kiitos vain kysymästä.
3
Sinulle taitaa tärkeintä olla se, että saat lähipiiriltäsi gloriaa, että olit kotona niinkin pitkään. Viis lapsista.
hyvätuloinen akateeminen, jolla työpaikka. Koska jos olisin jättänyt tulot mainitsematta, joku olisi seuraavaksi kuitenkin väittänyt, että minulla on huonot akateemisen naisen tulot ja siksi jään kotiin.
3
Voi ollakkin noin.
Minulla jäi raskausaikana vakityöpaikka Helsinkiin, kun halusimme/ haluamme kasvattaa lapsen täällä pohjoisessa lähellä sukua. Lisäksi mieheni aloitti opiskelut täällä silloin.
Minä kylläkin heti vahnempainvapaan jälkeen rupesin etsimään töitä eli joulukuun lopussa, ja nyt olenkin löytänyt kesätyötä, jolloin mies jää vuorostaan hoitamaan lasta. Sitten minä jään taas syksyllä kotiin, jos työni ei jatku, ja jos jatkuu niin lapsi meneen päiväkotiin niinä päivinä kun minulla aamuvuoro, illat ja viikonloput mies hoitaa lasta.
Näin meillä. :)
Vierailija:
hyvätuloinen akateeminen, jolla työpaikka. Koska jos olisin jättänyt tulot mainitsematta, joku olisi seuraavaksi kuitenkin väittänyt, että minulla on huonot akateemisen naisen tulot ja siksi jään kotiin.3
Mutta se ei liene keskustelun aiheena.
vaan ei ollut ja piti palata, että se pätkäpaikka säilyi.
Onnea kolmonen ! kiva, että sulla on hyvä palkka. Olet varmaan onnistunut töissä ollessasi vähän säästämään sukan varteen, jotta on varaa olla kauemmin kotona ja tosiaan se vakkaripaikka onneksi odottaa. Kateeksi käy.
Sehän juuri on aiheena... Kun ap sanoo, että pitkän perhevapaan pitää vain työtön ja kouluttamaton.
Mutta keskustelkaa te toki eteenpäin, kun tiedätte paremmin.
3
Kolmosen nokkiminen?
Ok, keskustellaan aiheesta. " Kyllä näin on!" Haluaisitteko kenties kertoa mistä tutkimustulokset löytyy? Niitä tutkimuksia on niin totta vie mukava lueskella, paljon mielenkiintoisempaa kuin oikeat ihmisten kokemukset ;-)
Otsikon perusteella tän ketjun avaa juuri ne, joita kolmosen leveily ärsyttää. Joten turha ottaa nokkiinsa, kun on itse härnännyt.
Eikä kolmosen kimppuun hyökännyt ole vain yksi henkilö. Minä ensimmäisenä ihmettelin hänen motiivejaan, mutta en ole noita muita viestejä tätä ennen kirjoittanut. Nää terkut siis ysille.
Minulla on hyvätuloinen ja vakituinen työpaikka ja silti olin hoitovapaalla.
Mutta meille poikkeuksille ei kai mitään kyselylomaketta edes lähetetty.
Ei kyllä mikään huono asia, onpahan mustakin jotain hyötyä maailmalle...