Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinusta keski-iässä varpaankynsien leikkaaminen vaivalloisemmalta?

Vierailija
03.05.2026 |

Kuin ennen. Siirrätkö leikkaamista siksi.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ei tuollaiseen ole mitään syytä, ellei ole paha tuki- ja liikuntaelinvamma tai sairaus. Jos terve ihminen ei minun ikäisenä pysty kunnolla varpaan kynsiä leikkaamaan, niin on jo kiire alkaa huolehtia kunnosta, painosta ja liikkuvuudesta. Muuten tulee hankala vanhuus muiden avun varassa. 

N55

Sattuuko totuus alanuolettajia? Mitä luulette, että käy, jos tuollainen arkinen asia ei onnistu viisikymmpisenä ja elämää voi olla edessä vielä 30 tai 40 vuotta. Kauanko menee, ennen kuin pudonnutta tavaraa ei saa enää lattialta? Tai itseään, jos kaatuu? 

N55

Miksi se kirpaisee jos joku laittaa nuolen alaspäin.

Jokaisella SAA ja PITÄÄ olla OMA mielipide.

Ei mulla muuta. 😏

Vierailija
62/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalle istahtaessa kätevä nipsiä. Suihkun jälkeen olisi helpompaa. Siinä dilemma, yleensä kun järjestys on toisin päin.

Vierailija
64/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen hommaanon sähköllä tai patterilla toimivia apuvehkeitä.

Vierailija
65/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikeuksia, vaikka mahaakin on.  Olen 53v.

Vierailija
66/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mikä siitä muka tekisi vaikeaa?

Vierailija
67/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vielä. Helpommin onnistuu mitä parikymppisenä. Parikymppisenä vedin röökiä ja viinaa nyt sitten reenaan ja ollut selvinpäin.

Niin minäkin ja vedän vieläkin. Känni tai tupakointi ei kyllä vaikuta varpaan kynsien leikkuuseen millään tavalla.

Vierailija
68/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä - monestakin syystä. Lonkat estää - nievelrikkoko vaivaa? Kynsien laatu muuttunut omituiseksi pehmeäksi. Kynnet kasvavat aivan villisti. Olisko joku joka tulisi kotiin pelkästään leikkaamaan kynnet? Sama koskee käsien kynsiä?

Vierailija
69/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä - monestakin syystä. Lonkat estää - nievelrikkoko vaivaa? Kynsien laatu muuttunut omituiseksi pehmeäksi. Kynnet kasvavat aivan villisti. Olisko joku joka tulisi kotiin pelkästään leikkaamaan kynnet? Sama koskee käsien kynsiä?

Spämmäät tätä samaa ympäriinsä.

Vierailija
70/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jalan pikku jakkaralle ja leikkaan kynsileikkurilla enkä kynsisaksilla. Hyvin sujuu, vaikka olen vanha.

Vierailija
71/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan siten, että jalka on vessanpöntön reunalla. Pitää kumartua vähemmän, vatsa on vähemmän tiellä ja kynnet tippuvat leikatessa suoraan vessanpönttöön. Eikö kukaan muu tee näin?

Vierailija
72/81 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pitää kokeilla.

Vierailija
73/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi meni, kun näkö huononi enkä enää nähnyt kynsiä. Sitten menin leikkauttamaan kynnet, mutta kauneushoitolassa leikattiin väärin ja nyt käyn korjauttamassa ammattilaisella. Toivottavasti pian pääsen kaihileikkaukseen ja pystyn tekemään hoidon itse.

Vierailija
74/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin hiljattain uuden kikan tähän: Nostan jalan kodinhoitohuoneen tason päälle. Siinä seisoessa on helppo leikata. Tasossa on nimittäin ikkunan alla matalampi kohta.

Vierailija
75/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisemmin. Ainosstasn kun eräs hullu puukotti kadulla silmään ja näkökyky löhes olematon toisessa silmässä niin en näe kunnolla. Se kyllä

haittaa jotain juttuja. 
Rikollisia ei saatu kiinni eikä syytteeseen, mutta tämä on Suomi. Ei yllätys. 

Vierailija
76/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt eläkkeellä tuntuu, ettei ylety kunnolla, kroppa ei taivu notkeasti. N76

Vierailija
77/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten, mutta kynnet on selvästi kovemmat vaikka mitään ainakaan näkyvää kynsisientä ei ole. Yletän hyvin kyllä edelleen, pääsen myös helposti syväkykkyyn ja ylös.  N62, lievä ylipaino.  

Sama juttu. Isovarpaan kynnet tuntuvat kasvavan vain paksuutta, ei pituutta. Muut pystyy vielä hyvin leikkaamaan.

Sama täällä. Tavallinen kynsileikkuri ei riitä aukeamaan paksuimpaan kohtaan kunnolla. Sitten kun ei vielä näe kunnolla, niin kyllä jalkahoito kynsien ohentamisineen on hyvä juttu.

Vierailija
78/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen vaikeampaa kuin aiemminkaan. Polvet nousee korviin istuessa ihan kevyesti. 

N49

Vierailija
79/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Olen ostanut isomman kynsileikkurin ja ihan hyvin sujuu.

Vierailija
80/81 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on edessä enkå näe kunnolla edes silmälaseilla, mutta onnistuu vielä. Jos isoa mahaa ei olisi, olisi paljon helpompaa.

Selkävaivainen kohta 60v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän