Tuntuuko sinusta keski-iässä varpaankynsien leikkaaminen vaivalloisemmalta?
Kommentit (81)
Paskalle istahtaessa kätevä nipsiä. Suihkun jälkeen olisi helpompaa. Siinä dilemma, yleensä kun järjestys on toisin päin.
Siihen hommaanon sähköllä tai patterilla toimivia apuvehkeitä.
Ei vaikeuksia, vaikka mahaakin on. Olen 53v.
Ei. Mikä siitä muka tekisi vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä. Helpommin onnistuu mitä parikymppisenä. Parikymppisenä vedin röökiä ja viinaa nyt sitten reenaan ja ollut selvinpäin.
Niin minäkin ja vedän vieläkin. Känni tai tupakointi ei kyllä vaikuta varpaan kynsien leikkuuseen millään tavalla.
Kyllä - monestakin syystä. Lonkat estää - nievelrikkoko vaivaa? Kynsien laatu muuttunut omituiseksi pehmeäksi. Kynnet kasvavat aivan villisti. Olisko joku joka tulisi kotiin pelkästään leikkaamaan kynnet? Sama koskee käsien kynsiä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - monestakin syystä. Lonkat estää - nievelrikkoko vaivaa? Kynsien laatu muuttunut omituiseksi pehmeäksi. Kynnet kasvavat aivan villisti. Olisko joku joka tulisi kotiin pelkästään leikkaamaan kynnet? Sama koskee käsien kynsiä?
Spämmäät tätä samaa ympäriinsä.
Nostan jalan pikku jakkaralle ja leikkaan kynsileikkurilla enkä kynsisaksilla. Hyvin sujuu, vaikka olen vanha.
Minä leikkaan siten, että jalka on vessanpöntön reunalla. Pitää kumartua vähemmän, vatsa on vähemmän tiellä ja kynnet tippuvat leikatessa suoraan vessanpönttöön. Eikö kukaan muu tee näin?
Vaikeaksi meni, kun näkö huononi enkä enää nähnyt kynsiä. Sitten menin leikkauttamaan kynnet, mutta kauneushoitolassa leikattiin väärin ja nyt käyn korjauttamassa ammattilaisella. Toivottavasti pian pääsen kaihileikkaukseen ja pystyn tekemään hoidon itse.
Keksin hiljattain uuden kikan tähän: Nostan jalan kodinhoitohuoneen tason päälle. Siinä seisoessa on helppo leikata. Tasossa on nimittäin ikkunan alla matalampi kohta.
Ei erityisemmin. Ainosstasn kun eräs hullu puukotti kadulla silmään ja näkökyky löhes olematon toisessa silmässä niin en näe kunnolla. Se kyllä
haittaa jotain juttuja.
Rikollisia ei saatu kiinni eikä syytteeseen, mutta tämä on Suomi. Ei yllätys.
Vasta nyt eläkkeellä tuntuu, ettei ylety kunnolla, kroppa ei taivu notkeasti. N76
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten, mutta kynnet on selvästi kovemmat vaikka mitään ainakaan näkyvää kynsisientä ei ole. Yletän hyvin kyllä edelleen, pääsen myös helposti syväkykkyyn ja ylös. N62, lievä ylipaino.
Sama juttu. Isovarpaan kynnet tuntuvat kasvavan vain paksuutta, ei pituutta. Muut pystyy vielä hyvin leikkaamaan.
Sama täällä. Tavallinen kynsileikkuri ei riitä aukeamaan paksuimpaan kohtaan kunnolla. Sitten kun ei vielä näe kunnolla, niin kyllä jalkahoito kynsien ohentamisineen on hyvä juttu.
Ei ole sen vaikeampaa kuin aiemminkaan. Polvet nousee korviin istuessa ihan kevyesti.
N49
Ei tunnu. Olen ostanut isomman kynsileikkurin ja ihan hyvin sujuu.
Maha on edessä enkå näe kunnolla edes silmälaseilla, mutta onnistuu vielä. Jos isoa mahaa ei olisi, olisi paljon helpompaa.
Selkävaivainen kohta 60v.
Miksi se kirpaisee jos joku laittaa nuolen alaspäin.
Jokaisella SAA ja PITÄÄ olla OMA mielipide.
Ei mulla muuta. 😏